جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

گوگل کمپین ضد اخبار جعلی در اروپا راه می اندازد

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
گوگل کمپین ضد اخبار جعلی در اروپا راه می اندازد

یک زیرمجموعه گوگل هفته آینده کمپینی برای مقابله با اخبار جعلی مربوط به پناهجویان اوکراینی در لهستان، اسلکواکی و جمهوری چک  راه اندازی می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این کمپین براساس تحقیقات روانشناسان در ۲ دانشگاه انگلیس انجام می شود.

روانشناسان دانشگاه های کمبریج و بریستول با همکاری جیگساو کلیپ های ۹۰ ثانیه ای برای آگاه سازی مردم در مقابل محتوای مخرب در شبکه های اجتماعی تولید کرده اند.

این کلیپ ها که در بازه های پخش آگهی در یوتیوب و همچنین پلتفرم های دیگر مانند توئیتر، تیک تاک و فیس بوک نیز پخش می شود تا در شناسایی دستکاری احساسی و قربانی سازی در سرتیتر خبرها به مردم کمک کند.

جان روزن بیک مولف گزارشی درباره تحقیقات مربوط به این کمپین در یک مصاحبه گفت: اگر به مردم بگویید چه چیز درست و چه چیز غلط است، عده زیادی بحث و گمانه زنی می کنند. اما می توان روش هایی را پیش بینی کرد که برای گسترش اخبار جعلی به کار می رود.

این کمپین با همکاری سازمان های محلی غیر دولتی، بازبین های حقیقت یاب و کارشناسان اخبار جعلی برای مقابله در برابر روایت های ضد پناهجویی طراحی شده است.

گسترش اخبار جعلی و گمراه کننده در آمریکا و اروپا از طریق شبکه های اجتماعی سبب شده دولت های مختلف قوانین جدید برای مقابله با کمپین های اخبار جعلی وضع کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید