جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آزمایش بار میکروبی در فرآورده‌های لبنی سنتی

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
آزمایش بار میکروبی در فرآورده‌های لبنی سنتی

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لبنیات تهران، از آزمایش بار میکروبی در فرآورده‌های لبنی سنتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سودابه سنگچی گفت: ادارات دامپزشکی و بهداشت در قالب بازدید مشترک به صورت دوره‌ای زمانبندی و غیر مترقبه، تمامی مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های لبنی سنتی را از چهار بعد بهداشت فردی، مواد غذایی، ابزار و تجهیزات و ساختمان برابر دستورالعمل فنی و بهداشتی واحدهای تولید عرضه و توزیع فرآورده‌های لبنی صنفی به شماره ۱۸۰۳۹۲۲۱ مورد بازدید و بازرسی دقیق و همه جانبه قرار می‌دهند.

وی افزود: در این بازرسی‌ها از لبنیات موجود در مراکز تولید و توزیع از جمله، شیر، دوغ پنیر خامه، ماست، کشک سرشیر و کره، مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره ۳۲۶، استاندارد سازمان استاندارد ایران به شماره ۱۶۴ دستورالعمل اجرایی بازرسی بهداشت محیط و دستورالعمل خودکنترلی و خوداظهاری به شماره ۱۸۰۳۹۲۰۲ نمونه برداری شده و در آزمایشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، از جهاتی از قبیل اسیدیته شیرخام بر حسب اسید لاکتیک وجود بروسلوز ویروس تب مالت بار میکروبی و پروتئین تحت آزمایش قرار می‌گیرند.

سنگچی خاطرنشان کرد: با توجه به جوشاندن شیرخام با درجه حرارت بالای ۷۲ درجه سانتیگراد عملاً وجود بروسلوز ویروس تب مالت منتفی است.

وی ادامه داد: از طرفی مراکز توزیع نیز علاوه بر رعایت بهداشت فردی و ساختمان از سردخانه استاندارد نگهداری شیر استفاده می‌نمایند که نقش به سزایی در سلامت فرآورده‌های لبنی ایفا می‌کند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لبنیات تهران گفت: علاوه بر بازرسی‌های صورت گرفته توسط تیم‌های ادارات دامپزشکی و بهداشت، سازمان تعزیرات حکومتی نیز بهداشت محیط و مواد عرضه شده لبنی را مورد بازرسی مداوم قرار داده و در موارد تخلف برابر قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی مصوب ۱۳۶۷/۱۱/۲۳ مجمع تشخیص مصلحت نظام (خاصه ماده (۳۷)) برخورد می‌کند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید