جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

گوگل و یوتیوب با شکایت نقض حریم خصوصی کودکان روبرو هستند

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
گوگل و یوتیوب با شکایت نقض حریم خصوصی کودکان روبرو هستند

یک دادگاه تجدید نظر در آمریکا شکایتی را احیا کرد که طبق آن گوگل و چند شرکت زیر مجموعه دیگر با ردیابی فعالیت کودکان زیر ۱۳ سال در یوتیوب بدون رضایت والدین، حقوق آنها را نقض کرده اند.

طبق شکایت شرکت های مذکور با استفاده از داده های کودکان برای آنها تبلیغات هدفمند ارسال کرده اند.

دادگاه تجدید نظر در سیاتل اعلام کرد کنگره تصمیم ندارد با استناد به قانون فدرال حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان( COPPA )از ادعاهای حفظ حریم خصوصی مبتنی بر قوانین ایالتی جلوگیری کند.

این قانون به کمیسیون فدرال تجارت و دادستان های کل ایالتی و نه شاکیان خصوصی، اختیار قانونگذاری درباره جمع آوری داده های آنلاین خصوصی کودکان زیر ۱۳ سال را می دهد.

طبق شکایت ثبت شده، شیوه جمع آوری اطلاعات گوگل قانون های مشابه در ایالت های دیگر آمریکا را نقض کرده و تهیه کنندگان محتوای یوتیوب مانند شرکت های هاسبرو، ماتل، کارتون نتورک و دریم ورکز انیمیشن، کودکان را با اطلاع از آنکه اطلاعات آنها ردیابی می شود، به کانال های خود جذب می کردند.

بیشتر بخوانید:‌ رسوایی کمبریج آنالایتیکا برای متا ۷۲۵ میلیون دلار خرج تراشید

در جولای یک قاضی در سانفرانسیسکو، شکایت را رد واعلام کرد قانون فدرال حفظ حریم خصوصی بر ادعای شاکیان بر قوانین کالیفرنیا، کلرادو، ایندیانا، ماساچوست، نیوجرسی و تنسی تقدم دارد.

اما روز گذشته با رای دادگاه تجدید نظر پرونده به قاضی پیشین بازگشت.

گوگل در اکتبر ۲۰۱۹ میلادی توافق کرد ۱۷۰ میلیون دلار برای تسویه اتهامات کمیسیون فدرال تجارت و دادستان کل ایالت نیویورک بپردازد. طبق این اتهامات یوتیوب به طور غیرقانونی داده های کودکان را بدون اجازه والدین آنها جمع آوری کرده بود.

شاکیان مدعی هستند در پرونده سانفرانسیسکو گوگل تا ژانویه ۲۰۲۰ میلادی از قانون COPPA پیروی نکرده است. این شکایت خواهان دریافت غرامت از یوتیوب برای کاربران کمتر از ۱۶ سال و کاربران کم سن تر در بازه جولای ۲۰۱۳ تا آوریل ۲۰۲۰ میلادی است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید