جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

گروپون، کوپون آنلاین

author منتشر کننده
بدون نظر 13 0
گروپون، کوپون آنلاین

دهه هاست که خریداران زرنگ کوپون ها را از روزنامه‌ها و مجلات می‌برند و با آن‌ها می‌توانند هنگام گرفتن محصولات یا خدمات از بقالی گرفته تا درمان آب گرم پول پس انداز کنند. ظهور اینترنت برای کسب و کارهای کوپونی فرصتی جدید فراهم کرد و بسیاری از آن‌ها موفق بوده اند. یک نمونه از آن‌ها گروپون است. گروپون یک شرکت تجارت الکترونیک جهانی است در آمریکاست که با پیشنهاد فعالیت ها، مسافرت، کالاها و خدمات، مشترکین و فروشنده‌های محلی در 15 کشور را به هم مرتبط می‌کند.

پیشینه شرکت گروپون

مثل بسیاری از شرکت‌های تازه تاسیس، گروپون توسط یک کارآفرین نوگرا تاسیس شد. مانند این قبیل کارآفرینان که برخی از آن‌ها یک شبه میلیونر شدند، اَندرو مَسون اندیشه ای داشت که به طور غلط اندازی ساده بود: جلب کردن مشترکینی که با ایمیل برایشان معاملات ویژه می‌فرستید. این تبلیغات روزانه به مشترکین تخفیف های چشمگیری می‌دهند. برخی از این تخفیف ها شاید برای انواعی از کالاها و خدمات بیشتر از 50 در صد باشد. موفقیت هر معامله به میزانی که افراد ثبت نام می‌کنند بستگی دارد. اگر تعداد افرادی که ثبت نام می‌کنند به میزان دلخواه نرسد، معامله انجام نمی‌شود.

اهداف شرکت گروپون و رشد شرکت

برخی از اهداف شرکت گروپون از این قبیل بودند: گسترش پایگاه مشترکین در شهرهای مهم سراسر جهان، فروش معاملات روزانه؛ چیزی که در کسب و کار کوپونی تحول آور بود و آگاه سازی از نشان تجاری در بازارهای ملی و بین المللی. ظرف سه سال گروپون 85 میلیون مشتری جهانی داشت و همه آن‌ها ترجیح می‌دادند که عضو سایت باشند. همچنین شرکت بیش از 55000 فروشنده داشت که معاملات از طریق آن‌ها پیگیری می‌شد.

داستان موفقیت گروپون

بیش از 90 درصد شرکت‌های سهیم کسب و کارهای کوچک بودند و بیشترشان بر این باور بودند که تبلیغ گروپون مشتریان جدیدی را جذب می‌کرد. 87 در صد گزارش می‌دادند که آگاهی از محصول یا خدماتشان در جامعه افزایش یافته بود. شاید گروپون برای هر شرکتی مناسب نباشد. اما برای بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک که خصوصاً در یک اقتصاد متزلزل برای ترقی تقلا می‌کنند می‌تواند نجات بخش باشد. یک نمونه از چنین کسب و کاری، نانوایی در نیویورک بود که کیک های فنجانی را به نصف قیمت پیشنهاد می‌داد. به این ترتیب بیش از 9000 کوپون خریداری شدند. مشتری های جدید آمدند و این چنین کسب و کار دهان به دهان گسترش یافت و مسلماً تمام این ها برای جمع کل درآمد شرکت خوب است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید