جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آشنایی با خواص میوه های تابستانی

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
آشنایی با خواص میوه های تابستانی

آشنایی با خواص میوه‌­های تابستانی می‌­تواند گام مهمی در جهت تامین نیاز آب بدن، املاح و ویتامین‌­های بدن و در حالت کلی گام مهمی در جهت سلامتی بدن باشد. تابستان فصل گرماست که میوه­‌های رنگارنگ بسیاری دارد. میوه‌­هایی که از بهترین منابع تامین کننده مواد مغذی محسوب می­‌شوند و می‌­توانند علاوه بر تامین نیازهای بدن و پیشگیری از بیماری‌ها شادابی و طراوت پوست را نیز به وجود آورند. از میو‌‌‌ه‌­های تابستانی می­‌توان به آلو، انجیر، هندوانه، هلو، زردآلو، خربزه، طالبی و ... اشاره کرد که هر کدام دارای خواصی خاص و منحصر به فرد به شرح زیر هستند:

خواص میوه­‌های تابستانی انجیر و آلو

انجیر و آلو از میوه‌­های تابستانی هستند که خواص زیر را دارا می­‌باشند:

انجیر سرشار از پتاسیم، فیبر، امگا 3، امگا 6، فنول، آنتی اکسیدان و ... است که مصر آن منجر به افزایش سلامت قلب، کاهش کلسترول، پیشگیری از فشار خون، کاهش وزن، پیشگیری از یبوست، افزایش سلامتی دستگاه گوارش، پیشگیری از سرطان، قوی شدن استخوان­ها، جلوگیری از افزایش رادیکال­های آزاد بدن، جلوگیری از کاهش بی‌­خوابی، مرطوب شدن پوست، تقویت سلامت ایمنی بدن و ... می­‌شود. آلو سرشار از ویتامین آ، ویتامین سی، ویتامین کا، فیبر و آنتی اکسیدان است.

مصرف آلو منجر به افزایش سلامت قلب، درمان سرماخوردگی، افزایش سلامتی چشم، درمان کم خونی، تسکین اعصاب، افزایش نشاط  و شادابی، درمان شوره سر، افزایش سلامتی صفرا، تنظیم کلسترول، تقویت حافظه، درمان آسم، افزایش سلامتی روده و کلیه، کاهش سکته قلبی، شادابی پوست، رفع پیری و بهبود جریان خون می‌­شود.

میوه‌­های تابستانی

خواص میوه‌­های تابستانی هلو و زردآلو

هلو و زردآلو از میوه‌­های تابستانی هستند که خواص زیر را دارا می­‌باشند:

هلو سرشاز از ویتامین آ و ویتامین کا، نیاسین، پتاسیم، منیزیم، روی و آهن است. مصرف هلو از کم خونی جلوگیری می‌­کند، بدن را در برابر انواع سکته مقاوم می­‌نماید، از سرطان­های دهان و ریه پیشگیری می‌­کند، منجر به سلامت چشم می‌­شود، بدن را سم زدایی می‌­کند، استرس را کاهش می­‌دهد، سطح کلسترول بد را کاهش می‌­دهد، استاز خون را درمان می­‌کند، منجر به سلامت دهان و دندان می‌­شود و وزن بدن را کاهش می‌­دهد.

زردآلو سرشار از نیاسین، ریبوفلاوین، ویتامین­‌های آ و سی، کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم، سدیم، گوگرد، آهن، مس و روی است. مصرف زردآلو باعث شادی و نشاط می­‌شود، رماتیسم را درمان می‌­کند، درد مفصل را تسکین می­‌دهد، باعث رشد استخوانها و دندان­‌ها می­‌شود، از یبوست جلوگیری می­‌کند، بینایی را تقویت می­‌کند و خونریزی داخلی را قطع می­‌نماید.

میوه‌­های تابستانی

خواص میوه­‌های تابستانی هندوانه و خربزه

هندوانه و خربزه از میوه‌­های تابستانی هستند که خواص زیر را دارا می‌­باشند:

هندوانه سرشار از پتاسیم و ویتامی­ن‌های آ، بی و سی است. مصرف هندوانه التهاب را درمان می­‌کند، با سرطان مبارزه کرده و به هضم غذا کمک می‌­نماید. این میوه باعث بهبود سلامت پوست و مو می‌­شود و از فشار خون و آسم جلوگیری می­‌نماید.

میوه‌­های تابستانی

خربزه سرشار از سلولز، پتاسیم و ویتامین­‌های آ، سی و دی است. مصرف خربزه منجر به شادابی و درمان بیماری‌­های لثه می­‌شود، این میوه سلول­‌های بدن و مغز را ترمیم ‌می­نماید، هضم غذا را آسان کرده و بیماری‌­های چشمی، سنگ کلیه و مثانه را درمان می­‌نماید.

میوه‌­های تابستانی

خواص میوه‌­های تابستانی طالبی و انگور

طالبی و انگور از میوه­‌های تابستانی هستند که خواص زیر را دارا می­باشند:

طالبی منبع غنی از ویتامین‌های آ و سی و ویتامین­های گروه بی است. طالبی درمان کننده یبوست، نقرس، رماتیسم، سنگ کلیه، آسم، برونشیت است. این میوه ادرار آور است و منجر به افزایش شادی می‌­شود.

انگور سرشار از ویتامی­های آ، کا، سی، بی و کلسیم، پتاسیم، منیزیم، فسفر، فیبر، آنتی اکسیدان، پروتئین و سدیم است. مصرف انگور منجر به تقویت استخوان‌ها، درمان آسم، میگرن، یبوست، سوءهاضمه، دیابت و اختلال­های کلیوی و نیز پیشگیری از سرطان سینه و آلزایمر و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌­شود.

میوه‌­های تابستانی

خواص میوه‌­های تابستانی آلبالو و گیلاس

آلبالو و گیلاس از میوه‌­های تابستانی هستند که خواص زیر را دارا می­باشند:

آلبالو سرشار از ویتامی­نهای آ، بی، سی، آهن، کلسیم، فسفر، گوگرد، منیزیم و سدیم است. مصرف آلبالو سوءهاضمه، سنگ کلیه، چربی خون و قند خون را درمان می­‌کند. این میوه اشتها آور و ضد حالت تهوع و نیز آرامبخش روح و روان است.

گیلاس سرشار از آهن، کلسیم، پروتئین، پتاسیم، ویتامین آ و فیبر است. مصرف گیلاس منجر به تنظیم خواب، درمان نقرس، سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا، کنترل گواتر مزمن، بهبود حافظه، درمان انواع سرطان و کاهش درد ماهیچه می‌­شود.

میوه‌­های تابستانی

خواص میوه­‌های تابستانی سیب و انبه

سیب و انبه از میوه­‌های تابستانی هستند که خواص زیر را دارا می­‌باشند:

سیب سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین سی است. مصرف سیب از آب مروارید، پارکینسون، هموروئید و آسیب سلول­‌های مغزی جلوگیری می­‌کند. این میوه ضد پیری، روشن کننده پوست، ضد سرطان، ضد کلسترول، ضد آلزایمر و ضد دیابت است.

میوه‌­های تابستانی

انبه سرشار از ویتامین‌های آ و سی و انواع مختلف کاروتنوئیدها است. مصرف انبه باعث تقویت بینایی، تقویت قوای جنسی، تقویت روده و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌­شود. این میوه ضد ضد سرطان، ضد اسهال و ضد کلسترول است که به درمان کم خونی، درمان سرفه و درمان سرما خوردگی کمک می‌­نماید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید