جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آئودی A7، جذاب و مدرن

آئودی A7، جذاب و مدرن


آئودی A7 خودروی لوکس تولید شده شرکت آلمانی ائودی از سال 2010 تا کنون است. آئودی A7 خودرویی 5 درب و از نوع Liftback است. منظور از Liftback بدلیل وجود 4 درب موجود در طرفین و  درب عقب که از شیب سقف شروع و تا نزدیک سپر عقب امتداد داشته و حاوی یک پنجره بزرگ نیز می‌باشد،‌ است که رو به بالا باز می‌شود. از جوایزی که این خودروی زیبا به دست آورده می‌توان به خودروی بین المللی سال در سال 2012، بهترین خودروی سال 2012 از دید مجله AutoWeek و خودروی سال 2012 از نگاه Automobile Magazine نام برد.

آئودی A7

در این مقاله به توصیف آئودی A7 مدل 2019 می‌پردازیم. نسل دوم و جدید آئودی A7 که همیشه نمونه کاملی از ظرافت بوده، اکنون به عنوان نمایشگاهی متحرک از فناوری برای این خودروساز المانی تبدیل شده است. هرچند آئودی A8ی که جدیدا معرفی شده خوب به نظر میرسد ولی تا حدودی محافظه کار عمل می‌کند ولی آئودی A7 فعلی را می‌توان خودرویی متفاوت دانست که تنها ظاهر آن را می‌توان یکی از موارد جذبه اش عنوان کرد. هرچند ممکن است که مرسدس بنز CLS را بتوان اولین کوپه 4 درب بازار دانست،‌ ولی آئودی A7 را می‌توان خودروی سدانی دانست که با استایلی شبیه به یک کوپه روانه بازار شده و اکنون هم بسیار متداول گشته است.

مدل‌های رقیب آئودی A7

آئودی A6، کادیلاک CTS، جنسیس G80، اینفینیتی Q70‌، جگوار XF، لکسوس GS، مازراتی Ghibli، مرسدس بنز CLS، مرسدس بنز کلاس E‌، ولوو S90، بی.ام.و های سری 5 و 6.

مشخصات آئودی A7

با نگاه به قسمت عقبی خودرو میبینیم که آئودی A7 جدید سیستم باله عقب مدل قبلی را نگه داشته، اما ویژگی جدید و بسیار قابل توجه طراحی چراغ های عقب خودرو به صورت نوار نوری با المان های LED است. هرچند در همان نگاه اول به این خودرو متوجه یک آئودی A7 می‌شویم ولی نسل دوم این خودرو بر روی استایل عضلانی ان متمرکز شده است. با تست این خودرو که در جاده های کوهستانی اطراف شهر Cape Town در آفریقای جنوبی انجام شده، دریافتیم که موتور توربوشارژ 3 لیتری V6 آن توانی به اندازه 340 اسب بخار و گشتاوری به اندازه 368 پوند-فوت تولید می‌کند. انتقال قدرت در A7 توسط جعبه دنده 7 سرعته جدید، سیستم دو کلاچه و سیستم چهارچرخ محرک Quattro Ultra که اولین بار بر روی آئودی A4 Allroad معرفی شد، کشش بسیاری را به آئودی A7 داده که احساس سرزندگی را در هنگام رانندگی با ان به شما منتقل می‌کند و قادر است تا سرعت خودرو را در مدت زمان تنها 5.3 ثانیه از صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت برساند. نوع رانندگی آئودی A7 را می‌توان توسط سیستم رانندگی آئودی متناسب نمود. با انتخاب تنظیمات دینامیک می‌توانید کنترل خودرو در جاده‌های کوهستانی را به راحتی انجام داده و با تنظیم خودرو در حالت "اسوده" همانند سر خوردن بر موج‌های جاده با راحتی و سازگاری بیشتری رانندگی نمائید. در آئودی A7 سیستم هدایت چهارچرخی وجود دارد که با چرخاندن چرخ های عقب به اندازه 5 درجه در جهت خلاف چرخ‌های جلویی، هنگامی که خودرو در حال حرکت در سرعت های پائین 60 کیلومتر در ساعت است ، باعث میشود که خودرو در عبور از گوشه های باریک چابک تر عمل کرده و یا هنگام پارک این خودروی بزرگ احساس کنید که یک آئودی A4 کوچکتر را پارک می‌کنید. در سرعت های بالای 60 کیلومتر چرخهای عقب در همان جهت چرخهای جلو می‌چرخند که باعث افزایش پایداری خودرو در هنگام حرکات جانبی سریع است . 

سیستم الکتریکی 48 ولت و تکنولوژی Mild hybrid آئودی A7

همانند آئودی A8، آئودی A7 بر روی یک پلتفرم بسیار سفت و محکم از مخلوطی از آلومینیوم و فولاد با استحکام بالا ساخته شده است. هرچند ویژگی مخلوط آئودی A7، آلومینیوم کمتر و فولاد بیشتر نسبت به آئودی A8 است. آئودی A7 به یک سیستم الکتریکی 48 ولتی و تکنولوژی Mild hybrid که سیستم BAS و یک باتری لیتیوم یونی 10 آمپرساعت را به همراه دارد، تجهیز شده است. این سیستم به خودرو اجازه می‌دهد که در سرعت‌های بین 55 تا 160 کیلومتر برای مدت زمان 55 ثانیه بدون موتور بنزینی حرکت نماید و هنگامی که شتاب پائیین آمد، موتور به طور خودکار ری استارت می‌شود. سیستم BAS برای دوباره فعال کردن آرام موتور بعد از حالت خلاص بوده و قادر است تا حدود 12 کیلووات انرژی که در هنگام ترمزگیری تلف می‌شود را تجدید کرده و به باتری لیتیوم یونی دوباره تحویل دهد. همچنین یک سیستم start/stop برای صرفه جویی در سوخت وجود دارد که تحرکات خودروی جلویی را با استفاده از دوربین تعبیه شده در قسمت جلویی خودرو  به نمایش می‌گذارد. هنگامی که خودرو شروع به حرکت می‌کند، موتور آئودی A7 به طور خودکار ری استارت می‌شود. در هنگام شتاب گیری، انرژی جنبشی، تغذیه باتری 48 ولتی را برای جبران پس افت توربوی داخلی موتور احتراقی بر عهده دارد. با این ترکیب، اندازه گیری‌ها نشان می‌دهند که به ازای هر 100 کیلومتر به اندازه 0.7 لیتر کاهش مصرف سوخت خواهیم داشت.

آئودی A7

با تمام قدرتی که این خودروی فوق العاده دارد، آئودی A7‌ جدید در هنگام سرعت به طور قابل ملاحظه ای آرام بوده که باعث افزایش سطح راحتی می‌گردد. همانند آئودی A8 فعلی، آئودی در حال استفاده از نام گذاری جدید برای آئودی A7 است که ارتباطی با موتور جایگزین ندارد اما به معنی فراهم آوردن توازن بین توان‌های خروجی موتورهای احتراق داخلی اش و محرکه های تماما الکتریکی یا هایبرید-الکتریکی اماده ارائه است. به همین دلیل است که موتور V6 آئودی A7 پسوند 55TFSI را به خود می‌گیرد (منظور از TFSI موتور توربو با تزریق مستقیم سوخت است). انتظار می‌رود که در آینده مدل 60TFSI با موتور 4 لیتری V8 و توربوی دو قلو به مقدار 460 اسب بخار و گشتاور 486 پوند-فوت توسعه پیدا کند. 

توانایی رانندگی خودمختار سطح 3 آئودی A7

همانند آئودی A8، آئودی A7 مدل 2019 قادر به رانندگی خودمختار سطح 3 است که به معنی توانایی کامل در به عهده گرفتن رانندگی از انسان در هنگام حرکت خودرو در سرعت‌های زیر 60 کیلومتر بر ساعت با سیستم Jam pilot روشن است. وقتی سیستم Jam pilot روشن باشد، خودرو در هنگام مواجه با یک ترافیک در بزرگراه و با سرعت‌های بین صفر تا 60 کیلومتر بر ساعت، هدایت را به طور طولی و جانبی به طور کامل به عهده می‌گیرد. از دیدگاه قانونی انتظار می‌رود که به زودی کشورهای زیادی تصویب قوانین رانندگی خودمختار را در دستور کار خود قرار دهند.

دیجیتالی شدن کابین آئودی A7

همانند آئودی A8، کابین آئودی A7 نسل دوم اغلب کنترلرهای سنتی را با دو صفحه نمایش هوشمند، با کیفیت بالا و با کنترل صوتی و لمسی جایگزین و دیجیتالی نموده است. صفحه نمایش بالایی با اندازه 10.1 اینچ که واسطی برای انجام جهت یابی، فعالیت‌های اطلاعاتی و ارتباطی بوده و صفحه نمایش 8.6 اینچی که در قسمت پائین تعبیه شده، برای کنترل دمای اتاق و تنظیم دمای صندلی‌های خودرو می‌باشد. هم چنین مانیتور 12.3 اینچی مجازی ائودی جایگزین گروهی از تجهیزات قدیمی شده که با گرافیک واضح و زیبا، نمایی خارق العاده به کابین خودرو داده است. 

آئودی A7

نقاط قوت آئودی A7 در نگاه کلی

استایل با شکوه، سطح بالای تکنولوژی ، گشتاور موتور V6‌، چهارچرخ محرک، بیصدا بودن در سرعت

نقاط ضعف آئودی A7 در نگاه کلی

قیمت آن مطمئنا افزایش پیدا خواهد کرد، هزینه اپشن ها، اندازه فاصله سقف تا سر مسافر در قسمت عقب، در نتیجه آئودی A7 جدید با گروهی از تجهیزات پیشرفته جدید ساخته شده که با ظاهر بسیار زیبا و البته کاربردی همچنان به عنوان طرح ارشد شرکت ائودی ادامه خواهد داد.  

منابع:

guideautoweb.com

audi-mediacenter.com

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید