جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

کدام مدل HP را برای خرید پرینتر انتخاب کنیم؟

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
کدام مدل HP را برای خرید پرینتر انتخاب کنیم؟

یکی از بزرگ ترین نیازهای شرکت‌ها، سازمان‌ها و حتی افراد عادی پرینتر است. پرینترها از ابتدا تا کنون تغییرات زیادی نداشته اند، ولی در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات در اطراف آنها مسلماً تغییرات گسترده‌ای به وجود آمده است. افراد به دفعات کمتری نسبت به گذشته پرینت می گیرند و اطلاعاتی را که در گذشته پرینت نگرفتن اکنون در تلفن های همراه و تبلت ها نگهداری و ذخیره می‌کنند و از همین ابزار ها مانند کامپیوترهای خانگی برای ارسال این اطلاعات استفاده می کنند. پرینتر های امروزی با فراهم کردن امکان پرینت از طریق تلفن همراه و اتصال بی‌سیم، هر آنچه که در توان خود داشته ‌اند، ارائه کردند و بعضی از مدل ها نیز تکنولوژی جدیدی مانند NFC را در خود دارند.

بررسی اولین پرینتر

تاریخچه ساخت پرینتر را می توانیم تقریباً همزمان با اختراع شدن دستگاه فتوکپی بدانیم، که در سال 1932فردی به نام چستر کارلسون اقدام به ساخت این دستگاه فتوکپی نمود. این فرد کارمند یک اداره بود و به سبب درد آرتروز در پی یک ایده‌ای بود که از طریق آن بتواند هر چه سریع‌تر به تعداد زیادی از برگ ها کپی کند. ایده ای که چند روزی ذهن کرلسون را مشغول کرده بود، این بود، که "چه می‌شود شیئی جادویی اختراع شود که با فشار یک دکمه از روی اسناد چند کپی برابر با اصل بگیرد" کارلسون در پی تحقق این رویا آشپزخانه‌ای مانند شکل کارگاهی برای انجام آزمایش های خود ساخت تا سرانجام رویای کارلسون در سال 1938 تحقق یافت.

مدتی بعد از این اختراع چستر کارلسون، مهندس گری هارت با ایده گرفتن از این دستگاه فتوکپی و اضافه کردن چندین ویژگی، مانند پرتو لیزر دستگاه چاپ لیزری را در سال 1975 اختراع کرد. پرینترها در ابتدای تولید تنها دستگاه جهت استفاده در اداره‌ها و سازمان‌های عمومی بودند اما با گذشت زمان کاربردهای آنها بیشتر شد که می‌توانیم نمونه ای از پرینتر های پیشرفته را که در حال حاضر بسیاری از افراد در سازمان ها از آن استفاده می کنند، پرینتر سه بعدی بنامیم.

اولین پرینتر

پرینتر اچ پی (HP)

پرینتر اچ پی یکی از پرطرفدارترین محصولات کمپانی اچ پی است. این پرینتر در انواع مدل های مختلف در بازار موجود است. پرینتر جوهر افشان اچ پی، پرینتر لیزری اچ پی، پرینتر سیاه و سفید لیزری اچ پی و پرینتر رنگی لیزری اچ پی و همینطور پرینتر سه بعدی و چند کاره اچ پی. هر چند شرکت HP در تولید دستگاه کپی معروف است و بیشترین تمرکز اصلی این کمپانی بر روی دستگاه کپی بوده اما در تولید پرینتر نیز فعالیت داشته و با سایر رقبا در رقابت تولید این محصول در تلاش است.

کمپانی HP

در چندین سال پیش چاپگرهای سوزنی وجود داشتند که بیشتر آن ها را می‌توانستیم در بانک‌ها مشاهده کنیم. اساس کار این چاپگرها از برخورد سوزن به نوار رنگی و با انتقال رنگ به کاغذ، عمل چاپ انجام می‌شد که این چاپگر در زمان انجام کار با صدای زیادی کار خود را انجام می داد. اما امروزه چاپگرهای سوزنی جای خود را به چاپگرهای لیزری داده اند و و کار کردن با آن ها بسیار راحت تر شده است و بسیاری از ارگانها و سازمان ها از چاپگر های لیزری برای جلو بردن کار خود استفاده میکنند.

همانطور که در پارگراف بالا اشاره کردم، کمپانی HP محصولات مختلفی دارد. بنده برای شما یکی یکی از این محصولات را به شما معرفی میکنم تا با آنها یک آشنایی داشته باشید و نحوه کارکرد آنها را درک کنید.

کمپانی HP

پرینترهای جوهر افشان اچ پی (HP)

یکی از رایج ترین دستگاه چاپ و پرینت که امروزه بسیاری از مردمان را در خانه استفاده می‌کنند و افراد کمتری در سازمانها و ارگانهای دولتی از آن بهره می‌برند، پرینترهای جوهر افشان است که این دستگاه ها شامل سه رنگ زرد قرمز آبی و در مدل هایم سیاه و سفید وجود دارد. در این چاپگرها مخازن جوهری وجود دارد، که جوهر با فشار از روزنه ها خارج شده و روی کاغذ پاشیده می‌شود به این ترتیب شکل مورد نظر روی کاغذ نقش می بندد. در روزنه های کوچک که عمل پاشیدن رنگ را انجام می دهند، نباید خشک شوند که در صورت خشک شدن بایستی با استفاده از شستشو دادن آنها و پر کردن دوباره رنگ آن را به مرحله اولیه برسانید. کیفیت این چاپگرها بالاست و بدون سر و صدا کار میکند. این نوع چاپگرها برای چاپ تصاویر و گرافیکی بسیار مناسب هستند.

پرینترهای لیزری اچ پی (HP)

اولین چاپگر لیزری در سال 1975ساخته شد که کمپانی اچ پی بعد از 9 سال توانست اولین پرینتر لیزری خود را با سرعت 8 صفحه در دقیقه چاپ کند که به نوعی انقلابی در آن زمان ایجاد کرد. اساس کار این چاپگر ها مانند دستگاه فتوکپی است که همانطور که در ابتدای مقاله به شما گفتم چاپگر لیزری با استفاده از ایده گرفتن از دستگاه فتوکپی به وجود آمدند که با اضافه کردن چندین ویژگی تبدیل به چاپگر لیزری شده اند.

کدام مدل HP را برای خرید پرینتر انتخاب کنیم؟

پرینتر لیزری خانگی

پرینتر لیزری خانگی، یکی از مهم ترین نیازهای دانشجویان کارمندان و برخی از اقشار جامعه هستند. استفاده از این پرینترها برای چاپ، اسکن، نمابر و کپی است که در بین مصرف‌کنندگان بسیار رایج شده است. این چاپگر را با قیمت خوب، برای استفاده عمومی مناسب هستند و یکی از مزیت هایی که این نوع پرینتر ها را نسبت به پرینترهای جوهر افشان متمایز می کند، این است که دیگر لازم نیست مخازن جوهری را پر کنیم و رنگشان عوض کنیم، که این نوعی مزیت محسوب می‌شود.

روش کار با پرینتر لیزری به این صورت است که در ابتدا کاغذ به وسیله نور لیزر که با سرعت روشن و خاموش می‌شود، دارای بار الکتریکی می‌شود و به نسبت بار الکتریکی نقاط مختلف کاغذ پودر تونر در آنجا قرار می‌گیرد و در نهایت تصویر نهایی بر روی کاغذ پدید می آید. این چاپگرها به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب و روش استفاده ساده از بهترین پرینتر ها به شمار می‌روند.

پرینترهای چندکاره اچ پی (HP)

در مکان های اداری به دلیل کمبود فضا و حجم وجود چاپگر چند منظوره بسیار مفید است تا اینکه بخواهیم چنین چاپگر را با استفاده از چندین پلتفرم استفاده کنیم. یکی از مشکلات این دستگاه این است که در صورت خراب شدن یک بخش از دستگاه، دیگر بخش نیز از کار می‌افتند و قابل استفاده نیستند. در کل این دستگاه برای مصرف های عمومی و اداره کوچک کاربرد دارند. قیمت این دستگاه نسبت امکانات و عملکرد آن مناسب است و می‌توان با استفاده از این پرینتر چندین کار را انجام دهیم.

پرینترهای قابل حمل اچ پی (HP)

این پرینتر ها برای کسانی مناسب است که نیازمند چاپگرهای قابل حمل هستند و در طول زمان در جاهای مختلفی آن را حمل می کنند. اندازه این چاپگر در حد یک کیف پول و انرژی مورد نیاز آن از باتری تامین میشود. پس اگر باتری آن خالی شود شما مجبورید پرینترتان را شارژ کنید و دوباره از آن استفاده کنید. تکنولوژی به کار رفته در این چاپگرها معمولاً جوهرافشان و یا تونرهای حرارتی است. از معایب اصلی چاپگر را می‌توان به پایین بودن کیفیت آن نسبت به دیگر چاپگرهای اشاره کرد و سرعت چاپ آنها پایین است که موجب می شود برگه ها را تک تک وارد چاپگر کنیم. از ویژگی‌های این چاپگر وجود یک پورت infrared  است که اجازه می‌دهد بدون وصل کردن چاپگر به کامپیوتر اطلاعات را بین افراد منتقل کنیم.

پرینترهای سه بعدی اچ پی (HP)

یکی از بزرگترین مزایای این نوع پرینتر ها این است که هر شی را وارد پرینتر کنیم با هر نوع پیچیدگی برای ما تولید می‌کند. برای این کار لازم است تنها شکل مورد نظر را در یکی از نرم افزارهای سه بعدی ساز طراحی و بعد از آن با متریال های مختلف چاپ کنیم. اولین چاپگر سه‌بعدی در سال 1987توسط فردی به نام چاک هال که بنیانگذار سیستم های سه بعدی بوده است، اختراع شد. این پرینترها برای اولین بار به صورت عمده ای برای نمونه سازی سریع مورد استفاده قرار می گرفتند ولی امروزه عمدتا به طور مستقیم برای ساخت قطعات محصول و بالا بردن سرعت چرخه تولید مورد استفاده قرار می گیرند.

مهم ترین تفاوت پرینتر لیزری با جوهرافشان

چاپگرهای جوهرافشان تصاویر و گرافیک های بسیار با کیفیتی را می‌توانند، چاپ کنند. برای انجام این فرآیند و چاپ تصاویر رنگی، چاپگرهای لیزری باید رنگ مشکی را با سه رنگ دیگر مخلوط کنند. روند ترکیب رنگ کارتریج ها با یکدیگر طولانی می شود و این عامل باعث می‌شود چاپگرهای جوهرافشان سرعت چاپ کمتری در دقیقه داشته باشد و در مقایسه با چاپگر های لیزری بسیار کند باشند.

چاپگرهای جوهر افشان قیمت خرید بسیار ارزانی دارند. پرینتر های جوهرافشان نزدیک به ۶۰ درصد از لیزری ارزان طرح هستند و این به این معنی نیست که چاپگرهای جوهرافشان از کیفیت بسیار پایینی برخوردارند، بلکه در آن ها مخازن جوهری وجود دارد که هر یک از کارتریج ها نزدیک ۵۰ صفحه را پرینت می‌گیرد و شما بایستی برای استفاده مجدد از این پرینترها مخازن جوهر یا کارتریج آنها را پر کنید و یا آنها را شارژ کنید، که این برای شما باعث افزایش هزینه برای شما می شود.

چاپگر لیزری بر اساس عملکرد و قابلیت هایی که در آن به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند اگر بخواهیم انواع چاپگرهای لیزری را دسته بندی کنیم آن ها به دو دسته رنگی و تک رنگ تقسیم می شوند. در چاپگر تک رنگ از یک کارتریج مشکی استفاده می‌شود و در چاپگره های رنگی علاوه بر رنگ مشکی از رنگ های قرمز، آبی و زرد استفاده می‌شود و اگر چاپگرهای لیزری را بر اساس کاربرد آنها تجزیه و تحلیل کنیم، آنها به چند کاره و تک کاره تقسیم می‌شوند که در چاپگرهای لیزری تک کاره فقط می توانیم اسناد و تصاویر را چاپ کنیم، برعکس آن در چند منظوره می‌توانیم از قابلیت های مانند فکس، اسکن و کپی از آن استفاده کنیم.

مناسب ترین مدل برای پرینتر لیزری اچ پی (HP)

یکی از پرطرفدارترین مدلهای پرینتر لیزری Laser MFP 135a که با از حافظه 128 مگابیتی و پردازنده 600 مگاهرتز پشتیبانی می‌کند و 1200 در 1200 رزولیشن کیفیت صفحه آن است که با قیمت 4 میلیون در بازار موجود می باشد و شما می توانید این محصول پر فروش را خریداری کنید و از آن استفاده کنید.

مناسب ترین مدل برای پرینتر جوهرافشان اچ پی (HP)

یکی از مناسب ترین مدل های پرینتر HP که می توانم به آن اشاره کنم، HP DeskJet 2131 است. با استفاده از این پرینتر، شما می توانیم هم به طور رنگی و هم به طور سیاه سفید از صفحاتی که دوست داریم پرینت بگیرید. این دستگاه سه کاره است علاوه بر پرینت برای شما می تواند کپی بگیرد و حتی یکی از مزیت هایی که این پرینتر دارد، این است که شما می توانید با استفاده اسکن کردن، کاغذ مورد نظر را به صورت عکس در کامپیوتر دریافت کنید.

HP Deskjet 2131

قیمت پرینتر در بازار 1 الی 2 میلیون هست که از قیمت مناسبی برخوردار است و شما میتوانید با استفاده از این دستگاه کارهای خود را انجام دهید و از رفتن به کافی نت خلاص شوید.

حرف آخر

به پیشنهاد رایامگ، قبل از خرید پرینتر برای خود یک برآورد کنید که برای چه منظوری قصد خریدن پرینتر را داریدو سعی کنید علاوه بر این مقاله در شبکه های اجتماعی و اینترنت، مدل‌های پرینتری که قرار است خریداری کنید را جستجو کنید، تا بتوانید با یک مبلغ مقرون به صرفه بهترین مدل پرینتر را برای تامین نیاز خود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید