جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

کمپین تبلیغاتی چیست؟ بررسی اصول راه اندازی کمپین مخصوص تبلیغات

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
کمپین تبلیغاتی چیست؟ بررسی اصول راه اندازی کمپین مخصوص تبلیغات

کمپین تبلیغاتی یک ابزار فوق العاده قدرتمند و پر کاربرد به حساب می آید. این ابزار به گونه ای طراحی شده تا روند بازاریابی و کسب سود مجموعه شما را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهد. در حال حاضر مدل های زیادی از انواع کمپین مخصوص تبلیغات به صورت موفق در جهان پیاده سازی شده است. هر کدام از این کمپین ها، یک سری ویژگی های خاص را نیز در خود جای داده اند.

البته که برای آشنایی بهتر با چیستی این ابزار، شما باید به نمونه کمپین تبلیغاتی هم توجه داشته باشید. بر باور دکتر ماکان آریا پارسا آشنایی با نمونه های این کمپین و نحوه راه اندازی آنها به شما اجازه می دهد تا روند بازاریابی خود را متحول سازید. امروز ما قصد داریم تا در مورد چیستی کمپین های مخصوص تبلیغات و اصول مربوط به راه اندازی آنها با شما صحبت کنیم. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد کمپین های تبلیغاتی و نحوه راه اندازی آنها هستید، ادامه مقاله امروز ما را از دست ندهید.

کمپین تبلیغاتی چیست؟

قبل از هر چیز، بیایید چیستی و کاربرد های کمپین تبلیغاتی را مورد بررسی قرار دهیم. دنیای بازاریابی از اجزای مختلفی تشکیل شده است. به گفته دکتر ماکان آریا پارسا زمانی که مجموعه شما یک کالا یا خدمت جدید را طراحی می نماید، شما باید بتوانید آن را در بهترین حالت ممکن روانه بازار نمایید. نحوه ارائه و نمایش اولیه محصولات جدید یک برند می تواند سطح فروش آنها را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهد. کمپین های تبلیغاتی حاوی مجموعه ای از فعالیت های بازاریابی هستند که برای معرفی اولیه یک کالا یا خدمت خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع کمپین تبلیغاتی به گونه ای طراحی شده است تا با معرفی اولیه یک محصول و درج اطلاعات صحیح در مورد آن، نسبت به رفع نیاز های مشتریان اقدام نماید. انواع کمپین مخصوص تبلیغات می توانند میزان فروش و درصد سود یک مجموعه را تا حد قابل توجهی افزایش دهند. فقط کافی است به شرکت های بزرگ دنیای فناوری نگاه کنید. سامسونگ، گوگل، اپل و غیره، همگی هنگام عرضه یک کالای جدید کمپین های گسترده ای را ایجاد نموده و همه تلاش خود را به کار می گیرند تا محصولات جدیدشان را برجسته نمایند.

کمپین تبلیغاتی چیست؟ بررسی اصول راه اندازی کمپین مخصوص تبلیغات

مزایای استفاده از انواع کمپین مخصوص تبلیغات

تا امروز افراد زیادی از ما سوال پرسیده اند که به صورت دقیق، مهم ترین مزیت  استفاده از کمپین تبلیغاتی چیست؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که مزایای کمپین را می توان از چند جهت مختلف مورد بررسی قرار داد. از دید دکتر ماکان آریا پارسا انواع کمپین های مخصوص تبلیغات به گونه ای طراحی شده اند تا روند فروش یک برند را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهند. این کمپین ها نه روی نظر مشتریان تاثیر گذار هستند، بلکه می توانند آنها را برای خرید کالای جدید شما هم ترغیب نمایند.

کمپین های تبلیغاتی می توانند دسته بندی های متنوعی داشته باشند. داشتن چندین دسته بندی و زیر شاخه مختلف به این روش بازاریابی اجازه داده تا توسط همه کسب و کار ها مورد استفاده قرار گیرد. فرقی ندارد که شما در حال تولید کالا های مختلف هستید یا اینکه در زمینه عرضه و فروش آنها فعالیت می نمایید، در هر صورت برای کسب بازدهی مطلوب بهتر است قوی ترین و با کیفیت ترین انواع کمپین را مورد استفاده قرار دهید.

دکتر ماکان آریا پارسا اعتقاد دارد که یک کمپین تبلیغاتی به شدت انعطاف پذیر است. شما می توانید روش های مختلفی را برای پیاده سازی این ابزار مورد استفاده قرار دهید. برخی از افراد کمپین های خود را با استفاده از شبکه های اجتماعی برگزار کرده و برخی از تیم ها هم از پلتفرم های اختصاصی خودشان برای پیاده سازی یک کمپین موفق استفاده می نمایند. در هر صورت شما باید بر اساس نیاز های کلی و جامع خود، بهترین انواع کمپین را پیاده سازی نمایید.

اصول کمپین تبلیغاتی

البته که برای استفاده درست از این ابزار، شما باید به اصول کمپین تبلیغاتی آشنا شوید. کمپین های موفق، یک سری اصول خاص دارند. در ابتدا شما باید به اهداف کمپین توجه کنید. شما چه هدفی از ایجاد این برنامه دارید؟ زمانی که هدف از پیش تعیین شود، مراحل دستیابی به آن واضح تر و شفاف تر خواهند بود.

دومین مورد از اصول کمپین تبلیغاتی به مخاطبین اشاره دارد. شما باید مخاطبین کمپین خود را به درستی علامت گذاری نمایید. دقیقا چه کسانی مخاطب کمپین شما هستند؟ اصلا مشتریان چرا باید به کمپینی که شما آن را ایجاد کرده اید، علاقه نشان دهند؟ پاسخ به این سوالات باعث می شود تا کمپین های مخصوص تبلیغات خیلی راحت تر ایجاد شوند.

کمپین تبلیغاتی چیست؟ بررسی اصول راه اندازی کمپین مخصوص تبلیغات

دیگر اصل مهم این کمپین ها به رساندن پیام واضح و روشن اشاره دارد. بهتر است عبارات گنگ و نا مفهوم را در کمپین خود مورد استفاده قرار ندهید. از دیدگاه دکتر ماکان آریا پارسا پیام را به صورت واضح بنویسید تا همه مشتریان بتوانند به درستی آن را درک کنند. این مسئله به شما اجازه می دهد تا نرخ تبدیل مجموعه یا سایتتان را افزایش دهید.

در نهایت، شما باید ابزار های متنوعی را برای پیاده سازی کمپین مورد استفاده قرار دهید و با استفاده از آنالیزور های با کیفیت، آمار آن را زیر ذره بین قرار دهید. این مسئله به شما اجازه می دهد تا طی مدت زمان کوتاهی، میزان فروشتان را چند برابر نمایید.

بررسی نمونه کمپین تبلیغاتی

حال که همه مباحث مقدماتی را پشت سر گذاشتیم، بیایید به سراغ چند نمونه از موفق ترین کمپین های تبلیغاتی در سطح جهانی برویم. مجموعه فست فود زنجیره ای برگر کینگ در آمریکا، با ایجاد کمپین “از ترافیک لذت ببر” توانست میزان فروش خود را چند برابر نماید. طی کلیپ منتشر شده مخصوص این کمپین، کارشناسان برگر کینگ روی خسته کننده بودن ترافیک و نشاط آور بودن محصولات خود تمرکز داشتند. در نتیجه این تبلیغ، میزان فروش برگر کینگ طی مدت زمان کوتاهی چند برابر شد. در اولین روز انتشار این کلیپ تعداد دانلود برنامه برگر کینگ و میزان سفارشاتش تا حد قابل توجهی بالا رفت.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید