جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

Tv box راهی برای داشتن تلویزیون هوشمند در منزل

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
Tv box راهی برای داشتن تلویزیون هوشمند در منزل

با بروز شدن تکنولوژی و افزایش سرعت اینترنت و امکانات تلویزیون هوشمند، بستری خوب و کافی برای تبادل اطلاعات در بستر اینترنت فراهم شد، پیدایش نسل 4 و حتی نسل 5 اینترنت و ارائه آن توسط اپراتورها، بستر سازی مناسبی برای این امر قرار دادند که حتی مشترکین را قادر می‌سازد که داده‌های برنامه‌های تلویزیونی را از طریق اینترنت دریافت کنند. این که با اینترنت بتوان داده‌های تصویری و صوتی را ارائه داد، نقطه‌ی آغازینی بود بر این که ایده‌های جالب و جذاب برای ارائه برنامه‌های تلویزیونی در بستر اینترنت شکل بگیرد از جمله این که شبکه‌های تلویزیونی تعاملی شکل بگیرد تا مخاطبان برنامه‌های تلویزیونی را به صورت دلخواه و طبق زمان بندی‌ای که دوست دارند تماشا کنند. هم اکنون با ورود سیستم عامل اندروید در بازار تلویزیون‌های خانگی، این امر به بهترین وجه انجام شده و با بستر سازی هر چه مناسب‌تر تلویزیون هوشمند وارد خانه‌های مردم شده است.

تلویزیون هوشمند

بازار تلویزیون هوشمند

در این میان برندهای موفقی از تولید کنندگان تلویزیون هوشمند پا به این عرصه گذاشته‌اند، سامسونگ پیشگام در این موضوع بود و برندهای معروف دیگر از جمله: ال‌جی، هایسنس، تی‌سی‌ال، سونی، شرکت ایرانی ایکس‌ویژن و سایر برندهای معروف در حوزه وسایل صوتی و تصویری، به تولید این اسمارت تی‌وی‌ها پرداخته‌اند.

تبدیل تلویزیون خانگی به یک تلویزیون هوشمند

با توجه به حجم امکانات و جذابیت تلویزیون هوشمند، بسیاری از افراد خواهان این نوع تلویزیون در منزل خود هستند، اما گرانی به وجود آمده از یک طرف و وجود تلویزیون‌های با کیفیت بالا تا کیفیت 4k در منازل از طرف دیگر مانع از این هست که افراد به خرید این نسل از تلویزیون ها رغبت پیدا کنند. اما جای نگرانی وجود ندارد، همزمان با پیدایش تلویزیون هوشمند، دستگاه‌های پخش دیجیتال به نام tv box  وارد بازار شدند، این دستگاه که همانند مینی کیس است، با درگاه‌های تبادل تصاویر مانند hdmi به نمایشگرهای تلویزیونی متصل می‌شود و تلویزیون خانگی را تبدیل به یک تلویزیون اندرویدی می‌کند، این دستگاه دیجیتال که به نام android box نیز شناخته می‌شود همان قابلیت‌های یک تلویزیون هوشمند را به تلویزون‌های خانگی می‌دهد.

تلویزیون هوشمند

عملکرد دانگل‌ها و تی‌وی باکس‌ها برای داشتن یک تلویزیون هوشمند

برای داشتن یک تلویزیون هوشمند در عین حال دانگل‌هایی در بازار موجود است که قادر می‌سازد با اتصال به تلویزیون و استفاده از فناوری miracast که از طریق wifi پشتیبانی می‌شود، گوشی‌های هوشمند را به صورت بی‌سیم به نمایشگر‌های خانگی متصل کنند و یک تلویزیون با قابلیت‌های تلویزیون هوشمند به مشترکان ارائه کند، ناگفته نماند اغلب تی‌وی باکس‌ها خود دارای فناوری میراکست هستند به همین خاطر علاوه بر این که خود یک سیستم عامل مستقل برای هوشمند کردن تلویزیون دارد، می‌تواند با اتصال بی‌سیم با گوشی‌های هوشمند، صفحه نمایش گوشی را به تلویزیون منتقل نماید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید