جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

فروشگاه اینترنتی لیپک

  • author منتشر کننده
فروشگاه اینترنتی لیپک

با آنلاین شدن بسیاری از مشاغل و خدمات در سراسر دنیا، قیمت لپ تاپ مناسب رفته رفته به یک ضرورت تبدیل می‌شود. لپ تاپ ها همه کارها را انجام می‌دهند، از وب گردی گرفته تا اجرای برنامه های نرم افزاری بسیار پیچیده که به شما امکان می‌دهد وظایف شغلیتان را انجام دهید.

برای خرید لپ تاپ به چه نکاتی باید توجه کرد؟

شش نکته مهم  برای خرید لپ تاپ:

- اندازه نمایشگر: بسته به شغل و هدفتان باید مناسب‌ترین اندازه لپ تاپ را انتخاب کنید. اندازه استاندارد لپ تاپ‌ها بین 11.6 اینچ تا 17.3 می‌باشد.

- رزولوشن: حداقل رزولوشن مناسب صفحه نمایش 1920× 1080 است.

- باتری: بدون باتری خوب، لپ تاپ مانند یک سیستم دسکتاپ عمل می‌کند. بنابراین به دنبال لپ تاپی باشید که بیش از 8 ساعت باتری دوام داشته باشد.

- صفحه کلید:.طراحی صفحه کلید مناسب شما را از کار کردن طولانی مدت خسته نخواهد کرد.

- پردازنده: یک قاعده کلی این است که سریع‌ترین پردازنده‌ای که متناسب با بودجه‌تان هست را خریداری کنید.

- RAM: نوع رم و میزان آن باید متناسب با اعداف خرید در نظر گرفته شود.

برندهای متفاوت لپ تاپ در فروشگاه لیپک

برندهای مختلفی در سراسر جهان در تولید انواع لپتاپ باکیفیت‌ باهم رقابت دارند که در فروشگاه اینترنتی لیپک چهار برند معتبر عرضه می‌شود.

HP

HP یک شرکت پیشرو در تولید لپ تاپ‌های با کیفیت است. لپ تاپ‌های این برند مناسب انجام پروژه‌ها و بیزینس‌های فردی می‌باشد. با توجه به رنج قیمت لپ تاپ اچ پی در مقایسه با سایر برندها، لپ تاپ‌های این کمپانی در بین دانشجویان بسیار محبوب است.

ایسوس

لپ تاپ‌های ایسوس با کیفیت و ارزان‌تر از سایر برندها هستند. قیمت لپ تاپ ایسوس در مدل‌های مینی یا کروم بوک بسیار مقرون به صرفه است. زیرا تولید داخلی مادربرد توسط ایسوس انجام می‌شود.

ایسر

لپ تاپ ایسر با بدنه آلومینیومی و فرم کاربر پسند شناخته شده است. این برند یک سیستم پشتیبانی مشتری شامل: گفتگوی زنده، تماس تلفنی، ایمیل و... را به مشتریان ارائه می‌دهد.

لنوو

Lenovo  یکی از برندهای برتر تولید لپ تاپ است و تولید لپ تاپ های کلاس تجاری معروف است به همین دلیل، قیمت آن در مقایسه با سایر تولید کنندگان کمی بالاتر است.
انواع لپ تاپ ها در لیپک براساس کاربرد شما

با توجه به شغل و پروژه هر فرد لپ تاپ‌های مختلف می‌توانند کاربرد متفاوتی داشته باشند. به طور مثال نمی‌توان با لپ تاپ اداری، ویدیو تدوین کرد زیرا CPU و GPU آن قدرت اجرای برنامه سنگین تدوین را ندارد.

گیمینگ

انتخاب بهترین لپ تاپ برای بازی، بسیار پیچیده است. زیرا باید پردازنده قوی بین core I 5  و core I  7 را با بهترین کارت گرافیکی که بودجه موردنظر‌تان اجازه می‌دهد مرتبط کنید و در این بین باید حافظهSSD ،RAM، کیفیت ساخت، درگاه‌ها و پنل را نیز در نظر بگیرید. رنج قیمت برای خرید لپ تاپ گیمینگ که بتواند تمام نیازهای گفته شده را برآورده کند در فروشگاه لیپک از 23 تا 42میلیون تومان می‌باشد. البته با توجه به نوسانات ارزی این رقم متغیر است.

گرافیست

لپ تاپ مناسب گرافیست می‌بایست به اندازه کافی قدرتمند باشد که سخت‌ترین برنامه های طراحی گرافیک را اجرا کند. مهم نیست که شما یک طراح گرافیک حرفه‌ای، مبتدی یا دانشجو هستید بهترین لپ تاپ برای شما لپ تاپی است که پردازشگر قدرتمند، صفحه نمایش درخشان و قابلیت حمل را داشته باشد. میانگین قیمت لپ تاپ گرافیکی در لیپک از 19 تا 52میلیون تومان است. رقم گفته شده با با توجه به نوسانات ارزی متغیر است.

تدوین

یک لپ تاپ مناسب برای تدوین ویدئو چیزی فراتر از داشتن پردازنده قوی است. لپ تاپ تدوین یک کارت گرافیک قوی GTX و صفحه نمایش بزرگ نیاز دارد. میانگین قیمت چنین لپ تاپی در فروشگاه لیپک در حال حاضر بین 23 تا 52میلیون تومان است که با نوسان ارز تغییر می‌کند.

اداری

برای انجام کار اداری نیازمند لپ تاپی هستید که با دوام، ایمن، قدرتمند، سبک باشد و باتری آن بتواند یک روز کاری طولانی دوام داشته باشد. گزینه‌های بی‌شماری برای خرید لپ تاپ اداری با این مشخصات در فروشگاه لیپک موجود است. رنج بهای لپ تاپ‌ اداری از 9میلیون تا 28 میلیون تومان می‌باشد که در صورت نوسان ارز این قیمت متغیر خواهد بود.

دانشجویی

دانشجویان نیازمند لپ تاپی هستند که علاوه بر قیمت مناسب بتواند تمام احتیاجات آن‌ها را در طول دوره تحصیل تامین کند. دوام زیاد باتری، سبک و قابل حمل و دارای تعداد زیادی درگاه و پورت برای اتصال از فاکتورهایی است که برای بسیاری از دانشجویان حائز اهمیت است. قیمتی که برای خرید لپ تاپ دانشجویی در فروشگاه لیپک اختصاص یافته بین19 تا 25میلیون تومان می‌باشد که ممکن است با قیمت ارز بهای تمام شده لپ تاپ مورد نظر شما نیز تغییر کند.

میان رده

اگر نیازمند لپ تاپی هستید که به راحتی به انجام امور روزمره خود بپردازید و حین کار به مشکلاتی مانند سرعت پایین پردازش بر نخورید، لپ تاپ میان رده احتمالا بهترین انتخاب شما خواهد بود. لپ تاپ Core i5 یا Core i3 باRAM  چهار تا هشت گیگ احتیاجات شما را تا حد زیادی برآورده خواهد کرد. قیمت این لپ تاپ در لیپک در حال حاضر بین19 تا 25میلیون تومان است. البته با توجه به نوسانات ارزی این رقم متغیر است.

برنامه نویسی

کدنویسی یک فرآیند بسیار طولانی و طاقت فرسا است. فضای ذخیره‌سازی، سرعت و صفحه کلید راحت، بسیار برای برنامه نویسان حیاتی است. نسل نهم و دهم پردازنده‌های Core i5 یا Core i3 و RAM 32 تا 16 گیگ می‌تواند پاسخگوی برنامه نویسان باشد. میانگین قیمت برای خرید لپ تاپ برنامه نویسی در فروشگاه لیپک 32 تا 53میلیون تومان است که میتواند با نوسان ارز تغییر کند.

عوامل مهم انتخاب لپ تاپ

با شناخت عوامل تاثیر گذار در قیمت لپ تاپ مناسبت و انتخاب هوشمندانه حتی می‌توانید در هزینه‌ها صرفه جویی کنید. زیرا ممکن است لپ تاپ مناسب کار شما از آنچه که فکر می‌کنید ارزان‌تر شود. این عوامل عبارتند از:

سایز لپ تاپ

یکی از بهترین ویژگی‌های لپ تاپ این است که می‌تواند درون کیف قرار بگیرد و با شما دنیا را سفر کند. بنابراین سایز آن مهم است.

- 11 تا 14 اینچی: لپ تاپ 11 اینچی برای دانشجویان و کسانی که مدام در سفر مانند تجار هستند بهترین انتخاب است اما لپ تاپ هایی با این سایز، سرعت پردازش و ذخیره‌سازی کمتری دارند. به طور کلی، لپ تاپ 12 اینچی تا 14 اینچ، برای کارهای سبک‌تر و قابلیت حمل بهتر ساخته شده‌اند.

- 15 تا 16 اینچی: این سایز برای کار به اندازه کافی بزرگ و باری حمل‌و‌نقل به اندازه کافی کوچک است.

- 17 اینچی و بزرگتر: لپ تاپ 17اینچی بزرگترین صفحه نمایش موجود در بازار را دارد. این سایز لپ تاپ مختص کارهای پیچیده و خلاقانه است. زیرا علاوه بر صفحه نمایش بزرگ دارای یک ترابایت یا فضای ذخیره‌سازی است.

رم

 RAM حافظه کوتاه مدت لپ تاپ شما است که فقط انواع خاصی از آن را قبول می‌کنند. بنابراین درک تفاوت آن‌ها مهم است.

- DDR1 اولین رم در رده SDRAM است که 184 پایه دارد. این رم در هر چرخه ساعت داخلی، 2 انتقال داده ایجاد و با سرعت 64 بیت در هر بار، انتقال می‌دهد.فرکانس گذرگاه 100 مگاهرتز و حداکثر سرعت انتقال 1600 Mb / s است.

- DDR2 نسل دوم رم، به مصرف برق کمتری نیاز دارد و دو برابر سرعت شتاب آن بیشتر است. این رم در هر چرخه ساعت داخلی 4 انتقال داده ایجاد می‌کند و سرعت انتقال اطلاعات آن در حدود 6.4 گیگابایت در ثانیه است.

- DDR3 بهبود یافته نسخه قبل است که مصرف برق کمتری نسبت به مدل‌های قبل دارد. سرعت انتقال اطلاعات این رم در حدود 6.40 تا 17 گیگابایت در ثانیه است و توانایی تولید 8 انتقال داده در هر چرخه ساعت داخلی را دارد.

سی پی یو

پردازنده لپ تاپ، مغز آن است. وقتی صحبت از پردازنده می‌شود، یک قاعده کلی این است که بالاترین CPU را که می‌توانید بخرید.

- CPU کمپانی اینتل با شناسهCore i مشخص می‌شوند. این شناسه با افزایش هسته به ترتیب Core I9، Core I7، Core I3، Xeon تولید می‌شود. دلیل سرعت بالای لپ تاپ Core i5 و Core i7 این است که این هسته‌ها به  تقویت فعالیت توربو کمک می‌کنند در نتیجه سرعت لپ تاپ بالاتر می‌رود.

پردازنده‌های اینتل Xeon هم مناسب کاربران تخصصی‌تر مانند کمپانی‌های بزرگ است.

AMD شرکت دیگر سازنده پردازشگر در جهان است. پردازشگر AMD در مقایسه با اینتل، سرعت بالاتر، سایز بزرگ تر و حرارت بیشتر نیز تولید می‌کند که مناسب انیمیشن سازان است.

پردازنده اپل ام وان تولید شرکت اپل دارای تکنولوژی پیشرفته ۵ نانومتری با ۱۶ میلیارد ترانزیستور ساخته شده است. M1 توانسته 3.5 برابر قدرت پردازش لپ تاپ مک را در مقایسه با سایر پردازشگران افزایش دهد.

کارت گرافیک

با توجه به هدفتان از خرید لپ تاپ، میزان کیفیت کارت گرافیک اهمیت پیدا می‌کند. به طور کلی کارت گرافیک به دو دسته تقسیم می‌شود.

اینتل (Intel): این کارت گرافیک دارای سیستم یکپارچه است که محدودیت هایی برای انتقال داده‌های تصویری ایجاد می‌کند. به همین علت مناسب انجام کارهای اداری می‌باشد.

انویدیا (NVIDIA): این کارت گرافیک گسسته است یعنی مجزا از رم و پردازشگر عمل کرده و امکان انتقال داده‌های سه بعدی را فراهم می‌کند. بنابراین مناسب برنامه نویسان گیمرها و گرافیست‌ها است.

هارد

هارد لپ تاپ فرصتی برای ذخیره هر آن چیزی است که می‌خواهید مانند: موسیقی، ویدئو و برنامه ها. هاردها انواع مختلفی دارند که بسته به آنچه برای ذخیره‌سازی و سرعت کار نیاز دارید می‌توانید انتخاب کنید.

- HDD یک رابط ذخیره‌سازی در لپ تاپ است که مستقیما به کنترل کننده دیسک مادربرد لپ تاپ متصل می‌شود. داده‌ها با استفاده از یک هد مغناطیسی روی صفحه‌ها هنگام چرخش به سرعت نوشته می‌شوند.

هارد دیسکSATA رابط پیش فرض اکثر درایوهای سخت افزاری دسکتاپ و لپ تاپ است. اما در واقع آن‌ها هارد دیسک‌های دوار با صفحه‌های چرخشی و یک سوزن متحرک هستند که داده ها را برای بخش های متوالی در هر صفحه می‌نویسند.

SSD هیچ قسمت متحرکی ندارند، در عوض، تمام داده ها در حافظه فلش غیرفرار ذخیره می‌شوند. این درایوها از دوام بسیار بالاتری برخوردار هستند.

سیستم خنک کننده لپ تاپ

معمولا فن خنک کننده داخلی لپ تاپ برای سیستم خنک کافی است تا دمای لپ تاپ را تحت کنترل داشته باشد. اکثر پردازنده ها توسط یک مجموعه خنک کننده بزرگ که از سه جز شامل: یک فن، یک هیت سینک و یک لایه نازک از هادی حرارتی که به انتقال گرما از CPU به هیت سینک و فن کمک می‌کند، پوشانده شده‌اند. گاهی لپ تاپ به خنک کننده‌ای بیش از کولینگ سیستم خود نیاز دارد تا خنک شود. پدهای خنک کننده بدون توجه به دمای محیطی که در آن قرار داده شده است، لپ تاپ را در دمای ایده آل نگه می‌دارند.

نمایشگر

صفحه نمایش در واقع اولین خروجی است که از لپ تاپ دریافت می‌کنیم. زاویه دید و مات و براق بودن صفحه دو فاکتور مهم برای سنجش نمایشگر است. از این رو سه نوع نمایشگر برای لپ تاپ وجود دارد هر یک از این پنل ها مزایا و معایب خاص خود را دارند:

IPS: این پنل نمایشی دارای زاویه دید 178 درجه دقت رنگ بسیار بالایی است اما این کیفیت بالا، سبب پایین آمدن سرعت در بروزرسانی تصویر می‌شود.

OLED: این پنل نمایشی هم بالاترین زاویه دید یعنی 178 درجه را فراهم می‌کند و کنتراست رنگی را با دقت بالای رنگ‌ها نمایش می‌دهد. اما این صفحات ریسک Burn-ins یعنی سوخت شدن بعضی پیکسل ‌ها را دارند.

TFT: این صفحه نمایشی بسیار کاربردی طراحی شده‌اند و در حالی که دقت رنگی بالایی دارند مصرف انرژی آن‌ها بسیار کم است.
سیستم عامل

سیستم عامل نرم افزار اصلی رایانه است که بین نرم افزارهای کاربردی و سخت افزار قرار دارد. سیستم عامل توزیع حافظه، سوئیچ بین برنامه، مدیریت پرونده ها، نحوه ذخیره فایل ها مدیریت حافظه، حفظ امنیت خود و تعامل با دستگاه های جانبی مانند: چاپگرها و دوربین ها را تعریف می‌کنند. سیستم عامل ها مختلف رویکردهای متفاوتی را نسبت به همه اینها اتخاذ می‌کنند. انواع سیستم عامل مانند:

- ویندوز مایکروسافت

- مک

- لینوکس

پورت های های لپ تاپ

پورت‌ها درگاه اتصال لپ تاپ با اطلاعات و لوازم جانبی بیرونی است. مهم است که هنگام انتخاب لپ تاپ مورد نظر پورت‌های مورد نیاز خود را بشناسید. انواع پورت:

- جک صوتی 3.5 میلی متری

- Ethernet

- HDMI

- USB / USB نوع A و C

- microSD

صفحه کلید

صفحه کلید فضای ارتباط کاربر با لپ تاپ است. بنابراین این مهم است که صفحه کلید دارای یک طرح راحت با اندازه مناسب کلید باشد. کلیدها هنگام تایپ و رها شدن دکمه‌ها باید دارای سرعت پاسخگویی کافی باشند. همچنین مطمئن شوید صفحه کلید دارای نور پس‌زمینه باشد،  از نظر ارزش ظاهری، ممکن است جزئیاتی سطحی به نظر برسد اما کلیدهای دارای نور پس‌زمینه دیدن آنچه را که در محیط کم نور تایپ می‌کنید بسیار آسان‌تر می‌کند.

وزن لپ تاپ  

چه در حال دوچرخه سواری باشید و چه مسافت روزانه شما از آشپزخانه به اتاق خواب باشد، وزن لپ تاپ مهم است. لپ تاپ های مدرن سبک و قابل حمل هستند. عواملی مثل: اندازه نمایشگر، پورت‌ها، درایوها، ضخامت در وزن لپ تاپ تاثیر گذار است. به طور کلی وزن لپ تاپ‌ها با توجه سایز به شرح زیر است:

کوچک (14 اینچ): 1.5 تا 2 کیلوگرم

متوسط ​​(15 اینچ): 2 تا 2.5 کیلوگرم

بزرگ (17 اینچ): 3 کیلوگرم

جنس بدنه

جنس بدنه در مقاومت لپ تاپ، انتقال گرما و خنک شدن آن تاثیر بسیار زیادی دارد. به طور کلی جنس بدنه لپ تاپ در انواع زیر تولید می‌شود:

پلاستیکی: پلاستیک نسبتا ارزان و سبک معروف به پلاستیک ABS با قابلیت بازیافت آسان، یک ماده متنوع برای ساخت گجت‌ها است. چگالی این جنس 1.08 گرم در 3cm است، اما به طور کلی در مقاومت و انتقال گرما خوب نیست.

آلومینیوم: آلومینیوم علاوه بر زیبایی در لپ تاپ در انتقال گرما بهتر از پلاستیک است و مقاومت بیشتری دارد. آلومینیوم گرما را از اجزای داخلی هدایت می‌کند و به آ‌ن‌ها اجازه می‌دهد بهتر و سریع‌تر کار کنند.

فلزی: فلز یک رسانای عالی است و برای خنک سازی لپ تاپ می‌تواند به فن‌ها نیز کمک کند. منیزیم فلز است که در بسیاری از دستگاه‌ها وجود دارد و تقریبا مانند آلومینیوم مقاوم، رسانا و در عین حال سبک‌تر است.

بودجه خرید

بودجه در نظر گرفته شده در لپ تاپ از اولویت‌های اولیه است. نمی‌توانید لیستی از لپ تاپ‌های مورد نظرتان را تهیه کنید و سپس به دلیل کسری بودجه آن‌ها از لیست خارج کنید. بنابراین از لحظه اول بودجه و نحوه خرید نقدی یا اعتباری را دقیق مشخص کنید.

گارانتی

گارانتی یکی دیگر از نکات مهم خرید لپ تاپ است که خیال کاربر را از بابت خرید مطمئن، راحت می‌کند. لپ تاپ‌های لیپک از هر دسته و نوعی که باشد، دارای گارانتی رایگان است و نیازی به پرداخت مبلغ جهت خدمات پس از فروش و ضمانت نیست.

انتخاب نوع لپ تاپ

لپ تاپ‌ها از نظر اندازه، وزن، قدرت، ویژگی‌ها، نحوه استفاده کاربران و... متفاوت هستند. هدف کاربر از خرید یک لپ تاپ مناسب در نوع آن تاثیر بسزایی دارد به طور مثال یک طراح نمی‌تواند از یک اولترابوک جهت کار گرافیک خود بهره لازم را ببرد.

اولترابوک

این لپ تاپ‌ها، بسیار نازک ساخته شده‌اند و وزن آن‌ها اغلب کمتر 1.5 کیلوگرم است. اما با این وجود صفحه نمایش آن‌ها می‌تواند به لپ تاپ ۱۵ اینچی هم برسد. در فرآیند ساخت الترابوک برای ماندگاری بیشتر باتری، روی پردازنده های کم مصرف کار می‌کنند. اغلب دانشجویان و دانش‌آموزان طرفدار خرید الترابوک هستند.

نت بوک

این لپ تاپ ها بسیار کوچک و ارزان قیمت هستند و پردازنده های ضعیفی نسبت به اکثر لپ تاپ‌ها دارند. باتری نوت بوک می‌تواند ساعات زیادی را دوام آورد. صفحه کلیدهای نت بوک بسیار کوچک است که این ویژگی حمل‌ونقل آن‌ها را بسیار آسان کرده است.

هیبریدی

این لپ تاپ‌های کوچک و باریک چند کاره، بسیار محبوب شده‌اند. سایز نمایشگرهای لپ تاپ‌های هیبریدی از کوچک تا بزرگ متغیر است که حتی برای انجام کارهای حرفه‌ای نیز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. صفحه تاشو این لپ تاپ‌ها و قابلیت تبدیل شدن به یک تبلت قدرتمند از ویژگی‌های لپ‌ تاپ هیبریدی است.

لپ تاپ لمسی تاشو

این لپ تاپ‌ها مورد علاقه تمام طراحان است زیرا با کمک قلم نوری می‌توانند به تصویر سازی و انجام کار تصویری حرفه‌ای بپردازند. قیمت لپ تاپ لمسی تاشو اغلب بالاست زیرا از پردازشگر، کارت گرافیک و صفحه لمسی بسیار قوی ساخته شده‌اند.



اطلاعات بیشتر در رابطه با فروشگاه اینترنتی لیپک


شماره تماس : 58256000

وب سایت : -





آدرس : تهران - خیابان ولی‌عصر - بالاتر از میدان ولی‌عصر -کوچه شهید شهامتی - پلاک 21

+ برای معرفی کسب و کار خود کلیک نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید