جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چگونه مذاکره کاری موفقی داشته باشیم!

author منتشر کننده
نظرات (1) 17 0
چگونه مذاکره کاری موفقی داشته باشیم!

بی شک در دنیای امروز تمامی پیروزی‌ها حول و حوش یک مذاکره کاری موفق می چرخد و حتی در سخت ترین کسب و کارها نیز مذاکره موفق می تواند ورق را به نفع شما برگرداند. در واقع مذاکره به روش‌های متقاعد سازی مشتریان گفته می‌شود و در انواع مذاکره کاری یا مذاکره تجاری در بین افراد شناخته شده است. ما نیز در این مطلب می‌خواهیم کلیدی ترین نکات را در قالب یک راهنمای داشتن مذاکره کاری موفق برایتان ارائه دهیم تا بتوانید ورق را به نفع خودتان برگردانید و با ترفندهایی مهم، بهترین مذاکره کاری را داشته باشید. با ما همراه باشید.

مذاکره کاری


هنگام مذاکره کاری این نکات را بخاطر داشته باشید!

جالب است بدانید: مذاکره مانند خوب صحبت کردن یک هنر است و بایستی آن را آموخت. اینکه بتوانید با بازی کلمات و گفتن جملات درست و جذاب، مشتری هایتان را برای خرید محصول جدید متقاعد کنید یک هنر است. در واقع یک مذاکره خوب به توافقی دو طرفه گفته می شود که چه برای خریدار و چه برای فروشنده منفعت خواهد داشت. اما چگونه یک مذاکره کاری موفقی داشته باشیم و چه نکاتی را رعایت کنیم؟

بدانید چه می خواهید!

یکی از مهم‌ترین نکات برای داشتن یک مذاکره کاری موفق آگاهی از گزینه هایی است که می‌خواهید برای مشتریانتان ارائه دهید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید محصول جدیدتان را به فروش برسانید بایستی بتوانید به خوبی محصول را بررسی کنید، امتیازهایی که دارد را از بر باشید تا مشتری به این اطمینان برسد که محصول جدید شما کاملا برای نیاز او ساخته شده است. بی شک گاهی اوقات یکسری از تبلیغات تلویزیونی آنقدر قوی ساخته شده است که تعداد کثیری از افراد را بدون هیچگونه اطلاعاتی برای خرید تشویق می‌کند. از این رو اگر معرفی خوبی از محصولتان داشته باشید که بتواند در همان دقایق اول نظر مشتری را جذب کند در مذاکره برنده شده اید!

با مهره اصلی مذاکره کنید!

برای زمان و وقت خود ارزش قائل شوید و این اطمینان را داشته باشید که فردی که با او مذاکره می‌کنید، مهره اصلی است و اختیار همه چیز را دارد. از این رو برای اینکه وقتتان را بیهوده هدر ندهید، از مدیر مجموعه شروع کنید. فردی که کنترل کل سازمان به دست اوست. اینگونه می‌توانید بهترین عملکرد را در سریع‌ترین زمان ممکن داشته باشید.

مذاکره را شخصی نکنید!

یکی از مسائلی که غالبا باعث شکست در مذاکره می‌شود هدایت کردن مسیر به سمت مسائل شخصی است. در حالیکه یک مذاکره کاری موفق با تمرکز روی نیازها و مشکلات به یک توافق دوطرفه می‌رسد. از این رو برای پیروزی در مذاکره بایستی روی مشکلات تمرکز کنید. به طور مثال محصول جدید شما کدامیک از مشکلات و نیازهای مشتری را حل خواهد کرد و روی آن ویژگی‌ها تمرکز کنید.

با اعتماد به نفس باشید!

اعتماد به نفس در موفقیت یک مذاکره نقش بسزایی دارد. زمانیکه با اعتماد به نفس باشید و مشتری مصمم بودن شما در معامله را حس کند به راحتی به شما اعتماد کرده و می‌توانید آن‌ها را مجاب به خرید کنید.

از زبان بدن استفاده کنید!

جالب است بدانید: زبان بدن یکی از مهم‌ترین نکات در داشتن مذاکره کاری موفق است. اینکه بتوانید به درستی لبخند بزنید و از دست هایتان استفاده کنید می‌تواند نتایج مثبتی داشته باشد. در واقع امروزه زبان بدن راهی برای انتقال پیام است و کافیست از آن در تمام مذاکرات خود استفاده کنید.

جان کلام

این روزها تمامی ارتباطات کاری و افزایش نمودار فروش نیازمند یک مذاکره کاری موفق است. اگر می‌خواهید در زمینه تجارت موفق شوید و نمودار فروشتان را افزایش دهید سعی کنید با نکاتی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد بهترین مذاکره کاری و تجاری را داشته باشید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. موارد زبان بدن عالیه ولی نمیدونم حال استفاده از این قوانین رو چرا ندارم

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید