جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آلزایمر؛ اختلالی با شروع تدریجی و خاموش

author منتشر کننده
نظرات (2) 12 0
آلزایمر؛ اختلالی با شروع تدریجی و خاموش

آلزایمر در مراحل اولیه به صورت بیماری فراموشی بروز می‌کند و حافظه‌ی کوتاه مدت و وقایع اخیر را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد به طوریکه فرد احساس می‌کند این یک فراموشی عادی است، ولی به تدریج باعث از بین رفتن کارکرد‌های ذهنی و تغییر در اعصاب مغز می‌شود و علائم آن با گذشت زمان تشدید پیدا می‌کنند و وخیم تر می‌شوند. علاوه بر اختلال حواس و حافظه، آلزایمر منجر به تغییر در خلق و خو، رفتار و اختلال در عملکرد روزانه‌ی افراد مبتلا نیز می‌شود.

آلزایمر

آلزایمر و زوال عقل

زوال عقل یک واژه ی عمومی برای  بیان اختلال در توانایی‌های مربوط به ذهن و مغز است. یکی از علل رایج ابتلا به این بیماری، آلزایمر می‌باشد. زوال عقل انواع مختلفی دارد، در واقع آلزایمر یکی از انواع رایج این بیماری محسوب می‌شود. آلزایمر و عوامل دیگر مانند سکته‌ی مغزی سبب مرگ سلول‌های مغز می‌شود و هر چه سلول‌های مغزی بیشتری از بین بروند و ارتباط بین این سلول‌ها کمتر شود و از بین برود، مغز کوچکتر می‌شود و زوال عقل بروز می‌کند.

علل ابتلا به آلزایمر

علل ابتلا به آلزایمر تا کنون به صورت قطعی مشخص نشده است. امکان ابتلا به اختلال حواس در همه‌ی سنین (پیر و جوان) و هر جنسیتی، با هر نژادی و در هر محیطی وجود دارد .از علل ابتلا به آلزایمر یا اختلال حواس، می‌توان تغییرات ژنتیکی، وراثت، سبک زندگی، محیط، افسردگی و اضطراب دائمی را نام برد. هم چنین به علت تغییر و کاهش کارکرد مغز با بالا رفتن سن و سالمند شدن، افراد بیشتر به آلزایمر دچار می‌شوند. به علت اینکه میانگین عمر زنان از مردان بیشتر است، بنابراین زنان بیشتر در معرض ابتلا قرار دارند. آسیب دیدگی ها و صدمات شدید مغزی و برخورد ضربات مکرر به سر و هم چنین کمبود خواب شدید نیز از دیگر علل ابتلا به آلزایمر به شمار می‌روند. افراد مبتلا به سندرم داون یکی دیگر از گروه هایی هستند که در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.

آلزایمر

آیا آلزایمر درمان پذیر است؟

درمان قطعی برای آلزایمر وجود ندارد ولی پزشکان توانسته اند تا حدودی با مدیریت آن علائم را کاهش دهند. اگر علت ابتلا به آلزایمر به وراثت و ژنتیک مربوط نباشد می‌توان با تغییر سبک زندگی و تکنیک‌های حافظه و دارو تا میزان قابل توجهی باعث پیشگیری از آن شد. از آنجایی که می‌توان امکان ابتلا به بیماری آلزایمر را با کمک آزمایش‌های مغزی بیش بینی کرد پیشگیری از این بیماری بسیار آسان‌تر شده است ولی درمانی برای مبتلایان وجود ندارد. هر چه کمتر به علائم آلزایمر توجه شود و تشخیص بیماری و درمان آن به تعویق بیافتد و بیماری از مراحل اولیه اش خارج شود، امکان مدیریت بیماری دشوارتر شده و علائم آن بیشتر بروز می‌کنند و طول عمر بیمار کمتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (2)

  1. اگر شطرنج بازی کنی و وقت خود در ماه برای اینکار بذاری از آلزایمر در امانی

  1. ممنون از مطلبتون. آلزایمر خیلی چیز غریبیه... یک بیماری که تا به آن مبتلا نشی نمیتونی بفهمی بیمارانش با چه دنیایی مواجه هستن. مرسی جالب بود

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید