جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

۲ لایحه برای حفاظت از نیروی کار آمریکایی در مقابل هوش مصنوعی

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
۲ لایحه برای حفاظت از نیروی کار آمریکایی در مقابل هوش مصنوعی

سناتور باب کیسی هفته گذشته از دو لایحه جدید رونمایی کرد که هدف آنها حفاظت از کارکنان در مقابل کاربردهای هوش مصنوعی به شکل نظارت در محل کار و تصمیم گیری برای استخدام توسط ربات است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان بی سی، لایحه هایی که کیسی روی آنها تمرکز کرده در حقیقت جبهه های آتی کارزار حفظ حقوق کارمندان در بحبوحه محبوبیت هوش مصنوعی است. از سوی دیگر چاک شومر سناتور و رهبر ارشد نمایندگان اکثریت سنا خواهان قانونمند سازی این فناوری شده است.

کیسی که در کمیته نظارت بر چالش های کارگری سنا فعالیت می کند، در این باره می گوید: تصور می کنم به طور کلی همه در اینجا روی فراهم کردن یک استراتژی برای مقابله با چیزی هستند که می توان آن را یک چالش خارق العاده برای کشور خواند. البته هوش مصنوعی فرصت های متعددی فراهم می کند اما چالش های متعددی نیز دارد.

لایحه نخست که «قانون عدم وجود روسای رباتیک»(No robot Bosses Act) است، کارفرمایان را از اتکای صرف به سیستم های خودکار مانند الگوریتم ها و ابزارهای ماشین یادگیری برای تصمیم گیری درباره استخدام افراد منع می کند. همچنین این لایحه کارفرمایان را ملزم می کند تا درباره شیوه استفاده از چنین سیستمی به کارمندان خود آموزش دهند. از سوی دیگر طبق این لایحه کارفرمایان هنگام استفاده از چنین سیستم هایی باید آن را اعلام کنند.

این پیش نویس قانون کارفرمایان را ملزم می کند نظارت انسانی و واقعی بر استفاده از هوش مصنوعی در محل کار فراهم کنند. این نظارت باید قبل از تصمیم گیری سیستم های خودکار در فرایندهایی مانند استخدام، اضافه یا حذف شیفت کاری یا حتی اخراج کارمندان براساس عملکردشان اجرا می شود.

لایحه دوم کیسی «قانون گروه ویژه نظارت بر محیط کار و فناوری استثماری» ( the Exploitative Workplace Surveillance and Technologies Task Force Act) است که براساس آن یک سازمان دولتی ایجاد می شود که نظارت در محل کار را بررسی و به کنگره گزارش می دهد. این سازمان توسط نماینده ای از سوی وزارت کار آمریکا رهبری می شود و مقاماتی از وزارت بازرگانی، کمیسیون فدرال تجارت، کمیسیون فرصت های استخدامی عادلانه و دیگر آژانس ها در آن حضور خواهند داشت.

براساس خلاصه لایحه مذکور کارگروه ویژه تاثیر نظارت و تصمیم گیری سیستم های خودکار روی دستمزد کارمندان و زمانبندی را تحلیل، تاثیر اتحادیه های کارگری را مشخص و شیوه تاثیرگذاری چنین سیستم هایی روی جمعیت در محل کار را تعیین می کند.

تاکنون برایان شاتز و جان فترمن به عنوان حامی، لایحه بیل کیسی را امضا کرده اند. برنی سندرز رییس کمیته سلامت، آموزش، کار و بازنشستگی کنگره نیز از لایحه روسای ربات پشتیبانی می کند. از سوی دیگر سناتور کوری بوکر نیز با امضای خود حمایتش از لایحه ایجاد کارگروه ویژه را نشان داده است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید