جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آغاز تحقیقات دولتی درباره ادعاهای خودران بودن وسایل نقلیه تسلا

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
آغاز تحقیقات دولتی درباره ادعاهای خودران بودن وسایل نقلیه تسلا

به گفته ۳ منبع آگاه شرکت تسلا در آمریکا به دلیل ادعاهای مربوط به کاملا خودران بودن وسایل نقلیه این شرکت با تحقیقات قضایی روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دادگستری آمریکا سال گذشته پس از ثبت چند تصادف مربوط به خودروهای تسلا که سیستم اتوپایلوت کمک راننده در آنها فعال شده بود و برخی از آنها نیز مرگبار بودند، تحقیقاتی درباره این شرکت را آغاز کرد.

تسلا از ۲۰۱۶ میلادی قابلیت های خودران خودروهایش را تبلیغ می کند. ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی این شرکت سال گذشته اعلام کرد این قابلیت ها حتی بهتر از راننده انسانی عمل می کنند.

اما هفته گذشته ماسک اعلام کرد به زودی نسخه ای ارتقا یافته از نرم افزار کاملا خودران را عرضه می کند که به مشتریان کمک می کند بدون لمس فرمان به محل کار، فروشگاه یا خانه دوستانشان سفر کنند. هرچند این شرکت به طور واضح هشدار داده رانندگان باید هنگام رانندگی دستهایشان را روی فرمان نگه دارند و هنگام استفاده از قابلیت اتوپایلوت آن را کنترل کنند.

بیشتر بخوانید: صنعت خودرو در مسیر بازار موبایل؛ اتومبیل‌های تسلا بدون شارژر سیار عرضه می‌شوند

در وب سایت شرکت آمده است: فناوری تسلا برای کمک به ترمز، سرعت گرفتن و تغییر لاین حرکت خودرو ابداع شده، اما این ویژگی ها سبب خودران شدن وسیله نقلیه نمی شوند.

چنین هشدارهایی ممکن است هرگونه تلاش وزارت دادگستری آمریکا برای متهم کردن تسلا را به چالش بکشد. البته مقاماتی که مشغول تحقیق درباره تسلا هستند ممکن است بعدا اتهاماتی علیه شرکت مطرح و خواستار تحریم های مدنی شوند.

با این وجود به گفته منابع آگاه تحقیق جدید وزارت دادگستری آمریکا بسیار فراتر از هر اقدامای است که تاکنون علیه شرکت انجام شده است. در حال حاضر دو تحقیق دیگر نیز در همین وزارتخانه علیه تسلا در جریان هستند. کارآگاهان هنوز باید فعالیت زیادی انجام دهند و هیچ تصمیمی درباره مطرح کردن اتهامات درباره تسلا گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید