جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آخرین وضعیت ساخت هواپیمای ۷۲ نفره/ درخواست بودجه برای تحویل قطعات

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
آخرین وضعیت ساخت هواپیمای ۷۲ نفره/ درخواست بودجه برای تحویل قطعات

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: درخواست کرده ایم که برای حمایت اولیه، امسال ۵۰ میلیارد تومان به ما بدهند تا دانشگاه یک سری از قطعات هواپیما جت ۷۲ نفره را تا خرداد ۱۴۰۲ تحویل بدهد.

سیدحسن قدسی‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت طرح کلان ساخت هواپیما جت ۷۲ نفره توضیح داد و اظهار کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ۴ سال گذشته فرآیند طراحی هواپیمای جت ٧٢ نفره را با همکاری و مشارکت شرکت‌های دانش بنیان آغاز کرده و در حال حاضر فرایند ساخت قطعات آن همچنان ادامه دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اینکه هم اکنون ساخت این هواپیما جت، در مرحله انجام تست‌های اولیه مدل تونل باد هواپیما قرار دارد، افزود: ما برنامه زمانبندی ساخت و تولید این نوع هواپیما را آماده کردیم و به دستگاه‌های زیر ربط تحویل داده ایم.

قدسی پور ضمن تاکید بر اینکه برای ساخت این هواپیما جت به حمایت مالی نیاز داریم، خاطرنشان کرد: درخواست کرده‌ایم که برای حمایت اولیه، امسال ۵۰ میلیارد تومان به ما بدهند تا دانشگاه، یک سری از قطعات این هواپیما را بسازد و تا خرداد ۱۴۰۲ انشالله تحویل دهد.

به گزارش مهر، به گفته منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تجربیات طرح کلان توسعه فناوری‌های کلیدی طراحی و ساخت هواپیمای ۱۵۰ نفره در پروژه ساخت هواپیمای ۷۲ نفره مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی پیش از این گفته بود که رئیس جمهور تاکید بسیار زیادی بر اجرای پروژه طراحی و ساخت هواپیمای ۷۲ نفره دارد و تاکید دیگر آیت الله رئیسی به استفاده از ظرفیت نخبگان در این طرح و دیگر طرح‌های فناورانه است.

منطقی افزود: درحال حاضر وزارتخانه‌های علوم، راه و شهرسازی، سازمان صنایع هوایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حامیان پروژه ساخت هواپیمای ۷۲ نفره بوده و پیش بینی می‌شود در ادامه حامیان دیگری به این طرح افزوده شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید