جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آشنایی با خواص باورنکردنی سبزی ها

author منتشر کننده
نظرات (1) 7 0
آشنایی با خواص باورنکردنی سبزی ها

آشنایی با خواص باورنکردنی سبزی­‌ها اهمیت این دسته از مواد غذایی را برای همگان آشکار می­‌سازد. اهمیت مصرف سبزیجات آنچنان زیاد است که کارشنان تغذیه توصیه می­‌کنند برای داشتن بدنی سالم هر فرد روزانه باید بین 3 تا 5 سروینگ که معادل یک لیوان سبزیجات خام و یا نصف لیوان سبزیجات پخته است را مصرف نماید. سبزی­‌ها دارای انواع مختلفی همچون تره، اسفناج، تربچه و ... هستند که بهتر است همگی آن‌ها در سبد غذایی خانواده‌­ها قرار بگیرند تا از خواص تک تک آن‌ها بهره­‌مند گردند.

خواص باورنکردنی سبزی تربچه

از خواص باورنکردنی سبزی تربچه می‌­توان به پاک سازی خون، سم زدایی از بدن، درمان زردی، بهبود فرایند هضم، جلوگیری از یبوست، جلوگیری از اختلالات اداری و درمان آن، کمک به روند کاهش وزن، افزایش متابولیسم بدن، کاهش خطر ابتلا به بیماری­‌های قلبی و عروقی، مبارزه با رادیکال‌­های آزاد بدن، جلوگیری از بروز انواع سرطان مانند سرطان کلیه، دهان، معده و روده، درمان پیسی و ... اشاره کرد. تربچه سرشار از کلسیم، مس، آهن، روی، بتاکاروتن، سدیم، پتاسیم، ویتامین A, C, E  و k است که مصرف آن می‌­تواند ویتامین‌­ها و ... مناسبی را وارد بدن نماید.

خواص باورنکردنی سبزی

خواص باورنکردنی سبزی شاهی

از خواص باورنکردنی سبزی شاهی می­‌توان به درمان آفتاب سوختگی، درمان لک­‌های قهوه‌­ای پوست، درمان ریزش مو، محرک و تقویت کننده نیروی جنسی هم در زنان و هم در مردان، افزایش شیر مادران شیرده، کاهش وزن و لاغری، کاهش خطر ابتلا به بیماری­‌های قلبی و عروقی، کنترل قند خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان و درمان آن، درمان انواع بیماری‌های سیستم عصبی همچون آلزایمر، ام اس و صرع، درمان کم خونی، درمان سرما خوردگی، پیشگیری از پوسیدگی دندان و تقویت بینایی اشاره کرد. این سبزی منبع خوبی از فولات، آهن، فیبر، پروتئین و ویتامین­های A, C و E می­‌باشد.

خواص باورنکردنی سبزی

خواص باورنکردنی سبزی نعناع

از خواص باورنکردنی سبزی نعناع می­‌توان به درمان آسم، کمک به فرایند هضم، درمان اختلالات تنفسی و کاهش آن، کمک به کاهش وزن، جلوگیری از آلرژی، تقویت کبد، کمک به بهداشت دهان، جلوگیری از کاهش حافظه، کمک به داشتن پوستی سالم، جلوگیری از افسردگی، کمک به شیردهی، جلوگیری از سرطان، کمک به درمان گرفتگی­‌های ماهیچه­‌‍‌ای، درمان سرماخوردگی، کمک به کاهش نفخ و گاز معده، افزایش شادی و نشاط و ... اشاره کرد. این سبزی منبع بسیار خوبی از کلسیم، منیزم، منگنز، آهن، پتاسیم، فسفر و روی می­‌باشد.

خواص باورنکردنی سبزی

خواص باورنکردنی سبزی اسفناج

از خواص باورنکردنی سبزی اسفناج می‌­توان به کاهش خطر ابتلا به بیماری­‌های قلبی و عروقی، پیشگیری از آکنه، رفع سوزش سر دل، درمان یبوست، کمک به رشد مو، کمک به تظیم خواب و درمان کم خوابی، کمک به کاهش وزن، درمان انواع سرطان‌ها، کمک به سلامت استخوان‌ها، درمان کم خونی، پیشگیری از اثرات پیری، تنظیم فشار خون، جلوگیری از زخم معده، تنظیم دیابت، کمک به داشتن پوستی سالم و جلوگیری از سرطان پروستات اشاره کرد. این سبزی منبع غنی از ویتامین­‌های A, C, K و B، آهن، پتاسیم، منیزیم، آنتی اکسیدان، پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 می‌­باشد.

خواص باورنکردنی سبزی

 خواص باورنکردنی سبزی جعفری

از خواص باورنکردنی سبزی جعفری می‌­توان به درمان اسهال، کمک به منظم شدن دوران قاعدگی، درمان عفونت پوست سر، کمک به سلامت کلیه­‌ها، کاهش درد مفاصل، کمک به سلامت رگهای خونی، درمان سرفه، کمک به سلامت گوش‌­ها، کمک به شفاف سازی پوست، کمک به تنظیم دستگاه گوارش، درمان شب کوری، کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش کلسترول بد خون، کمک به جذب آهن، پیشگیری از چین و چروک پوست، رفع تیرگی دور چشم، حفظ رنگ مو و ... اشاره کرد. این سبزی منبع بسیار خوبی از  ویتامین A و C، آهن، مس و فولات می‌­باشد.

خواص باورنکردنی سبزی

خواص باورنکردنی سبزی شوید

از خواص باورنکردنی سبزی شوید می‌­توان به پیشگیری از سرطان، خاصیت آنتی اکسیدانی­، کاهش کلسترول، کمک به بهبود سوء هاضمه، کاهش دردهای قاعدگی، کمک به بهبود قاعدگی، کمک به تنظیم خواب،  کمک به بهداشت دهان، کمک به تقویت استخوان‌­ها، رفع اسهال، رفع اختلالات تنفسی، تقویت معده، رفع اختلالات قاعدگی، افزایش شیر مادران شیرده، افزایش اشتها، درمان سکسکه، درمان استفراغ، درمان حالت تهوع، درمان کم خونی و آنفولانزا، کمک به کاهش چربی خون، پیشگیری از نفخ، کمک به تقویت دندان­‌ها، خوشبو کننده و طراوت دهنده دهان و ... اشاره کرد. این سبزی منبع غنی از کلسیم، آهن، منیزیم، تانن، پلی استیلن و ... می­‌باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. مطلب بسیار مفیدی بود. با این وجود امیدوارم در یک بررسی علمی تاثیر آبیاری سبزیجات با فاضلاب یا آب های بازیافتی بررسی شود.

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید