جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

10 تکنیک عالی و پولساز برای کسب درآمد از سایت در سال 2023

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
10 تکنیک عالی و پولساز برای کسب درآمد از سایت در سال 2023

راه‌های بسیاری برای کسب درآمد از سایت وجود دارد و شاید محبوب‌ترین آن‌ها هم فروش فضاهای تبلیغاتی سایت باشد؛ اما راه‌های جذاب، جالب و البته متنوع دیگری هم برای کسب درآمد وجود دارد که شاید بعضی از آن‌ها به گوشتان هم نخورده باشد.

البته بهترین راه کسب درآمد از سایت به این بستگی دارد که هدف شما چیست، مخاطب هدف سایتتان کیست و چه اولویتی دارید. از دور ساده به نظر می‌رسد: اینکه بلاگ یا سایتی تأسیس کنیم و چند محتوا در آن قرار دهیم و منتظر سرازیرشدن اسکناس باشیم! بله، البته که هر چیزی ممکن است.

اما در بیشتر مواقع باید برای موفقیت در کسب درآمد از سایت چند نکته کلیدی را در ذهن داشت؛ ازجمله اینکه با تلاش و پشتکار دائمِ حداقل 6 ماهه و استفاده از ابزارهای مناسب شاید بتوان به کسب درآمد رسید. در ادامه اما به 10 تکنیک و روش عالی برای کسب درآمد از سایت اشاره می‌کنیم.

1) فروش فضاهای تبلیغاتی به‌واسطه پلتفرم‌ها

در این روش، پلتفرم‌ها یا همان آژانس‌های تبلیغاتی واسطه بین شما به‌عنوان ناشر، و طرف مقابل یعنی تبلیغ‌کننده می‌شوند. شما با ثبت‌نام در این پلتفرم‌ها فضاهای تبلیغاتی سایت خود را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهید تا آن پلتفرم، بسته به حوزه فعالیت، بودجه موجود و اندازه مخاطب شما، آن فضاهای تبلیغاتی را به تبلیغ‌کنندگانِ مرتبط وصل کند.

در ایران آژانس‌های تبلیغات آنلاین قدرتمند بسیاری مانند صباویژن وجود دارند که امکان همکاری به‌عنوان ناشر را به‌سادگی برای شما فراهم می‌کنند.

کسب درآمد از سایت

2) تبلیغات نیتیو

ویژگی اصلی این نوع تبلیغ این است که از دور اصلاً شبیه یک تبلیغ نیست و درواقع شبیه سایر محتواهای سایت است و به‌عبارتی در آن حل شده است. اگرچه در بیشتر مواقع یک تگ تبلیغات یا Ad در کنار آن‌ها قرار داده می‌شود، اما ظاهری متفاوت با سایر محتواها ندارند و در سبک و استایل آن صفحه یا سایت ترکیب شده‌اند.

این نوع تبلیغ از این نظر بسیار مؤثر است که از کوری تبلیغاتی جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود به تجربه کاربری خدشه‌ای وارد نشود. ازجمله انواع تبلیغات همسان یا نیتیو می‌توان به بلاگ‌پست مهمان و... اشاره کرد.

3) تبلیغات مستقیم

در این روش، شما با اختیار خودتان و بدون استفاده از پلتفرم‌های واسطه، فضاهای تبلیغاتی سایتتان را به کسب‌وکارهای دیگر اجاره می‌دهید. البته این نوع از تبلیغات نیازمند این است که شما با انواع تبلیغات آشنا باشید؛ مثلاً باید بدانید تبلیغات بنری چیست، تبلیغات متنی و ویدئویی چیست و با هرکدام و نحوه قرارگیری و پیاده‌سازی آن‌ها آشنا باشید تا بتوانید در ارتباط با سایر کسب‌وکارها، بهتر برای سایتتان بازاریابی کنید.

4) افیلیت مارکتینگ

چند سالی می‌شود که افیلیت مارکتینگ، بازاریابی آشناسازی یا همان همکاری در فروش به‌عنوان راه کسب درآمد از سایت وجود دارد. خوبی این نوع بازاریابی این است که شما نه نیاز به تأمین کالا یا خدمات دارید و نه مستقیماً با مشتری طرف هستید. شما فقط کافی است در سایت خودتان محصول یا خدمتی را تبلیغ کنید و آن را به مخاطبانتان نشان دهید. سپس آن‌ها با کلیک روی لینک منحصربه‌فرد شما وارد سایت فروشگاهی اصلی می‌شوند و اگر آنجا سفارش خودشان را تکمیل کنند، درصدی از فروش به شما می‌رسد.

5) دریافت هزینه بابت مشاهده محتوا

تصور کنید که خوانندگان بسیار وفاداری دارید و این ایده را که بخواهید فضاهای تبلیغاتی سایت را اجاره دهید برای شخصیت سایت خود خوب نمی‌دانید. در این حالت می‌توانید از مخاطبان پروپاقرصتان بخواهید که برای خواندن و دیدن همه یا بخشی از محتواهایتان به‌شکل یکباره یا ماهیانه یا سالیانه هزینه بپردازند. این راه زمانی جواب می‌دهد که شما اعتبار بسیاری در یک حوزه کاری خاص داشته باشید.

6) درخواست کمک مالی

اگر مخاطبان وفاداری دارید و نمی‌خواهید فقط بابت مشاهده محتوا از آن‌ها هزینه دریافت کنید، می‌توانید به‌شکل مؤدبانه‌ای از آن‌ها درخواست کمک مالی (Donation) کنید. این راه احتمالاً کمترین میزان درآمد را برای شما در پی خواهد داشت؛ چون قطعاً همه دوست ندارند این کار را انجام دهند. علاوه‌براین، ممکن است هرکسی هم بخواهد کمکی کند، مبلغ کمی مدنظرش باشد که سودی برای شما در پی نداشته باشد.

7) فروش محصولات و خدمات

برخلاف افیلیت مارکتینگ که نیازی به تأمین کالا و خدمات و مواجهه با مشتری نبود، در این حالت نیاز دارید که کالایی را تأمین کنید یا خدمتی را مستقیماً در اختیار مشتریان قرار دهید. اما نکتۀ بسیار جذاب این نوع کسب درآمد از سایت این است شما تقریباً می‌توانید هر چیزی بفروشید و این چیزها شامل محصولات دیجیتالی، آرت‌ورک‌ها، کتاب‌ها، محصولات فیزیکی و خدمات مختلف می‌شوند.

8) فروش سایت

این راه نیز یکی از راه‌های جالب کسب درآمد است. به این شکل، شما آن‌قدر توانایی و مهارت پیدا کرده‌اید که می‌دانید پربازدید‌کردن یک سایت به‌شکل اصولی، به‌طوری که مخاطب هدف آن کاملاً مشخص باشد چگونه است و با تأسیس یک سایت شروع به جذب مخاطب می‌کنید و بعد از مدتی آن را می‌فروشید. البته قیمت این سایت را فاکتورهای متعددی تعیین می‌کنند؛ مانند وضعیت سئو، میزان بازدید و... .

9) فروش دوره‌های آموزشی

اگر در حوزه‌ای مهارت خوبی دارید، به‌طوری که می‌توانید به دیگران آموزش دهید، آموزش خود را ضبط کنید و آن را در قالب یک دوره در سایتتان به فروش برسانید، یا اینکه با جذب مخاطب، وبینارهایی پیرامون مهارتی که دارید برگزار کنید. با همه‌گیرشدن کلاس‌های مجازی، این سبک از آموزش بعد از دوران کرونا طرف‌داران خاصی پیدا کرده است.

10) ساخت پادکست و تبلیغ در آن

یکی از محتواهای محبوب در بین کاربران، پادکست است. این نوع محتوا که راهی جدید و به‌روز برای تعامل و ارتباط با مخاطبانتان در اختیار شما می‌گذارد، مکان خوبی برای جذب اسپانسر و تبلیغات است. شما می‌توانید در خلال پادکستی که برای مخاطبان خود ضبط کرده‌اید، خدمت یا محصولی را تبلیغ کنید.

درنهایت، به این موضوع توجه داشته باشید که انتخاب راه کسب درآمد، تماماً بستگی به نوع مخاطب و اندازه آن‌ها و همچنین حوزۀ کاری شما دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید