جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

6 روش برای فیش برداری اینترنتی منابع تحقیق

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
6 روش برای فیش برداری اینترنتی منابع تحقیق

برای انجام پروژه‌های دانشجویی، نگارش مقاله و پروپزایل پایان‌نامه، قدم اول بعد از انخاب موضوع و مسئله‌ای که محقق به دنبال آن است، پیدا کردن منابع خوب و کافی برای مطالعه بیشتر، رفرنس دادن و بدست آوردن مطلب است. ساده ترین راه برای فیش برداری برای تحقیقات و بدون مراجعه به کتابخانه و گشتن در تحقیقات وپیشینه مسئله، جستجوی علمی اینترنتی است، یعنی با یک فیش بردای اینترنتی به راحتی می‌توان منابع و مطالب مسئله تحقیق را جمع آوری نمود و حتی یک پروپزایل عالی برای پایان نامه‌های دانشجویی و یا تجاری نوشت.

فیش برداری اینترنتی از طریق google scholar

پایگاه گوگل اسکالر یک موتور جستجوگر حرفه‌ای برای یافتن آخرین داده‌های علمی به جهت فیش برداری اینترنتی است. ایستادن بر شانه غول، جمله‌ای است در زمان ورود به این پایگاه نمایان می‌شود و آن در داستان‌های استاطیرباستانی یونانی به معنای استعاره از کشف حقیقت بر پایه اکتشافات پیشین است. بله این موتور جستجوگر با فراهم کردن این امکان که با واژه‌های کلیدی بتوان به مقالات، رساله‌های علمی و گزارش‌های فنی دسترسی کامل پیدا کرد، محقق را مطلع از اطلاعات پیشینی در زمینه مسئله او می‌کند. از مهمترین قابلیت این موتور جویش‌‌گر می‌توان به محدود بودن آن به منابع دسته اول و تحقیقات با رتبه ISI اشاره کرد.

فیش برداری اینترنتی

فیش برداری اینترنتی از طریق علم نت

اما پایگاه فارسی علم نت برای تحقیقات فارسی زبان بهترین موتور جستجو در زمینه فیش برداری اینترنتی است چرا که اتصال این پایگاه علمی در اسناد و پژوهش‌های موجود در سایت‌های نورمگز، SID.ir ،Tpbin ،ensani.ir و سیویلیکا و همچنین بسیاری از تحقیقات و اسناد پژوهشی دیگر می‌تواند بهترین نتیجه را از داده‌های علمی، ارائه دهد. از ویژگی خوب این جویش‌گر می توان اتصال آن ب منابع با اعتبار ISC اشاره کرد. در این پایگاه «علم نت» این گونه تعریف شده است: «علم نت یک موتور جستجوی علمی است که تلاش می کند امکان جستجو در کلیه اسناد علمی فارسی نمایه شده در پایگاه های مختلف را در اختیار پژوهشگران قرار دهد.»

فیش برداری اینترنتی از طریق cience Direct

الزویر به عنوان بزرگترین ناشر علمی دنیا، به هدف دسترسی آسان به آخرین یافته‌های علوم پزشکی و فناوری، جهت فیش برداری اینترنتی دست به افتتاح پایگاه cience Direct زده است، این ماموریت این پایگاه اگر چه ارائه آخرین داده‌هی علمی در زمینه علوم پایه، فنی و پزشکی بوده است، اما در بر دارنده بسیاری از مقالات و ژورنال‌ها در زمینه علوم اجتماعی و انسانی است. اعلانی که این پایگاه برای کاربرانش به محفض افزوده شدن مقاله جدید بر حسب سابقه جستجوی آن‌ها یکی از مهمترین قابلیت این پایگاه است.

فیش برداری اینترنتی از طریق سامانه گنج ایرانداک

یکی از بهترین و ساده‌ترین راه برای فیش برداری اینترنتی به خصوص برای نگارش یک پروپزایل و طرح رساله علمی و پژوهش در آن، استفاده از سامانه گنج، پایگاه ایرانداک است. ایرانداک به عنوان یک پایگاه سراسری برای نمایه کردن پایان نامه دانشجویان از تمامی دانشگاه‌های کشور، این امکان را می‌دهد علاوه بر اطلاع از تکراری بودن یا نبودن موضوع پایان نامه، محقق را کمک کند تا با ساختارهای پذیرفته شده به عنوان پایان نامه در دانشگاه‌ها آشنا شود و از مسائل مرتبط از موضوع خود مطلع گردد و بتنواند پیشینه و فهرست منابع خوبی برای پژوهش خود پیدا کند.

فیش برداری اینترنتی از طریق پایگاه نوریاب

نوریاب به عنوان پایگاهی برای جستجوی جامع در محتوای علوم اسلامی نور، یک جویش‌گر مناسب برای یافتن مقالات، کتاب‌ها و مطالب تحقیقاتی مناسب با مسئله است، قابلیت دسترسی و دانلود به تعداد بسیاری از کتب و مقالات علمی در حوزه‌های مختلف علمی با استفاده از دو پایگاه اصلی نورمگز و نورلایب از قابلیت ارزشمند این موتور جستجوگر است. اتصال این دو پایگاه علمی به نرم‌افزار پژوهیار، محقق را برای جمع آوری اطلاعات فهرست منابع بر طبق ضوابط نگارشی بسیار کمک می‌کند. بیشترین مخاطب این پایگاه جستجوگر محققان علوم انسانی و علوم اسلامی در زمینه علومی چون، علم حقوق، فقه، فلسفه، کلام، منطق، تفسیر و مجموع آثار بسیاری از علما و دانشمندان دینی است. استفاده از این پایگاه در مواردی نیاز به هزینه دارد.

فیش برداری اینترنتی

فیش برداری اینترنتی از طریق مگیران

سایت اینترنتی مگیران به عنوان یک پایگاه مستقل با در برگیری بیش از سه هزار عنوان مجله علمی و تخصصی در موضوعات مختلف، محقق را در انجام فیش برداری اینترنتی علمی کمک می کند، این پایگاه یک مرجع اصلی برای دسترسی کامل به تمامی مجلات علمی کشور است. ویژگی خوب این پایگاه دسته بندی و فهرست بندی مجلات است. تفکیک موضوعات ژورنال‌ها به فهرست موضوعی، فهرست الفبایی، مجلات پژوهشی و نشریات دانشگاهی، دسترسی کاربران را برای یافتن مطالب مورد نیازشان بسیار راهگشاست. مخاطبان این پایگاه نیز می‌توانند با عضویت در سایت بخشی به عنوان نشریات مورد علاقه من داشته باشد تا با کمک این کار در وقت بسیار کوتاه به مطالب مورد نیاز خویش سریع‌تر از گذشته دست پیدا کند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید