جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آخرین وضعیت ماهواره خیام/ ثبت نام برای دریافت تصاویر کالیبره

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
آخرین وضعیت ماهواره خیام/ ثبت نام برای دریافت تصاویر کالیبره

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به دریافت تصاویر ماهواره خیام گفت: تصاویر ماهواره در اختیار شرکت های دانش بنیان متقاضی و تایید صلاحیت شده قرار می گیرد.

حسن سالاریه در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اعلام اینکه خوشبختانه تصاویر ماهواره خیام کالیبره شد و در حال حاضر تصاویر دریافت می شود، اظهار کرد: هم اکنون در مرحله ذخیره سازی تصاویر ماهواره خیام هستیم‌.

رئیس سازمان فضایی ایران ضمن اشاره به اینکه تصاویر ماهواره در اختیار شرکت های دانش بنیان متقاضی و تایید صلاحیت شده قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: ثبت نام شرکت های دانش بنیان در حال انجام است و اطلاعات آن در سایت سازمان فضایی وجود دارد.

سالاریه ادامه داد: شرکت ها باید درخواستشان را در سایت سازمان ثبت کنند و پس از این مرحله، ارزیابی شرکت ها را خواهیم داشت. چرا که تصاویر ذخیره شده ماهواره خیام در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیانی که احراز صلاحیت شده‌اند، قرار خواهد گرفت و برای احراز صلاحیت این شرکت‌ها کارگروهی نیز تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: این هتل هوایی اتمی می‌تواند سال‌ها در هوا معلق بماند

رئیس سازمان فضایی درباره کارکرد تصاویر این ماهواره نیز توضیح داد و گفت: تصاویر خیام عمدتا در حوزه های سنجش از دور از جمله در حوزه کشاورزی، محیط زیست، بررسی و پایش مخاطرات طبیعی، حوزه های مربوط به مدیریت شهری، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون وزیر ارتباطات تعیین اراضی و تعیین مرز اراضی و حوزه پایش خشکسالی را از دیگر موارد کاربردی تصاویر ماهواره خیام عنوان کرد.

وی افزود: تصاویر خیام در کنار سایر ماهواره هایی که دیتاهایشان را در موسسه داریم قرار می گیرد برای اینکه شرکت های دانش بنیان از آن ها برای تهیه گزارش هایشان استفاده کنند.

به گزارش مهر، ماهواره خیام یک ماهواره سنجش از دور است که به سفارش سازمان فضایی ایران توسط یک شرکت روسی ساخته شده‌است و در ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ توسط موشک روسی سایوز از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان به مدار نزدیک زمین ارسال شد. عملیات کنترل ماهواره در ایران و در مرکز کنترل فضایی سازمان فضایی ایران در ماهدشت کرج انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید