جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

3 تا از بهترین لپ تاپ ها برای سال 2024

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
3 تا از بهترین لپ تاپ ها برای سال 2024

جدیدترین لپ‌تاپ ها نازک‌تر، سبک‌تر و قدرتمندتر از همیشه هستند. آنها معمولاً دارای نمایشگرهای بسیار روشن، پر جنب و جوش و با وضوح بالا، مجموعه ای زیبا از پورت ها و باتری قابل شارژ هستند که رایانه را برای یک روز کاری کامل یا بیشتر حفظ می کند. بهترین لپ تاپ ها می توانند جایگزین pc شوند به خصوص اگر از آن به عنوان یک کامپیوتر قابل حمل استفاده کنید.

انتخاب های ما برای بهترین لپ تاپ های سال 2024

مطمئناً، می‌توانید با پرداخت هزینه کمی می توانید یک لپ‌تاپ یا کروم‌بوک با ویندوز مناسب داشته باشید، اما اگر دستگاهی می‌خواهید که بتواند همه نیازهای شما را برطرف کند، بازی‌های سطح بالا، کار با صفحات گسترده پیچیده، ویرایش ویدیو، مدیریت چندین حساب ایمیل ، شرکت در جلسات مجازی، پردازش کلمه یا پخش ویدیو با وضوح بالا برنامه ریزی کنید باید بیشتر هزینه کنید.
ما مدل‌هایی را ارائه کرده‌ایم که بدون زحمت ویندوز 11 را اجرا می‌کنند. هدف ما ارائه اطلاعات مورد نیاز برای خرید یک رایانه لپ‌تاپ رده بالاتر است که می‌تواند به رایانه اصلی شما تبدیل شود، اما در حین حرکت به راحتی می‌توان آن را گرفت و از آن استفاده کرد.

بهترین رایانه لپ‌تاپ مبتنی بر ویندوز در کل: Asus Zenbook Pro Duo 15 OLED (UX582)

لپ تاپ ASUS ZenBook Pro Duo 15 OLED UX582

سیستم عامل: ویندوز 11 | اندازه صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی 15.6 اینچی (صفحه نمایش اصلی)؛ صفحه نمایش لمسی 14 اینچی 4K (صفحه نمایش ثانویه) | نوع نمایشگر: OLED | نرخ به روز رسانی: 60 هرتز | پردازنده: نسل دهم اینتل Core i7-10870H با پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce RTX 3070 | سرعت پردازنده: 5.0 گیگاهرتز | رم: 16 گیگابایت | فضای ذخیره سازی: 1 ترابایت | اندازه: 14.17 x 9.81 x 0.85 اینچ | وزن: 5.16 پوند | عمرباتری: تا 3.6 ساعت (با استفاده از هر دو نمایشگر) یا 4.7 ساعت (فقط با استفاده از نمایشگر اصلی)

ما Asus Zenbook Pro Duo 15 OLED را به چند دلیل به عنوان برترین انتخاب خود انتخاب کردیم. پیکربندی سخت افزاری آن، آن را به رایانه ای همه کاره برای انجام طیف وسیعی از کارهای روزمره و پیشرفته تبدیل می کند. همچنین یک صفحه نمایش لمسی اولیه OLED رده بالاتر به همراه صفحه کلید کوچکتر در بالای صفحه کلید ارائه می دهد. این صفحه نمایش ثانویه راه های بیشتری برای استفاده از این دستگاه قدرتمند در اختیار شما قرار می دهد.

بهترین مک بوک پرو اپل: مک بوک پرو 16 اینچی با پردازنده M3 Max

مک بوک پرو ۱۶ اینچی اپل با M3 Max

سیستم عامل: MacOS Sonoma | اندازه نمایشگر: 16.2 اینچ | نوع نمایشگر | نرخ تازه سازی: تا 120 هرتز | پردازنده: Apple M3 Max | حافظه یکپارچه: 18 گیگابایت، 26 گیگابایت یا 48 گیگابایت | فضای ذخیره سازی: 1 ترابایت، 2 ترابایت، 4 ترابایت یا 8 ترابایت SSD | اندازه: 14.01 x 9.77 x 0.66 اینچ | عمر باتری: تا 22 ساعت

شما می توانید یک مک بوک پرو با قدرت تهیه کنید. اما اگر به بهترین چیزی که اپل در لپ تاپ ارائه می دهد نیاز دارید، این مک بوک پرو 16 اینچی است که از پردازنده جدید Apple M3 Max (سریع ترین و قدرتمندترین اپل) قدرت می گیرد.

3 تا از بهترین لپ تاپ ها برای سال 2024

اینکه بگوییم این لپ‌تاپ پیشرفته و گران‌قیمت است، دست کم گرفتن آن است. با حفظ عمر باتری فوق‌العاده، هر کاری را که انجام می‌دهید، مهم نیست که چقدر زیاد انجام دهید، آن را انجام می‌دهد. صفحه نمایش Liquid Retina XDR فاقد قابلیت های صفحه لمسی است، اما به سادگی خیره کننده است. به لطف نرخ رفرش تا 120 هرتز و 10000 مینی ال ای دی که صفحه نمایش را تشکیل می دهند، انیمیشن ها و ویدیوهای پرحجم همیشه صاف و با جزئیات - با کنتراست، روشنایی و دقت رنگ عالی به نظر می رسند.

در همین حال، پردازنده Apple M3 Max یک CPU 16 هسته‌ای، پردازنده گرافیکی 40 هسته‌ای و 128 گیگابایت حافظه یکپارچه را برای سریع‌ترین و کارآمدترین رندر گرافیکی با ردیابی پرتوهای سخت‌افزاری تسریع‌شده ارائه می‌کند. این پردازنده تا 80 درصد سریعتر از پردازنده M1 Max است که در مک بوک پرو اجرا می شود. این پیکربندی است که آن را برای توسعه نرم افزار، ویرایش عکس، طراحی گرافیکی، ایجاد موسیقی، ویرایش ویدیو، بازی یا هر چیزی که به قدرت زیادی نیاز دارد ایده آل می کند.

این مک بوک پرو همچنین مجهز به سیستم شش بلندگو، وب کم با وضوح 1080p، مجموعه مناسبی از پورت ها، به علاوه پشتیبانی از Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 برای اتصال بی سیم است. حسگر اثر انگشت TouchID یکپارچه تنها یکی از ویژگی های امنیتی پیشرفته آن است و البته، این مک بوک آخرین نسخه MacOS Sonoma را اجرا می کند و با مجموعه سخاوتمندانه ای از برنامه های از پیش نصب شده مانند سایر مک بوک ها عرضه می شود.

بهترین کامپیوتر لپ تاپ برای بازی: Dell Alienware x16 R1

سیستم عامل: ویندوز 11 | اندازه نمایشگر: 16 اینچ | نوع نمایشگر: QHD+ | نرخ تازه سازی: 240 هرتز | پردازنده: 13th Gen Intel i9-13900HK با Nvidia GeForce RTX 4080 | سرعت CPU: تا 5.4 گیگاهرتز | رم: 32 گیگابایت | فضای ذخیره سازی: 1 ترابایت SSD | اندازه: 11.41 x 14.36 x 0.73 اینچ | وزن: 6 پوند | عمر باتری: تا 6.5 ساعت

Dell Alienware x16 R1 بهترین انتخاب ما برای لپ تاپ های بازی است. این مجموعه خوبی از سخت افزارهای پیشرفته را در رایانه ای ادغام می کند که حمل و نقل آن آسان است. عمر باتری در نتیجه انرژی مورد نیاز کمی آسیب می بیند، اما ما مزایای دیگری را که این مدل ارائه می دهد، مانند پیکربندی در زمان خرید، دوست داریم.

بین CPU و GPU کامپیوتر (از اینتل و انویدیا)، وضوح نمایشگر (با نرخ تازه سازی سریع) و 1 ترابایت حافظه داخلی، این لپ تاپ می تواند با

3 تا از بهترین لپ تاپ ها برای سال 2024

پیشرفته ترین بازی های مبتنی بر ابر یا محلی نصب شده مقابله کند.

همچنین دو بلندگوی داخلی و چهار ووفر که از Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند، به‌علاوه فناوری خنک‌کننده پیشرفته برای حفظ ثبات و عملکرد دریافت می‌کنید. همچنین می‌توانید صفحه‌کلید مکانیکی Cherry را با سوئیچ‌های فولادی ضد زنگ، نورپردازی RGB LED AlienFX برای هر کلید و حرکت کلید 1.8 میلی‌متری ارتقا دهید. و یک کامپیوتر بازی بدون نورپردازی قابل برنامه ریزی و تمام رنگی که در شاسی تعبیه شده باشد چه خواهد بود؟ شما آن را نیز دریافت می کنید.

هنگام خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم:

کارشناسان کامپیوتر ما این لیست از 12 مورد برتر را جمع آوری کرده اند.

طراحی: رایانه‌های لپ‌تاپ سنتی، رایانه‌های 2 در 1 (که به عنوان رایانه لپ‌تاپ و تبلت عمل می‌کنند)، لپ‌تاپ‌هایی با صفحه نمایش لمسی، لپ‌تاپ‌هایی که بسیار نازک و سبک هستند، و آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بسیار ناهموار هستند. بنابراین از خود بپرسید: از لپ تاپ چه استفاده ای خواهید کرد؟

سیستم عامل: دو گزینه اصلی شما ویندوز یا MacOS هستند. روی سیستم عامل تجهیزاتی که از قبل استفاده می کنید تمرکز کنید. همچنین مطمئن شوید که لپ تاپ شما آخرین نسخه آن سیستم عامل را اجرا می کند. در حال حاضر، این به معنای Windows 11 Home، Windows 11 Pro یا MacOS Sonoma است.

اندازه، نوع، وضوح، روشنایی و نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش: علاوه بر نمایشگرهای غیر لمسی و لمسی، صفحه نمایش‌های تعبیه‌شده در رایانه‌های لپ‌تاپ از نظر اندازه، نوع نمایش، وضوح، روشنایی و نرخ تازه‌سازی متفاوت هستند. به سطح جزئیات، لرزش و دقت رنگی که می خواهید ببینید فکر کنید. به طور کلی، نمایشگرهای بزرگ‌تر که وضوح بالا، سطح روشنایی بالاتر از متوسط و نرخ تازه‌سازی سریع‌تر را ارائه می‌دهند، قیمت رایانه را افزایش می‌دهند، و همچنین انتخاب نوع صفحه‌نمایش رده بالاتر، مانند OLED، افزایش می‌یابد.

CPU و GPU: CPU (یا واحد پردازش مرکزی) کامپیوتر بر قدرت پردازش تأثیر می‌گذارد، در حالی که GPU (واحد پردازش گرافیکی) آن تعیین می‌کند که رایانه چقدر کارآمد گرافیک تولید می‌کند. هرچه CPU و GPU کامپیوتر سریعتر و قدرتمندتر باشد، گرانتر خواهد بود.

RAM : این را حافظه کوتاه مدت کامپیوتر در نظر بگیرید. برای دستکاری داده ها در حین اجرای برنامه ها استفاده می شود. بسته به برنامه‌هایی که استفاده می‌شوند، داشتن رم بیشتر (یا حافظه یکپارچه در مورد مک‌بوک‌ها) تعیین می‌کند که رایانه چقدر روان و کارآمد اجرا می‌شود.
حافظه داخلی: حافظه داخلی رایانه تعیین می کند که چه مقدار محتوا می تواند به صورت محلی ذخیره شود. این شامل برنامه ها، داده ها، اسناد، فایل ها، عکس ها و انواع دیگر محتوا می شود. اگر به شدت به برنامه های کاربردی مبتنی بر ابر و ذخیره سازی فایل متکی هستید، ظرفیت ذخیره سازی داخلی اهمیت کمتری دارد. برای کاربر معمولی، ما یک لپ تاپ با حداقل 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی را توصیه می کنیم، اگرچه ممکن است به 1 ترابایت نیاز داشته باشید.

عمر باتری: اگر اغلب از لپ‌تاپ خود در حال حرکت استفاده می‌کنید، باتری قوی‌تر کامپیوتر را برای مدت طولانی‌تری کار می‌کند. اگر در خانه پشت میز نشسته اید، در درجه اول از رایانه استفاده می کنید، عمر باتری طولانی تر اهمیت کمتری دارد.

اتصال سیمی و بی سیم: همه لپ تاپ ها دارای پورت های داخلی مانند USB Type-A، USB Type-C، HDMI، Ethernet، جک 3.5 میلی متری هدفون یا اسلات کارت حافظه هستند. آرایه پورت مورد نیاز شما بستگی به تجهیزاتی دارد که باید متصل کنید. همچنین باید به اتصال بی سیم کامپیوتر توجه کنید. همه Wi-Fi و بلوتوث ارائه می دهند، اما تعیین کنید که آیا نسخه Wi-Fi و بلوتوث ارائه شده جدیدترین هستند یا خیر. در حال حاضر، این به معنای Wi-Fi 6 یا Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 است. اگر لپ‌تاپی که انتخاب می‌کنید اتصال سلولی را ارائه می‌دهد، مطمئن شوید که از 5G پشتیبانی می‌کند، که به طور قابل توجهی سریع‌تر از 4G LTE است.

بلندگوها: اگر قصد دارید از بلندگوهای تعبیه شده در لپ تاپ خود استفاده کنید، مطمئن شوید که دستگاه شما حداقل دو بلندگو دارد. برخی از جدیدترین لپ‌تاپ‌ها حداقل چهار بلندگو و یک ساب ووفر یکپارچه برای تولید صدای قوی و پر از اتاق ارائه می‌کنند.
طرح‌بندی صفحه‌کلید: طراحی و چیدمان صفحه‌کلید رایانه، همراه با اندازه و محل تاچ پد، میزان راحتی تایپ را تعیین می‌کند. برخی از صفحه‌کلیدهای لپ‌تاپ شامل یک صفحه‌کلید عددی در سمت راست، یک خط جداگانه از کلیدهای عملکردی در امتداد بالا یا سایر کلیدهای تخصصی هستند. برخی از رایانه‌های لپ‌تاپ دارای کلیدهایی با نور پس‌زمینه هستند (که تایپ کردن در تاریکی را آسان‌تر می‌کند) یا از نور RGB قابل تنظیم پشتیبانی می‌کنند.
ابعاد و وزن: اندازه نمایشگر کامپیوتر عامل کلیدی در تعیین ابعاد و وزن کلی آن است. ابعاد و وزن بر حمل آسان و اندازه کیف مورد نیاز شما تأثیر می گذارد.

ویژگی‌های ویژه: این ممکن است به معنای دو نمایشگر مجزا باشد که دارای طراحی ناهموار (یا حتی ضد آب) هستند. قبل از صرف پول اضافی برای این ویژگی‌ها، مطمئن شوید که آنها چیزهایی هستند که واقعاً از آنها استفاده خواهید کرد.

https://www.cbsnews.com/essentials/best-laptop-computers/

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید