جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ ارزان (3 مدل برتر بازار)

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ ارزان (3 مدل برتر بازار)

امروزه خیلی از کاربران به دنبال خرید لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت هستند. باتوجه به شرایط اقتصادی شاهد افزایش قیمت لپ تاپ‌ها هستیم. امروز در این مطلب قصد داریم 4 مورد از بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ ارزان بازار را معرفی کرده و در انتها بررسی خواهیم کرد که آیا بهتر است در شرایط فعلی، لپ تاپ استوک گیمینگ بخریم یا آکبند؟ پس تا انتها همراه ما باشید.

ویژگی‌های لپ تاپ گیمینگ ارزان

لپ تاپ های گیمینگ به دلیل داشتن ویژگی های بسیار خوب می توانند پردازش‌های سنگین ( از جمله بازی ها و نرم افزارهای گرافیکی مختلف ) را اجرا کنند. به همین دلیل خیلی از کاربران علاقه مند به خرید این لپ‌تاپ‌ها هستند تا بدون هیچ دغدغه ای، فعالیت های پردازشی سنگین خود را انجام بدهند.

اگر قصد خرید یک لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت دارید، باید به ویژگی های مختلف آن، از جمله پردازنده، گرافیک و از همه مهمتر ابعاد صفحه نمایش توجه داشته باشید. مسلما RAM، حافظه داخلی و لوازم جانبی لپ تاپ ( مانند باتری و صفحه کلید ) نیز، در هنگام خرید باید مورد توجه قرار گیرند.

 هرچه لپ تاپ شما پردازنده و رم قوی تری داشته باشد، می توانید بازی های کامپیوتری را بدون هیچ گونه مشکل ( یا اصطلاحا لگ ) مشاهده کنید.

در لپ تاپ گیمینگ ارزان، بهتر است که پردازنده گرافیکی و پردازنده اصلی کامپیوتر، از یکدیگر متفاوت باشند. به عبارت دیگر پردازنده گرافیکی، روی پردازنده اصلی نباشد. در این صورت قدرت گرافیک لپ تاپ، بسیار بالاتر خواهد بود.

حتی اگر قصد خرید یک لپ تاپ گیمینگ هم نداشته باشید، پردازنده یکی از اصلی ترین ویژگی های لپ تاپ به شمار می ‌آید. چرا که تمام نرم افزارها و پردازش های سیستم، در CPU انجام می‌ شود. قاعدتاً هرچه پردازنده، قوی تر و دارای هسته های بیشتری باشد، سرعت فعالیت فرایندهای کامپیوتری بسیار زیادتر خواهد بود.

لپ تاپ گیمینگ بیشتر برای فعالیت هایی مانند بازی و نرم افزار های گرافیکی تدوین ویدیو و ... مورد استفاده قرار می گیرد. برای اینکه بتوانید تصاویر را با وضوح 4k یا FULL HD ببینید، حتما لازم است که صفحه نمایش متناسبی داشته باشید.

 ابعاد صفحه نمایش، رزولوشن، دقت رنگ صفحه و رفرش ریت (نرخ نوسازی صفحه نمایش) عوامل و مشخصه های بسیار مهمی در هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ هستند.

امروزه اغلب کاربران به دنبال خرید لپ تاپ گیمینگ ارزان هستند که حافظه SSD هم داشته باشد. همانطور که می‌دانید حافظه SSD یکی از قویترین و جدیدترین حافظه های کامپیوتری به شمار می آید و باعث می شود که شما چه در زمان بازی و چه در زمان تدوین ویدیو و فیلم، سرعت بسیار بالایی را تجربه کنید.

 همه این ویژگی‌ها سبب می شود تا شما متناسب با سلیقه و بودجه ای در اختیار دارید، یک لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت خریداری کنید.

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ ارزان

لپ تاپ Acer Nitro 5 (AN515)

لپ تاپ acer nitro 5

اگر به دنبال خرید لپ تاپ گیمینگ ارزان با سخت افزار عالی و قیمت مناسب هستید، ایسر نیترو 5 یکی از بهترین گزینه ها است. این لپ تاپ به خاطر داشتن صفحه ‌نمایش بسیار مناسب و یک صفحه کلید خوش دست، جذابیت های بصری یک بازی را به شکل بهتری به شما نمایش می دهد.

 البته این لپ تاپ دارای نقاط ضعفی هم هست. معمولاً لپ تاپ ایسر نیترو 5 باتری چندان قدرتمندی ندارد و در نمایش رنگ ها (مخصوصا در بازی هایی که تغییر رنگ بسیار زیاد است ) ضعیف عمل می کند. با این حال پردازنده AMD و گرافیکGeforce RTX 3060 سبب شده است تا شما بتوانید خیلی از کارهای پردازشی سنگین خود را به راحتی روی آن انجام دهید.

لپ تاپ MSI مدل GF63 Thin

یکی از بهترین برندها که هم در حوزه لپ تاپ های اقتصادی و هم در حوزه لپ تاپ لوکس فعالیت میکند، MSI است. یکی از بهترین مدل های گیمینگ این برند، مدل GF63 Thin است که به واسطه داشتن پردازنده اینتل core i5 و رم 16 گیگ با کارت حافظه یک ترابایت SSD و نمایشگر 15.6 اینچی، از بهترین گزینه ها برای خرید لپ تاپ ارزان قیمت گیمینگ به شمار می آید.

 البته علی رغم همه این ویژگی‌ها،  این لپ تاپ گیمینگ ارزان معایبی هم دارد. مثلاً اینکه خیلی داغ می کند و لازم است که حتما برای آن، کول پد بخرید. صدای فن هم در پردازش های بسیار بالا، کمی آزاردهنده است و از جهت اینکه فاقد GRB است، شاید در نمایش رنگ واقعی، دچار مشکل شود. اما در کل می توان گفت که ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

لپ تاپ 15.6 اینچی HP مدل HP DK1056WM

لپ تاپ استوک گیمینگ

لپ تاپ های اچ پی، لپ تاپ های قدرتمندی هستند که به واسطه سخت افزارهای قوی که در آنها مورد استفاده قرار می گیرند، در بین ایرانیان نیز طرفداران زیادی دارند.

 لپ تاپ 15.6 اینچی HP مدل DK1056WM به واسطه اینکه از نسل دهم اینتل و کارت گرافیک مستقل انویدیا بهره‌مند است، یکی از بهترین گزینه ها برای خرید لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت به شمار می آید. البته به این لپ تاپ میتوان دو نقد گرفت. رفرش ریت این لپ تاپ 60 بوده که نسبت به به حالت متوسط، یعنی نرخ نوسازی 144، کم است. در ضمن پورت تاندربولت 3 ندارد.

خرید لپ تاپ استوک گیمینگ یا نو آکبند؟

اقدام به خرید لپ تاپ استوک گیمینگ یا لپ تاپ گیمینگ نو، بستگی به بودجه شما دارد. امروزه به دلیل اینکه قیمت لپ تاپ ها، بسیار زیاد شده است، شاید خیلی از افراد نتوانند لپ تاپ های نو و آکبند بخرند. از این رو بهترین گزینه، خرید لپ تاپ های استوک است.

 در فصل فروش (معمولا پاییز و به ویژه ماه آذر) در کشور های غربی، لپ تاپ ها به صورت گسترده به فروش می رسند. اما اگر به هر دلیلی، این لپ‌تاپ‌ها خریداری نشوند، استوک به شمار می آیند. در کشورهای غربی، اگر یک لپ تاپ، بعد از دو سال از زمان تولید، خریداری نشود، به عنوان کالای استوک به کشورهای دیگر صادر می شود.

برخی اوقات نیز لپ تاپ ها در کشورهای غربی، به دلیل مالیات زیاد خریداری نمی‌شوند که باعث میشود از مدت زمان تولید آنها دو سال بگذارد و به همین دلیل استوک محسوب شوند. پس لپ تاپ های استوک، فرق زیادی با لپ تاپ های نو و آکبند ندارند. اما قیمتشان بسیار مناسب تر است.

گاهی اوقات هم لپ تاپ ها برای مدت زمان کوتاهی مورد استفاده قرار گرفته و سپس فروخته شده‌اند که در این صورت نیز در دسته‌بندی استوک قرار می‌گیرند.

لپ تاپ های استوک معمولاً در سه گرید  A،  B و C ارائه می شوند.

خرید لپ تاپ استوک گیمینگ از کامپیوتر صفر یک

با تمام این تفاسیر و متناسب با بودجه ای که دارید، خرید لپ تاپ استوک گیمینگ از مجموعه کامپیوتر صفر یک می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. ما در فروشگاه کامپیوتر صفر و یک، انواع و اقسام لپ تاپ های استوک را با قیمت بسیار مناسب و ویژگی های عالی تهیه کرده‌ایم.

لپ تاپ‌های استوک ارائه شده در فروشگاه کامپیوتر صفر یک، همگی تست شده هستند و با تضمین قیمت و کیفیت در سراسر ایران ارائه می‌شوند. همچنین 10 روز مهلت تست دارند که از همه لحاظ خرید مطمئنی را برای شما فراهم آورند.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید