جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

کنترل کننده Litho جواهری علمی تخیلی برای اپ های آیفون

author منتشر کننده
نظرات (1) 10 0
کنترل کننده Litho جواهری علمی تخیلی برای اپ های آیفون

دستگاه Litho شبیه مجموعه ای مینیاتوری از ابزارهای علمی تخیلی است که هم اکنون برای فروش به توسعه دهندگان آماده شده است. هدف تولید کنندگان آن این است که تا آخر سال در دسترس عموم قرار گیرد. این دستگاه که توسط تیمی سه نفره در انگلستان اختراع شده است، توسط دو انگشت اول دست کار می کند. لیتو قابلیت های کنترل حرکت و بازخورد لمسی را به وسیله یک قطعه پد لمسی در قسمت زیر آن با یکدیگر ترکیب کرده است به طوری که از آن برای اشاره کردن، کشیدن و ضربه زدن می توان استفاده کرد. اکنون توسعه دهندگان باید قابلیت های دیگر آن را کشف کنند.

آقای Nat Martin رئیس تیم طراحی لیتو می گوید که این کنترل کننده برای همراهی با عینک های واقعیت افزوده Microsoft به نام HoloLens ساخته شده است. اما در حال حاضر برای زیرساخت واقعیت افزوده گوشی های همراه Apple به نام ARKit به کار برده می‌شود. در یکی از دموهای ویدیویی، استفاده کننده مشغول چیدمان اشیا در یکی از اپ های iOS دیده می شود. در نمایش دیگری استفاده کننده در حال کار با یکی از گجت های هوشمند خانه مانند ترموستات است، بدون آن که به گوشی خود دست بزند.

شرکت های سازنده سخت افزارهای کنترل حرکت دوران سختی برای رقابت با این محصول را در پیش رو دارند. بیشتر مردم دنبال پیدا کردن واسطه های سخت افزاری جدید برای رایانه یا گوشی خود نیستند. هدست هایی نظیر HoloLens و Magic Leap One که این آخری برای کنترل طبیعی حرکات مناسب تر است، از خط تولید اصلی بسیار دور هستند و درضمن  هم اکنون کنترلرهای خود را دارند.

لیتو (Litho) نیز مسیری مشابه بازوبند Thalmic Myo که پارسال تولید آن متوقف شد و حلقه Nod که هرگز به آرزوی کنترلر همه کاره شدن نرسید، در پیش رو دارد.

با این وجود آقای مارتین فکر می کند که لیتو برگ برنده ای دارد. کیت توسعه، که در بسته های کوچکی عرضه شده است، ۱۹۹ دلار قیمت دارد. اما ایشان به قیمت زیر ۱۰۰ دلار فکر می کنند تا افراد بیشتری به فکر خریدن آن برای مصارف گاه به گاه بیافتند. نسخه اصلی لیتو که Scroll نامیده می شد، یک حلقه تک انگشتی هوشمند بود. اما ساخت حلقه ای برای همه اندازه ها مانند Nod که یک دوجین گزینه های بیشتر ارائه می کرد، یک کابوس کامل بود. بنابراین مدل فعلی یک دستگاه تک سایز است که هنگام نیاز آن را در دست می‌گیریم. سخت افزار این دستگاه به دور دو انگشت می افتد و اجازه استفاده از پد لمسی بزرگ تری را نیز می دهد(من هنوز هیچ لیتویی ندیده ام تا بتوانم نظری درمورد طراحی آن بدهیم).

حتی اگر لیتو (Litho) اندازه هر دستی باشد، چرا باید آن را خرید؟ خوب سایت آن هیچ ایده درخشانی در این باره ارائه نکرده است، مگر آن که تعداد بسیار زیادی گجت داشته باشید. ولی این وسیله از نظر دقت و قابلیت انعطاف در بین دیگر واسطه های گوشی که میدان دید را محدود نمی‌کنند، بسیار جذاب است، درست برعکس صفحه های لمسی که مانع دید می‌شوند. برای این نوع از لوازم جانبی نمونه ای ۵۰ دلاری از کنترلر حرکات به نام Pokemon Go وجود داشت که برای انداختن Pokéball به کار می‌رفت. اگر لیتو بتواند ارزش افزوده مشابهی در دیگر اپ ها ایجاد کند، ممکن است ارزش خریدن داشته باشد، بخصوص اگر اپ های تخصصی برای کارهای حرفه ای، مانند نرم افزارهای طراحی ۳ بعدی باشند.

این ارزیابی خوشبینانه بستگی زیادی به سازندگان اپ دارد که آیا این وسیله را خریده و استفاده می کنند یا خیر. ولی با توجه به آماده بودن این وسیله برای عرضه به بازار، باید آن را در دنیای واقعی سنجید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. واقعیت مجازی داره لایه های پنهون خودش رو کم کم به رخ جهانیان می کشونه خیلی جالب بود.

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید