جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

Huawei p30 جدیدترین گوشی هواوی در سری p

author منتشر کننده
بدون نظر 8 0
Huawei p30 جدیدترین گوشی هواوی در سری p

Huawei p30 گوشی‌های هوشمند آندرویدی تولید شده توسط Huawei هستند که در تاریخ 26 مارس 2019 در سری P توسط این شرکت معرفی شد. گوشی‌های Huawei p30 دارای صفحه نمایش خانگی 6.1 اینچ (15.19 سانتی متر) با وضوح 1040 × 2340 هستند که تا سیستم عامل آندرویدی ورژن 9 پشتیبانی می‌کنند. سنسورهای نوری، حسگرهای مجاور، شتاب سنج ها و حسگر انگشت از موارد قابل پیشرفت در این سری می‌باشد. اما بیاییم این سری از گوشی را بهتر بشناسیم.

Huawei p30

بررسی سخت افزار گوشیHuawei p30

طرح‌های این سری شبیه به Huawei p20 است. گوشی Huawei p30 دارای یک صفحه نمایش منحنی و بلندگو "الکترومغناطیسی" در پایین گوشی است . نمایشگر آن 16 میلیون رنگ، با 165 گرم وزن و مقاوم در برابر گرد و غبار و آب است. بلندگوی شنیداری آن در قسمت بالاست و پردازنده ی گرافیکی هشت هسته ای Mali این کمک را می‌کند که کاربران بتوانند هرگونه بازی با کیفیت بالا را بر روی آن اجرا کنند. با استفاده از جایگاه دوم سیمکارت قادر خواهید بود که تا 256 گیگ حافظه‌ی این دستگاه را بالا ببرید.

از دیگر خصوصیات سخت افزاری این گوشی (Huawei p30)

باتری لیتومی غیرقابل تعویض تا 3650 میلی آمپر

قابلیت حسگر انگشت

دارای درگاه یو اس بی تایپ c

 قابلیت دو سیمکارت

و سه دوربین تا 40 مگاپیکسل می باشد.

Huawei p30

مقایسه گوشی Huawei p30 با دیگر گوشی‌های مدرن روز

ولاد ساوُو روزنامه نگار شبکه رسانه‌ای verge در آمریکا که متولد بلغارستان است در مقایسه گوشی Huawei p30 با سامسونگ گالکسی 10 کیفیت دوربین گوشی Huawei p30 را بی نظیر دانست. به گفته او:

    هواوی در کیفیت دوربین و تشکیل رنگ یک قهرمان حرفه ای است. اگرچه دوربین های هواوی در شب دید کمتری در نورپردازی محیطی داشتند اما در نسخه Huawei p30  نه تنها این مشکل برطرف شده بلکه کیفیت تصاویر 10 برابر افزایش یافته و میزان تاریکی در شب را کاهش داده است. کیفیت و قدرت زوم 32 برابر و لنز پریسکوپ این سری از گوشی ها در عین خود بی نظیر است. دلیل آن هم وجود دوربین های حساس Leica می باشد.

Huawei p30


علی رغم تصویربرداری در گوشی‌های Huawei p30، قدرت وایفای و بلوتوثی در آنتن دهی چند برابر شده است. در نسخه‌های Huawei p30 سری لایت با کیفیت پایین تر تصاویر و قابلیت‌های کمتری مواجه هستیم.

بررسی نمایشگر و طراحی قالب Huawei p30

اگرچه بیشتر کاربران علاقه مند به رزولوشون‌های QHD+ هستند ولی در این نمونه گوشی‌‌ها، هواوی ترجیح داده که برای افزایش طول عمر باطری و نگه داشتن شارژ بیشتر در هنگام فیلمبرداری، رزولوشون آن را کاهش دهد که البته تاثیری هم در کاهش کیفیت آن در روز ندارد. همانطور که گفته شد طراحی این گوشی (Huawei p30) بیشتر شبیه به هواوی p20 است.

Huawei p30

 به خاطر وجود رنگ های گرادیان در استفاده از این سری گوشی، هواوی هیچ کمبودی در طراحی پشت موبایل خود ندارد. این گوشی در زاویه های متفاوت طیف رنگی متنوعی را به نمایش می‌گذارد. در بخش بالایی گوشی شاهد یک بریدگی کوچک هستیم که دوربین سلفی کوچکی در آنجا جای داده شده است. نسبت نمایشگر به بدنه به خاطر این بریدگی کوچک 88.6 درصد است. لبه‌های کناری نمایشگر خمیده بوده و تا بخش پشت آن به همین صورت (خمیده) طراحی شده است.

Huawei p30

همچنین کاربران می‌توانند هنگام بلند کردن گوشی شاهد روشن شدن حسگر اثر انگشت شوند تا بتوانند به جای استفاده از قفل‌های نرم افزاری اینبار از یک قفل گشای سخت افزاری استفاده کنند. دوربین‌های تعبیه شده در پشت این موبایل هم به ترتیب از بالا به پایین دوربین 40 مگاپیکسلی اصلی، 20 مگاپیکسلی اولترا و 8 مگاپیکسلی تله فو هستیم.

Huawei p30

گوشی‌های Huawei p30 پرو یا Huawei p30 لایت؟

در زمان معرفی گوشی‌های هواوی سری P در سال 2015، این شرکت در کنار گوشی p8، یک نسخه دیگری از گوشی‌ها با امکانات کمتر را به کاربران جهانی ارائه داد که با وجود ظاهر اصلی p8 تقریبا در تمامی موارد نسبت به آن، گوشی ضعیف‌تری بود. شرکت هواوی این گوشی را p8 لایت نامید. اما یکسال گذشت و بعد از اینکه نوبت به معرفی گوشی p9 رسید، شرکت هواوی، گوشی‌های p9 لایت خود را با اندکی تغییرات وارد بازار کرد. اینبار قابلیت‌های سری لایت بیشتر شده بود و کاربران به برخی از قابلیت های p9 اصلی دسترسی داشتند.

Huawei p30

شرکت هواوی از این کار دست نکشید و امسال نیز به مانند سال‌های گذشته بعد از معرفی گوشی های Huawei p30 نسخه Huawei p30 لایت را نیز معرفی کرد. نسخه Huawei p30  لایت علی رغم اینکه ظاهر خود را حفظ کرده و صفحه نمایش و طراحی زیبایی شبیه به نسخه اصلی خود دارد، از رتبه ی خود در جدول جهانی نسبت به نسخه‌ی لایت قبلی خود فراتر رفته است. اگر Huawei p30 سه دوربین 40 و 20 مگاپیکسلی دارد، Huawei p30 لایت نیز مجهز به چنین دوربینی است. طراحی مدرن این نسخه به مانند نسخه اصلی نیز خالی از لطف نیست.

به طور مثال حالت عکاسی در شب نیز یکی از جالب‌ترین و کاربردی‌ترین بخش‌های مربوط به دوربین هواوی نسل جدید می‌باشد که در P30 Lite نیز این توانایی اضاف شده است و از طریق آن می‌توان تصویری با نورگیری بسیار بهتر نسبت به عکاسی اتوماتیک در محیط‌های کم‌نور به ثبت رساند.

رتبه گوشی‌های Huawei p30 لایت در جدول گوشی‌های میان رده

اما، هنوز می توانیم با بررسی نسخه اصلی و لایت گوشی‌های Huawei p30 پی ببریم که هیچ وقت نسخه لایت نمی‌تواند جایگزین نسخه اصلی باشد، اگرچه سری لایت بسیاری از قابلیت های Huawei p30 را داراست. پوشش ندادن یو اس بی‌های otg، طراحی قالب ضعیف تر از لحاظ سخت افزاری، فرم پلاستیکی اطراف گوشی و اولد نبودن نمایشگر این سری برعکس نسخه اصلی، از نقطه ضعف های آن می‌باشد. اما ضمن کمبود توانایی ها و قابلیت‌های سری لایت نسبت به سری Huawei p30 پرو، این نمونه، توانسته در میان گوشی‌های میان رده جایگاه بهتری داشته باشد.

Huawei p30

نقش کلیدی HiCloud در گوشی‌های Huawei p30

HiCloud یکی از بهترین ابزارهای کاربری در گوشی‌های Huawei p30، سیستم هوش مصنوعی HiCloud که به عنوان یک محافظ یا حافظه ابری نگهدارنده در گوشی‌های هواوی ساخته شده کمک می‌کند تا ضمن داشتن شناسه هواوی و مرتبط کردن حساب‌های خود، دسترسی پیام ها، تماس‌ها، یادداشت‌ها و فرمان‌های صوتی راحت‌تری را داشته باشید و بتوانید حساب‌ها، سیتستم تماس و فرمان‌های دیگر خود را با شرکت هواوی در میان بگذارید. همگام سازی خودکار برنامه ها برای استفاده و آپدیت نرم افزارهای شما از این طریق صورت می‌گیرد و شما بهتر می‌توانید از طریق HiCloud با شرکت هواوی در تماس باشید. علی رغم این موارد، بهره ای که گوشی‌های Huawei p30 از HiCloud می‌برند، سیستم محافظه کارانه آن است که اگر کسی بخواهد به برنامه‌ها و اطلاعات شما دسترسی پیدا کند باید قفل اکانت HiCloud را بشکند که این کار، غیر ممکن است. سیستم HiCloud حتی از دستورات خودسرانه‌ی گوگل پلی هم محافظت می‌کند و اجازه نمی‌دهد که گوگل پلی هر برنامه‌ای را در سیستم آندرویدی شما حذف نصب کند.

Huawei p30

قابلیت backup، موثرترین قابلیت نرم افزاری گوشی‌های Huawei p30

شاید بدترین اتفاقی که برای هر گوشی‌ای برای شما رخ دهد حذف اطلاعات شماست. اینکه اطلاعات به چه نحوی از بین رفته و پاک شده اند اهیمیتی ندارد اما اینکه شما اطلاعاتی را که در به دست آوردنشان بسیار تلاش کرده اید از دست داده اید. شما هر روزه با ده‌ها نفر خواه با اطلاعاتی جدید و خواه با افرادی جدید در ارتباطید. اما اگر اطلاعات به دست آمده به یکباره حذف شوند و از دست بروند شما دچار بحران بزرگی خواهید شد. اما بهتر است بدانیم که شرکت هواوی، این قابلیت مهم را در گوشی‌های خود به خصوص در نسخه‌های Huawei p30 جا داده است.

Huawei p30

آموزش پشتیبان گیری از گوشی‌های Huawei p30

برای پشتیبان گیری از اطلاعات خود در گوشی‌های Huawei p30  ابتدا وارد Settings شوید. سپس به ترتیب به محیط‌های Advanced Settings > Backup & reset > Back up my data بروید و Back up my data را روشن کنید. سپس یک مرحله به قبل برگردید و می‌بینید که Back up my data روشن و فعال است. سپس در همان قسمت Backup account را انتخاب کرده و اکانت (حساب) خودتان را جهت پشتیبان گیری انتخاب نمایید. اکنون به منوی تنظیمات خود بازگردید و روی Accounts بزنید تا وارد محیط حساب‌های شما شود. ابتدا در قسمت پایین Menu را انتخاب کنید و گزینه Auto-sync data را فعال کنید. حساب Google را انتخاب کرده و در پایین گزینه ی Sync now را که در نسخه‌های Huawei p30 به شکل یک آیکون چرخشی می‌بینید بزنید. اکنون گوشی هواوی تمام اطلاعات شما را پشتیبانی می‌کند و شما توانسته اید با موفقیت از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

Huawei p30

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید