جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

10 کسب و کار بی نظیر با سرمایه کم

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
10 کسب و کار بی نظیر با سرمایه کم

یک کار آفرین همواره به دنبال سرمایه ای است که بتواند به کمک آن ایده هایش را تحقق ببخشد و می توان گفت که برای یک کار آفرین، کسب و کاری ایده آل است که نیاز به سرمایه چندانی نداشته باشد زیرا پیدا کردن یک سرمایه گذار بزرگ که حاضر باشد پول زیادی به میان بگذارد کار چندان ساده ای نیست. در دنیای پیرامون مان اگر به دقت بگردیم متوجه می شویم که تعداد بسیار زیادی کار و بیزنس کوچک وجود دارد که با سرمایه خیلی کم راه اندازی شده اند و اداره می شوند.

البته داشتن کسب و کار کوچک به معنی سود دهی بسیار پایین و عدم گرفتن نتیجه نیست. برخی ایده ها آن قدر ارزشمند هستند که اگر بر روی آن وقت و انرژی گذاشته شود و صاحب آن با صبوری و خلاقیت، ایده اش را پرورش دهد می تواند به کسب و کار واقعا بزرگی تبدیل شود. خوشبختانه در دنیای امروز لازم نیست برای داشتن یک کسب و کار حتما مدرک دانشگاهی خاصی داشته باشید یا کار فیزیکی سنگین کنید. اگر خانه دار هستید و یا فرزند کوچک دارید و امکان مشغول شدن در بیرون از فضای خانه را ندارید و اگر سرمایه کمی دارید و به دنبال راهی برای افزایش آن هستید ما به شما بهترین گزینه ها را پیشنهاد می کنیم. اگر به دنبال چنین ایده هایی هستید؛ در این مطلب قرار است با این لیست طلایی آشنا شوید.

- کلاس های آموزشی و کوچینگ

کمی عقب تر بروید و به دوران مدرسه خود فکر کنید؛ موضوع مورد علاقه تان در مدرسه چه بود؟ ارتباطتان با ریاضیات و شیمی چطور بود؟ .... اگر علاقمندید؛ یک اتاق، چند صندلی، یک تخته تمام چیزی است که برای شروع به آن نیاز دارید. حتی اگر مهارت خاص دیگری داشته باشید می توانید همان مهارت ها را با کمی خلاقیت به دیگران آموزش دهید. برای مثال اگر در زبان خارجی ای مثل اسپانیایی، آلمانی و ایتالیایی تسلط دارید می توانید با تدریس آن یک کسب و کار کوچک راه بیندازید. قاعدتا اگر تدریس خوبی داشته باشید؛ آوازه تدریس تان دهان به دهان می چرخد و به زودی کسب و کارتان را می توانید چه در دنیای واقعی و چهر در شبکه های مجازی گسترش دهید. همیشه تقاضا برای کلاس‌های زبان خارجی از سوی دانش‌آموزان و متخصصان وجود دارد؛ بنابراین هیچ وقت نگران از دست دادن شغلتان به علت نبود متقاضی نخواهید بود. یک تقلب کوچک: به دنبال گروه های هدف ای باشید که به مهارت شما نیاز داشته باشند! مانند دانش آموزانی که برای قبولی در آزمون نیازمند یک دبیر با تجربه هستند یا کسانی که قصد مهاجرت دارند و باید زبان کشور مقصد را به خوبی یاد بگیرند.

10 کسب و کار بی نظیر با سرمایه کم

- برنامه ریزی مراسم:

در دنیایی که رقابت زیادی در شبکه های مجازی وجود دارد؛ برنامه ریزی مراسم می تواند یک ایده عالی محسوب شود. رقابت در اینستاگرام برای گذاشتن بهترین عکس تولد، عروسی، نامزدی و جشن تعیین جنسیت می تواند یک بازار کار عالی برای کسانی که مغز خلاق دارند راه بیندازد. عروسی هرگز از مد نمی افتد. چه اقتصاد در حال رونق باشد و چه رکود، همیشه بازاری برای عروسی وجود دارد. مطابق با فرهنگ و رسوم مختلف، انواع مختلفی از آداب و رسوم در عروسی ها اجرا می شود که می تواند گزینه های روی میز را برایتان بیشتر کند. اگر می خواهید در زمینه بین المللی کار کنید جالب است که بدانید بازار عروسی هند در سال 2017 حدود 50 میلیارد دلار (حدود 33000 کرور) تخمین زده شد و با نرخ 20 درصد در سال در حال رشد است. احتمالا تنها سرمایه ای که برای این کار نیاز دارید؛ کمی سرمایه برای تهیه تدارکات و سایر هزینه های جانبی است.

- کلاس های آشپزی:

تا به حال برنامه های Masterchef را دیده اید؟ در این برنامه از سراسر دنیا برای محک زدن توانایی آشپزی مراجعه کننده وجود دارد و میلیون ها نفر در نقطه به نقطه دنیا مشغول تماشای این رقابت جذاب می شوند. آشپزی به هر حال جزئی جذایی ناپذیر از زندگی ماست و همه ما به آن نیازمندیم. اگر آشپز خوبی هستید می توانید با برگزاری کلاس های آشپزی کوچک، گرفتن سفارش و تحویل غذا و کیک و انواع دسر مراسم و یا حتی تهیه ویدیو از آشپزی تان و آپلود آن در یوتوب درآمد کسب کنید. لازم نیست در همه زمینه ها بهترین باشید حتی اگر فقط در قسمت شیرینی پزی کاربلد باشید با سیل ای از سفارش ها از کل کشور مواجه خواهید شد و احتمالا در آینده وقت برای سرخاراندن نخواهید داشت.

- مراکز تناسب اندام:

اگر سرمایه شما در حدی است که می توانید یک مکان کوچک اجاره کنید می توانید یک مرکز تناسب اندام راه اندازی کنید. با پیشرفت تکنولوژِی و به لطف تلفن های همراه امروزه همه افراد از اهمیت تناسب اندام آگاهی دارند و می توانند ساعت ها درباره فشار خون، چاقی و دیابت صحبت کنند. به همین دلیل جلب توجه مشتری برای ثبت نام در باشگاه کوچک و ارائه برنامه ورزشی و رژیم غذایی کار سختی نیست. اما اگر خودتان مربی ورزش هستید و سرمایه ای برای اجاره یک مکان کوچک ندارید می توانید شاگرد خصوصی خودتان را داشته باشید! در دوران کرونا یکی از فعالیت های محبوب مردم در سراسر دنیا ورزش کردن بود. مردمی که از قرنطینه کلافه شده بودند و با اضافه وزن مواجه شده بودند دست به دامان کلاس های انلاین ورزشی شده بودند. یوگا، فیتنس، کلاس رقص و .... انواع کلاس هایی بودند که در آن دوران پر متقاضی بودند. از آن زمان ورزش به خانه های بیشتری راه پیدا کرده و اگر سرمایه چندانی ندارید می توانید کلاس های آنلاین برگزار کنید و روند پیشرفت شاگردهایتان را از راه دور بررسی کنید.

- بوتیک، اسپا و مراکزی از این قبیل

دنیای مد و زیبایی با سرعت سرسام آوری به جلو حرکت می کنند و تقریبا هیچکسی نمی تواند به این سرعت خود را آپدیت کند. اگر سرمایه کمی دارید می توانید با داشتن یک بوتیک کوچک سود خوبی به جیب بزنید! فقط کافیست اجناس با کیفیت تهیه کنید و روی فروشتان تمرکز کنید. اما اگر به لباس و مد علاقه ندارید و دنیای زیبایی برای شما جالب تر است و همچنین مهارت هایی از قبیل ناخن کاری، فیشیال و یا ماساژ بلدید شاید بهترین گزینه برایتان راه اندازی یک سالن زیبایی باشد. در این راه می توانید از دوستانتان که در حرفه های دیگر زیبایی تخصص دارند دعوت به کار کنید تا یک تیم کامل و آماده برای ارائه انواع خدمات در اختیار داشته باشید.

10 کسب و کار بی نظیر با سرمایه کم

بیشتر بخوانید: آشنایی با تمامی واژگان طراحی یک وب سایت (بخش پایانی)

- کافه

یک شغل دانشجویی پرطرفدار، کار به عنوان باریستا در کافه های مختلف است. تاسیس یک کافه کوچک در گوشه کنار شهر نیاز به سرمایه چندانی ندارد. به لطف نفوذ غرب، کسب و کار کافه‌ها در یک دهه گذشته رشد چشمگیری داشته است. اگر دقت کرده باشید در کافه رستوران ها جوانان زیادی را می بینید که در گوشه ای نشستند و قهوه را بهانه ای برای وقت گذرانی و صحبت کردن با دوستانشان کرده اند. البته این تمام ماجرا نیست! امروزه کافه ها نه تنها مکانی برای دور شدن از شلوغی زندگی به شمار می رود بلکه همزمان می تواند محیط خوبی برای برگذاری قرارهای کاری و یا کار کردن در خلوت باشد. ایرانی ها هم به مرور زمان عاشق قهوه شدند و وابستگی شدیدی به آن پیدا کردند. چه فکری بهتر از اینکه هر روز صبح با فروش فنجان های قهوه گرم و خوشمزه، کسب و کار خود را رونق ببخشید؟ در ضمن نوشیدن قهوه زمان خاصی ندارد و شما تا شب هم مشتری های خاص خود را دارید. خیالتان راحت باشد که هیچ وقت کافه شما خالی از مشتری نمی ماند البته تا وقتی که از انواع قهوه سر دربیاورید و خوشمزه ترین قهوه دنیا را به دست مشتری ها برسانید.

- بلاگری در اینستاگرام

امان از دست این بلاگرها! تنها وسیله مورد نیازشان یک تلفن همراه با کیفیت دوربین خوب و یک اینترنت قوی است؛ همین و بس. اگر گوشه کنار شهر را خوب می شناسید و به خوشتیپی و خوش صحبتی معروف هستید می توانید یک بلاگر عالی باشید. گرچه با وجود تعداد زیادی بلاگر و محتوای های جذاب، دیده شدن در میان آن ها کار سختی به نظر می رسد و ممکن است ندانید چطور باید مخاطب را جذب کنید اما این کار هم مثل هر کار دیگری قلق خاص خود را دارد.

در واقع توجه به این نکته مهم است که موفقیت یک اینفلوئنسر با تعداد فالوورهایی که دارد سنجیده نمی شود. تعداد فالوورهای شما واقعاً مهم است. اما از منظر تجاری، این معیار، معیار مناسبی برای تعیین خوب یا بد بودن یک بلاگر یا اینفلوئنسر نیست. حتما می گویید اگر تعداد فالوور ها مهم نیست پس چطور باید از بلاگری درآمد کسب کنیم؟ نکته مهم این است که وقتی یک کسب‌وکار می‌خواهد از اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای بازاریابی محصول خود استفاده کند، به دنبال کسی می گردد که مشتری های مخصوص خودش را در صفحه اش داشته باشد. در نتیجه همین اول کار بدانید که روی چه موضوعی می خواهید کار کنید و در واقع به چه حیطه ای علاقه دارید؟ اگر به آشپزی علاقه دارید و می خواهید کافه ها و رستوران های کشورتان را به بقیه نشان دهید و یا هنر آشپزی تان را به نمایش بگذارید انتظار نداشته باشید که یک کمپانی اتومبیل برای تبلیغ محصول جدیدش با شما همکاری کند. خلاق باشید و برای محتوای خود ارزش قائل شوید؛ مطمئن باشید تعداد مخاطبان شما با سرعت زیادی رشد خواهد کرد. پس اگر تلفن همراه و اینترنت دارید بهتر است برای یادگیری مهارت های ادیت عکس و فیلم و حتی یادگیری الگوریتم های اینستاگرام وقت بگذارید.

- مرکز آموزش کامپیوتر

در عصری هستیم که در آن تقاضای زیادی برای سواد و مهارت کامپیوتر وجود دارد. آیا شما در چنین زمینه ای متخصص هستید؟ اگر بله، می توانید یک مرکز آموزشی مجهز به اتصال به اینترنت، چند کامپیوتر و وسایل کمک آموزشی مانند تخته سفید، پروژکتور و غیره راه اندازی کنید. برای مثال اگر مهارت کار با کامپیوتر در زمینه های محصولات مایکروسافت آفیس - Word، Excel و PowerPoint داشته باشید می توانید کلاس های آموزشی خود را برگزار کنید. امروزه شرکت ها به دنبال اسخدام افرادی هستند که مهارت های کامپیوتری خوبی دارند به همین دلیل مطمئنا کلاس شما پر متقاضی خواهد بود و بسیاری از افراد برای ارتقای شغلی به دنبال کسب این مهارت ها به شما مراجعه خواهند کرد.

- گرافیک و SEO

شرکت های مختلف در هر زمینه ای که فعالیت کنند قطعا به یک سئو کار حرفه ای و یک گرافیست خلاق نیاز دارند. تولید محتوا در شبکه های مختلف چه در بستر گوگل باشد و چه در یوتوب و اینستاگرام، نیازمند این دو مهارت است. اگر در یکی از این حوزه ها مهارت خوبی دارید نه تنها می توانید آموزش دهید بلکه می توانید در شرکت های مختلف مشغول به کار شوید.

- طراحی داخلی

آیا معمار هستید و مدرک شما دارد در گوشه خانه خاک می خورد؟ نگاهی به آمار ساخت و ساز انداخته اید؟ می دانید چندین نفر به دنبال فردی مثل شما می گردند تا دکوراسیون داخلی خانه شان را تغییر دهند؟ اگر چنین توانایی ای دارید بهتر است معطل نکنید و از علم و خلاقیت تان برای راه اندازی کسب و کار شخصی استفاده کنید. با به اشتراک گذاشتن نمونه کار ها و تغییراتی که در خانه های مختلف ایجاد کرده اید می توانید مشتری های زیادی جمع کنید و کسب و کار کوچکتان را به یک کسب و کار شخصی معروف تبدیل کنید.

- ساخت شمع و صابون

یک کسب و کار کوچک و ساده، خصوصا برای خانم های خانه داری که می خواهند در منزل مشغول به کار شوند. برای شروع این کار به سرمایه بسیار کمی نیاز دارید و آن هم صرف خرید مقداری ابزار و مواد اولیه می شود؛ بقیه چیزی که نیاز دارید سلیقه و تمیزی در کار کردن است. برای شروع می توانید کسب و کارتان را با فروش به دوستان و آشنایان شروع کنید و کم کم کسب و کارتان را وارد شبکه مجازی کنید. افرادی که در شهرهای دیگر ساکن هستند می توانند با دیدن شمع و صابون های شما که با سلیقه خاصی ساخته شده اند  به خرید از شما تشویق شوند و سفارش خود را ثبت کنند. با خوش قولی و بسته بندی زیبا می توانید این افراد را به مشتری های دائمی تان تبدیل کنید. این کار جای پیشرفت زیادی دارد و می توانید با ساختن شمع معطر، صابون گیاهی و شمع های مخصوص مدیتیشن از رقبای خود جلو بزنید و حرفی برای گفتن داشته باشید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید