جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

کاوشگر چینی یون های منفی را در قسمت دورافتاده ماه ردیابی کرد

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
کاوشگر چینی یون های منفی را در قسمت دورافتاده ماه ردیابی کرد

تیمی از محققان اتحادیه اروپا از موفقیت آمیز بودن ماموریت ابزار «یون های منفی در سطح ماه» (NILS) که در فضاپیمای چانگ ۶ چین به قسمت دورافتاده ماه ارسال شده بود، خبر داده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، لندر ماه چانگ ۶ طی ۴۸ ساعت نمونه هایی از سنگ و خاک قسمت دورافتاده ماه را جمع آوری کرد. این نخستین باری بود که نمونه ای از بخش پنهان ماه جمع آوری می شود. علاوه بر آن لندر چینی محموله های علمی مانند ابزار NILS ناسا را طی سفر کوتاه خود به ماه به کار گرفت.

نخستین ردیاب یون منفی ماه سازمان فضایی اروپا بیش از ۳ ساعت اطلاعات جمع آوری کرده که ۳ بار بیشتر از اهداف اولیه ماموریت است و سرآغاز فعالیت های علمی جمع آوری داده اروپا روی ماه است.

کشف یک پلاسمای جدید روی سطح ماه نشان دهنده یک فرصت تازه برای تحقیقات فیزیک فضایی و انسان آینه و تلاش های اکتشافات رباتیک است.

نیل ملویل یکی از محققان این آزمایش در سازمان فضایی اروپا می گوید: این نخستین فعالیت اروپا روی سطح ماه است که با همکاری چین انجام شده است. داده های جمع آوری شده ما از لحاظ کیفیت و مقدار فراتر از انتظارات بود.

یون های منفی به دلیل عمر کوتاه خود به مدار نمی رسد. به همین منظور محققان اروپایی مجبور شدند ابزارشان را نزدیک سطح ماه به کار گیرند.

مارتین وایسر محقق ارشد NILS در این باره می گوید: این مشاهدات روی ماه به درک بهتر از محیط سطح ماه کمک و به عنوان یک مسیر یاب جهت بررسی مقدار یون های منفی در دیگر اجسام بدون هوای منظومه شمسی از سیاره گرفته تا سیارک و قمر کمک می کند.

علاوه بر آنچه گفته شد محققان این پروژه پارامترهای موقعیت فرود، زاویه خورشید و دما را اندازه گرفتند. سپس آنها ۴ ساعت پس از فرود کاوشگر روی ماه خواستار روشن شدن ابزار شدند. در ابتدا ۲۳ دقیقه اطلاعات جمع آوری شد تا ولتاژ دستگاه کاهش یافت. مرحله بعدی جمع آوری اطلاعات طی فرایندهای قطع ارتباطات و راه اندازی دوباره ابزار انجام شد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید