جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آموزش صفر تا صد سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
آموزش صفر تا صد سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

اگر به‌دنبال یادگیری روشی جدید و مطمئن برای سرمایه‌گذاری هستید، از ارزهای دیجیتال غافل نشوید! دنیای امروز دائما در حال پیشرفت و تغییر است، ارزهای دیجیتال یکی از مهم‌ترین نتایج این تغییرات به‌حساب می‌آیند. بازار کریپتو این فرصت را در اختیار افراد قرار می‌دهد تا با کسب دانش و سرمایه کم فعالیت خود را شروع کنند و به درآمد برسند. اگر شما هم به فکر کسب درآمد از این حوزه هستید در  ادامه مطلب آموزش صفر تا صد سرمایه گذاری در ارز دیجیتال با ما همراه باشید تا با این مسیر آشنا شوید.

ارز دیجیتال چیست؟

از زمان اختراع ارزهای دیجیتال سال‌های زیادی نمی‌گذرد، به‌همین دلیل بسیاری از افراد هنوز با این ارزها آشنایی ندارند. اگر بخواهیم به زبان ساده به سوال ارز دیجیتال چیست پاسخ دهیم باید بگوییم که ارزهای دیجیتال کارکردی مشابه پول‌‌ نقد دارند. شما می‌توانید از آن‌ها برای خرید و فروش کالا یا پرداخت هزینه‌ها استفاده کنید، با این تفاوت که به‌صورت فیزیکی در دسترس نیستند.
از دیگر ویژگی‌های رمز ارزها که آن‌ها را با پول‌های فیزیکی متفاوت می‌سازد، تراکنش فوری است. به‌طور مثال، تصور کنید که فردی در کشور آمریکا قصد دارد برای شما رمز ارز واریز کند، با استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال و آدرس کیف پول شما این تراکنش ظرف چند ثانیه انجام می‌شود. از‌این‌ر‌و ارزهای دیجیتال دردسرهای پول‌ سنتی برای انتقال و جابجایی را ندارند‌.

چند نوع ارز دیجیتال وجود دارد؟

اگر به دنیای رمز ارزها وارد شوید با اسامی مختلفی روبرو خواهید شد که برخی از آن‌ها برای ارزهای دیجیتال بکار می‌روند. در ادامه به معرفی انواع ارز دیجیتال می‌پردازیم:

1.کوین: هر ارز دیجیتالی که بلاک چین مخصوص به خود را داشته باشد، کوین است. بلاک چین نیز نوعی دفتر کل به‌حساب می‌آید که تمامی تراکنش‌های مربوط به رمز ارزها در آن ثبت می‌شوند‌.

2.آلت کوین: به رمز ارزهایی که بعد از بیت کوین به‌وجود آمدند، آلت کوین می‌‌گویند. این رمز ارزها با هدف بهبود نقاط ضعف بیت کوین به بازار عرضه شدند و توانستد سهم زیادی از دنیای کریپتو را به‌دست آورند‌.

3.استیبل کوین: این نوع از کوین‌ها دارای قیمت ثابتی هستند و با هدف جلوگیری از نوسان به بازار  عرضه شده‌اند. نکته جالب درباره استیبل کوین‌ها این است که آن‌ها باید دارای پشتوانه باشند تا بتوانند قیمت ثابت خود را حفظ کنند.

4.شت کوین: رمز ارزهای بی‌ارزش‌ را که کاربردی ندارد، شت کوین می‌گویند. اغلب اوقات هدف از انتشار شت کوین،‌ سودجویی و کلاهبرداری است،‌ به‌همین‌دلیل نباید بدون تحقیق درباره یک رمز ارز آن را خریداری کنید.

5.میم کوین: این کوین‌ها براساس میم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی ترند می‌شوند، شکل گرفته‌اند‌. هر چند که هدف از ایجاد آن‌ها شوخی است، اما برخی از این کوین‌ها نیز به‌دلیل حمایت افراد معروف برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند.

6.توکن: به رمز ارزهایی که دارای بلاک‌ چین مستقل نیستند و از بلاک چین سایر کریپتوها استفاده می‌کنند توکن می‌‌گویند.

ارزهای دیجیتال چگونه استخراج می‌شوند؟

حال که با ارزهای دیجیتال آشنا شدید حتما این سوال برایتان پیش آمده است که چگونه باید ارزهای دیجیتال را تولید کرد؟ برای به‌دست آوردن ارزهای دیجیتال اصطلاحا باید آن‌ها را استخراج کرد که در‌ انگلیسی به آن ماینینگ می‌گویند.

در فرایند ماینینگ، ماینرها با استفاده از کامپیوترهای قدرتمند و به‌وسیله تجهیزاتی مانند CPU، GPU و ASIC به استخراج ارز دیجیتال می‌پردازند. این تجهیزات باید به‌طور خاص برای ماینینگ طراحی شده‌ باشند؛ زیرا در غیر اینصورت دستگاه توان استخراج ارز دیجیتال را ندارد.

به‌طور مثال، در فرایند استخراج بیت کوین، ماینرها در ازای حل مسائل پیچیده ریاضی، پاداش که در اینجا بیت کوین است، دریافت می‌کنند. استخراج بیت کوین علاوه‌بر تجهیزات مناسب به تخصص و مهارت نیز نیاز دارد، افرادی که به ماینینگ مشغول می‌شوند باید با اطلاعات کامل و آگاهی دانش به این عرصه وارد شوند.

ارزهای دیجیتال چگونه معامله می‌شوند؟

برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال روش‌های مختلفی وجود دارد که افراد می‌‌توانند از طریق آن‌ها به معامله رمز ارزها بپردازند. برخی از این روش‌ها عبارتند از:

صرافی‌های ارز دیجیتال

● افراد حقیقی

● گروه‌های تلگرامی و واتساپی

این سه روش متداول‌ترین راه‌های خرید یا فروش ارز دیجیتال بشمار می‌رود که معتبرترین آن‌ها استفاده از صرافی ارز دیجیتال است. این صرافی‌ها خدمات مختلفی مانند خرید، فروش، ارائه کیف پول اختصاصی، وام و.‌.‌.  را ارائه می‌دهند.

صرافی‌های ارز دیجیتال هم در داخل ایران و هم خارج از کشور وجود دارند.  صرافی‌های ایرانی به‌دلیل عدم وجود مشکلاتی مانند تحریم که ایرانیان در هنگام کار با صرافی‌های خارجی با آن مواجه می‌شوند، گزینه بهتری برای افراد داخل ایران به حساب می‌آیند.

به‌عنوان نمونه، یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی که بیش از ۷۰۰ رمز ارز را ارائه می‌دهد، اوکی اکسچنج است. این صرافی با احراز هویت فوری و ارائه خدمات از طریق سایت و اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا در مدت زمان کوتاهی بتوانید حساب خود را باز کنید و به معامله ارز دیجیتال بپردازید.

کیف پول ارز دیجیتال اوکی اکسچنج

ارزهای دیجیتال را چگونه ذخیره و نگهداری کنیم؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمان خرید و فروش ارزهای دیجیتال با آن مواجه می‌شوید، ذخیره و نگهداری آن‌ها است. رمز ارزها نیز مانند پول‌های سنتی دارای کیف پول‌‌های مخصوصی هستند که ذخیره آن‌ها را امکان‌پذیر می‌کند. کیف پول ارزهای دیجیتال در نوع سرد و گرم وجود دارند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

کیف پول گرم

این نوع از کیف پول‌ها هم به‌صورت آنلاین  و هم در قالب نرم‌افزار وجود دارند که می‌توانید رمز ارز خود را در آن ذخیره و نگهداری کنید. کیف پول‌های گرم به‌دلیل تراکنش سریع، آسان و بستر رایگان با استقبال بسیاری از سوی کاربران همراه شده است. با این وجود آن‌ها به‌دلیل نیاز به اینترنت در مقابل تهدیدات امنیتی آسیب‌پذیر هستند. کیف پول‌های گرم در دو‌ نوع وجود دارند که عبارتند از:

● کیف‌پول آنلاین (Online Wallets) که از طریق وب قابل دسترسی هستند‌ و باید وارد سایت شوید تا بتوانید رمز ارز خود را ذخیره کنید.

● کیف‌پول‌های نرم‌افزاری (Software Wallets) که به صورت نرم‌افزار هستند و روی کامپیوتر یا گوشی‌های هوشمند نصب می‌شوند.

کیف پول سرد

کیف پول‌های سرد، به‌صورت آفلاین در دسترس هستند و رمز ارزها را در خود ذخیره و نگهداری می‌کنند. به‌دلیل عدم نیاز به اینترنت در این نوع کیف پول‌، احتمال خطر سرقت یا هک شدن در‌ آن‌ها بسیار کم است. کیف پول سرد در‌ چند مدل مختلف وجود دارد که در‌ ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

کیف‌پول‌های سخت‌افزاری (Hardware Wallets): این کیف پول‌ها به‌صورت دستگاه‌های فیزیکی هستند که به کامپیوتر یا گوشی هوشمند متصل می‌شوند تا رمز ارز‌ها را دریافت کنند. کیف پول سخت افزاری یکی از ایمن‌ترین گزینه‌ها برای ذخیره کریپتو کارنسی‌ها محسوب می‌شود.

● کیف‌پول‌های کاغذی (Paper Wallets): این کیف‌ پول‌ها از کاغذ ساخته شده‌اند و کلیدهای خصوصی و عمومی در این کیف پول به صورت یک بارکد روی قطعه کاغذ ذخیره می‌شوند. برای استفاده از کیف پول کاغذی به اینترنت نیاز ندارید،‌ اما مراقبت از کاغذ و جلوگیری از آسیب رسیدن به آن ممکن است دشوار باشد.

● کیف پول ذهنی: در این نوع از کیف پول‌ها یک کلید خصوصی از پیش تعیین شده برای کاربران در نظر گرفته می‌شود. به‌همین دلیل امکان هک آن نسبت به سایر کیف پول‌ها بالاتر است.

کلام پایانی

این روزها صحبت از ارز دیجیتال و کسب درآمد از آن نقل محافل است. ازاین‌رو افراد بسیاری که با این بازار آشنا نیستند علاقه دارند که به آن وارد شوند و به کسب درآمد بپردازند. هرچند که دنیای کریپتو پر از صعود و سقوط‌های ناگهانی است که حتی تریدرهای حرفه‌ای را نیز غافلگیر می‌کند، اما برای دنیای جذابی محسوب می‌شود. وارد شدن به دنیای کریپتو نیازمند یک آموزش صفر تا صد سرمایه گذاری در ارز دیجیتال است تا افراد را به‌طور کامل با مفاهیم اولیه در این بازار آشنا سازد. آشنایی با مفاهیم ارز دیجیتال و نحوه معامله رمز ارزها به شما کمک می‌کند تا از سرمایه خود با خرید کریپتو کارنسی‌های معتبر محافظت کنید.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید