جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

یک ماهواره با هدایت اروپا در اقیانوس آتلانتیک سقوط کرد

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
یک ماهواره با هدایت اروپا در اقیانوس آتلانتیک سقوط کرد

«آئلوس»(Aelus) یک ماهواره نظارت بر آب و هوا در اقیانوس آتلانتیک سقوط کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، طبق بیانیه آژانس فضایی اتحادیه اروپا، این نخستین باری است که یک ماهواره طوری راهبری شده تا روی زمین سقوط کند. آئلوس از سال ۲۰۱۸ میلادی برای مراکز آب و هواشناسی اروپا اطلاعات فراهم می کند و نخستین ماموریت ماهواره ای برای دریافت پروفایل از بادهای روی زمین در مقیاس جهانی را انجام داد.

ماهواره مذکور به مدت ۳ سال در مدارزمین بود و حداقل ۲ سال بیشتر از ماموریت واقعی خود به فعالیت در فضا ادامه داد. ابزار فضایی ۱۳۶۰ کیلوگرمی توسط شرکت ایرباس ساخته شده بود.

در شرایط نرمال چنین ماهواره ای هنگام سقوط و پس از رسیدن به ارتفاع ۵۰ مایلی در اتمسفر زمین می سوزد اما در ماموریت فعلی راهبران ماموریت در سازمان فضایی اروپا با استفاده از سوخت اندک ماهواره آن را به محل سقوط راهنمایی کردند.

ارتفاع ماهواره مذکور از ۱۹ ژوئن در حال کاهش بود و نخستین مانور ورود دوباره آن به اتمسفر در ۲۴ جولای ۲۰۲۳ میلادی انجام شد.

به گفته سازمان فضایی اروپا تیم کنترل ماموریت آئلوس در آلمان عملیات را هدایت کردند. آنها برای نخستین بار یک ماموریت ورود دوباره به اتمسفر زمین را به طور کامل برنامه ریزی کردند و انجام دادند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید