جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

AMD با پردازنده‌های Dragon Line تجربه‌ فوق‌العاده‌ای از گیمینگ را در 2023 فراهم می‌کند

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
AMD با پردازنده‌های Dragon Line تجربه‌ فوق‌العاده‌ای از گیمینگ را در 2023 فراهم می‌کند

AMD در حال آماده‌سازی پردازنده‌های جدید خود است که هم اکنون با نام رمز «Dragon Line» شناخته می‌شوند. حالا جزئیات تازه‌ای توسط غول فناوری آمریکایی در مورد این پردازنده‌ها منتشر شده که به نظر می‌رسد قرار است در سال 2023 تجربه متفاوتی را برای لپ تاپ های گیمینگ ارائه کنند.

پردازنده‌های آتی AMD که فعلا با نام رمز Dragon Line شناخته می‌شوند با حداقل توان 55 واتی و بالاتر از راه می‌رسند. به گفته «رابرت هالاک» مدیر بازاریابی فنی این شرکت، قدرت این پردازنده‌ها برای حضور در بازار لپ‌تاپ‌های گیمینگ کافی است.

 AMD با پردازنده‌های Dragon Line تجربه‌ فوق‌العاده‌ای از گیمینگ را در 2023 فراهم می‌کند

بیشتر بخوانید: پردازنده Ryzen 7 4800U، اینتل را به‌ شدت نگران کرده است

تجربه فوق‌العاده‌ای از لپ تاپ های گیمینگ با پردازنده AMD

همانطور که تصویر بالا نشان می‌دهد، پردازنده‌های Dragon Line مختص به لپ‌تاپ‌هایی با ضخامت بیشتر از 20 میلی‌متر خواهند بود. با این حال نسخه دیگری با توان 35-45 وات که با نام رمز Phoenix شناخته می‌شود، برای دستگاه‌های باریک‌تر طراحی شده است. هر دو پردازنده عضوی از خانواده رایزن 7000 هستند که بر اساس معماری Zen 4 ساخته شده‌اند و تا سال 2023 وارد بازار نخواهند شد.

با این حال، خانواده دیگری از پردازنده‌های سری AMD Ryzen 7000 نیز در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت که از آن با نام رمز Raphael یاد شده است. توان این پردازنده‌ها به بیش از 65 وات خواهد رسید و برای مصارف دسکتاپ کاربرد دارند و ظاهرا تا پایان سال 2022 در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

در مجموع، طبق شواهد موجود از این پردازنده‌های تازه وارد، به نظر می‌رسد آن‌ها برای ارائه عملکرد کم‌نقص در بازی‌ها بهینه شده‌اند. قدرت این پردازنده‌ها نسبت به قبل کاهش یافته و در عین حال از نظر بهینگی و مصرف انرژی بهتر از قبل هستند.

با توجه به این‌که AMD قرار است محصولات پیشرفته‌تری را به دست مشتریان برساند، دقیقا مشخص نیست که قیمت آن‌ها تا چه حد افزایش می‌یابد؛ اما به هر حال می‌توان انتظار داشت که این پردازنده‌ها قیمت نهایی لپ‌تاپ‌های جدید را بالاتر از این نبرند. چند روز قبل، AMD از پردازنده‌های Ryzen Pro 6000 پرده برداشت. این پردازنده‌ها مخصوص لپ‌تاپ‌های مخصوص کاربردهای تجاری و حرفه‌ای هستند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید