جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

راهنمای خرید تیبا دست دوم

author منتشر کننده
نظرات (2) 1 0
راهنمای خرید تیبا دست دوم

شاید شما هم با توجه به افزایش قیمت خودروهای خارجی، به فکر خرید خودروهای ایرانی، با قیمت ارزان‌تر افتاده باشید. خودروی تیبا دست دوم یکی از ماشین‌های ایرانی با قیمت مناسب است، که مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است و می‌توان آن را به عنوان یکی از تولیدات مناسب سایپا در نظر گرفت. شرکت‌های خودروساز ایران خودرو و سایپا به عنوان تولید کننده‌های داخلی، سعی می‌کنند که کیفیت قطعات کاربردی در خودرو‌ها را افزایش دهند تا رضایت مشتری را به دست آورند. در این مطلب قصد داریم، درباره مشخصات تیبا از لحاظ فنی و بدنه و نکات مهم در مورد این خودرو، توضیحاتی را به شما، ارائه کنیم. بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تیبا ۲ پلاس در سال ۱۳۹۸ توسط کمپانی خودروسازی سایپا معرفی شد و سایپا بدون ارائه هیچ‌گونه عکس و مشخصات، فرآیند پیش‌نویسی آن را آغاز کرد. خودروی تیبا ۲ پلاس یا تیبا آپشنال، در سال ۱۳۹۹ به خریداران تحویل داده شد. تولید این ماشین در سال ۱۴۰۰ به دلایل نامعلوم متوقف شد و در حال حاضر خبری از تولید مجدد نسخه آپشنال تیبا ۲ نیست.

با 100 میلیون تومان می‌توان تیبا دست دوم خرید؟

تیبا خودرویی است که در دو تیپ، تیبا هاچ بک و تیبا 2 وارد بازار شده است. به طور حتم شما به عنوان خریدار خودرو، اطلاعات کاملی از تفاوت ظاهری و حتی فنی این دو خودرو دارید، اما سوالی که بسیاری از افراد می‌پرسند این است که، آیا می‌توان با 100 میلیون تومان تیبا دست دوم خرید؟

با توجه به افزایش قیمت در صنعت خودرو، به طور حتم نمی‌توان تیبا دست دوم را با قیمت 100 میلیون خریداری کرد، مگر اینکه مدل‌های قدیمی‌تر این خودرو را، بخرید. البته احتمالا می‌دانید که، کارکرد خودرو در طول زمان موجب کاهش ایمنی و سلامت خودرو می‌شود.

لیست قیمت تیبا در سال‌های اخیر

قیمت تیبا در طول زمان افزایش پیدا کرده است

در جدول زیر لیست قیمت چند سال اخیر تیبا را برای شما آورده‌ایم.

راهنمای خرید تیبا دست دوم

راهنمای خرید تیبا دست دوم

همچنین لیست قیمت تیبا دست دوم در بازار خودرو در جدول زیر آمده است.

راهنمای خرید تیبا دست دوم

توجه داشته باشید که این قیمت‌ها ممکن است که، در بازار خودرو با تغییرات همراه باشند و در کل باید برای خرید تیبا دست دوم به نکات زیادی توجه کنید که در ادامه آن‌ها را برای شما ذکر می‌کنیم.

نکات ضروری برای خرید تیبا دست دوم

به طور حتم افرادی که به دنبال خرید تیبا دست دوم هستند، این را می‌دانند که قبل از هرگونه اقدام برای عقد قرارداد بین خریدار و مشتری باید از سلامت بدنه و فنی خودرو مطمئن شوند. در اینجا چک لیستی ارائه می‌کنیم تا هیچ یک از نکات از چشم شما دور نماند.

میزان کارکرد خودرو

میزان کارکرد خودرو در هر سال بین 15000 تا 25000 است که متناسب با مدل خودرو، باید به آن توجه داشت. اگر خودرویی مقدار کارکرد بیشتری در طی سال‌های استفاده داشته باشد، افت قیمت خواهد داشت.

رنگ شدگی خودرو

با توجه به اینکه ترفند‌های مختلفی برای مخفی کردن خط و خطوط بدنه خودرو وجود دارد، بهتر است که برای بررسی رنگ شدگی خودرو از یک کارشناس استفاده کنید. دقت کنید که رنگ شدگی سقف یا کاپوت خودرو، نشان دهنده تصادف شدید خودرو است. در نتیجه باید بررسی‌های دیگری را هم هنگام خرید تیبا دست دوم داشته باشید.

تصادف سنگین یا سبک

قبل از خرید تیبا دست دوم آن را به صورت کامل بررسی کنید

اگر کارشناس خودرو تشخیص ضرب خوردگی یا رنگ پریدگی در قسمت‌های سقف، ستون و شاسی داشته باشد، به طور حتم تصادف سنگین رخ داده است.

روغن ‌سوزی موتور

هنگامی‌ که برای تهیه خودرو تیبا دست دوم اقدام می‌کنید، باید روغن سوزی خودرو را چک کنید. اگر هنگام گاز دادن خودرو، دود آبی یا سیاه از اگزوز خارج ‌شود، این موضوع نشان دهنده روغن سوزی خودرو است.

پوسیدگی خودرو

گلگیر، کاپوت عقب و کناره‌ها خودرو جزو مواردی هستند که باید با دقت بررسی شوند. زیرا احتمال پوسیدگی خودرو در این قسمت‌ها زیاد است.

بررسی اصالت خودرو

قبل از عقد قرارداد و توافق برای خرید تیبا دست دوم، بهتر است که از اصالت سند خودرو مطمئن شوید. همچنین از معتبر بودن مدارک خودرو و فروشنده اطمینان حاصل کنید. این مدارک عبارتند از:

- کارت ماشین

- برگه معاینه فنی

- کارت سوخت

- خلافی

- سند مالکیت خودرو

- بررسی صفحه کلاچ خودرو

هنگامی ‌که می‌خواهید صفحه کلاچ را امتحان کنید، خودرو را روی دنده 3 قرار دهید و به آرامی ‌پای خود را بردارید، اگر خودرو سالم باشد، بعد از لرزش ایجاد شده، بلافاصله خودرو خاموش می‌شود، اما اگر حرکت کند به احتمال زیاد کلاچ تیبا خراب است.

بررسی وضعیت موتور

موتور خودرو مهم‌ترین قسمت آن است. در حقیقت موتور اصلی‌ترین فاکتور برای خرید یک خودرو است. برای بررسی این موضوع بهتر است که از یک کارشناس کمک بگیرید.

بررسی بیمه‌ نامه

بیمه ماشین یکی از مواردی است که باید به دقت بررسی شود. اگر برای خرید خودروی تیبا دست دوم اقدام می‌کنید، باید به تاریخ و مهلت اعتبار بیمه نامه بدنه و ثالث آن توجه داشته باشید.

بیمه‌نامه شخص ثالث Tiba 2، یک بیمه‌نامه اجباری خودرو است که خسارت‌های جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث و همچنین خسارت جانی وارد شده به راننده تیبا 2 مقصر را پوشش می‌دهد. اشخاص ثالث شامل راننده و سرنشینان خودروی مقابل، عابران، موتورسوار و ترک‌نشین آن، همچنین سرنشینان خودروی مقصر هستند. با توجه به ریسک بالای تصادفات و حوادث رانندگی، داشتن بیمه شخص ثالث برای همه دارندگان خودرو الزامی است که رانندگان خودروی تیبا 2 نیز از آن مستثنا نیستند.

بیمه بدنه هم یکی دیگر از بیمه‌های خودروی تیبا است که به جبران هزینه‌های مالی مرتبط با بدنه خودرو می‌پردازد. این بیمه نامه اختیاری است و هزینه‌های مالی رخ داده در حادثه‌های رانندگی را جبران می‌کند. بیمه‌گزار با پرداخت حق بیمه می‌تواند، در برابر خسارت‌های مالی رخ داده، تحت پوشش‌های اصلی و اضافی بیمه نامه قرار گرفته و از سقف تعهدات بیمه‌گر استفاده کند. (پوشش های اضافه روی قیمت بیمه بدنه تیبا 2 موثر است)

خرید تیبا دست دوم با قیمت مناسب

اگر می‌خواهید خودروی دست دومی را خریداری کنید که، حدود 5 سال کارکرد داشته است، بهتر است که تیبا 2 دست دوم را بخرید. این خودرو علاوه بر اینکه ظاهری زیباتر از تیبا هاچبک دارد، از نظر فنی هم مورد تایید کارشناسان است. در حقیقت کارشناس‌های خودرو بر این باور هستند که، عمر قطعات تیبا 2، از دیگر خودروهای هم‌ سطح خودش بیشتر است و این باعث شده، بازار خرید و فروش تیبا 2 دست دوم، نسبت به بقیه خودروها داغ‌تر باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (2)

  1. سلام. پوسیدگی خودرو رو که خودمون نمی تونیم تشخیص بدیم. بنظرم بهترین راه اینه ببریم کارشناسی

  1. سلام می تونیم ماشین ببریم پیش یکی که بلده و تایید کنه بنظرم این بهترین کاره

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید