جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آموزش طراحی بنر تبلیغاتی در فوتوشاپ – از یادگیری تا کسب درآمد

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
آموزش طراحی بنر تبلیغاتی در فوتوشاپ – از یادگیری تا کسب درآمد

امروزه تمامی کسب و کارها، شرکت ها و سازمان های مختلف، جهت آشنا سازی مردم با نوع فعالیتشان، به صورت گسترده اقدام به تبلیغات می کنند. از آنجایی که تبلیغات به جزو جدا ناشدنی زندگی روزمره ما تبدیل شده است، آشنایی با شیوه ساخت بنرهای تبلیغاتی می تواند باعث ایجاد یک بستر جهت کاریابی و درآمد زایی باشد. به همین دلیل در این مقاله به آموزش طراحی بنر تبلیغاتی در فوتوشاپ می پردازیم.

طراحی بنر در فوتوشاپ

شرکت ادوبی با ساخت نرم افزار فوتوشاپ، انقلابی بسیار بزرگ را در زمینه گرافیک انجام داد. این نرم افزار را می توان معروف ترین نرم افزار ویرایش است که به منظور ساخت و ویرایش عکس ها، بنرها، پوسترها و سایر کارهای گرافیکی بکار می رود. به طور کلی این نرم افزار در کنار Illustrator و After Effect را می توان کاربردی ترین ابزار برای گرافیست هایی دانست که طراحی های ثابت و متحرک را انجام می دهند.

با توجه به آنکه در زندگی جاری، یکی از روش های جلب نظر متقاضی، بحث زیبایی شناسی می باشد، فرد طراح باید با دید باز از نقطه نظر متقاضی موضوع را کارشناسی و واکاوی کند. سپس دست به طراحی دلپذیر زده و آنرا با استفاده از نرم افزارهای گفته شده طراحی کرده و عرضه کند.

آموزش طراحی بنر تبلیغاتی در فوتوشاپ

در صورتی که در خیابان های شهر قدم بزنید، مطمئنا تابلوها و بنرهای تبلیغاتی را مشاهده خواهید کرد و با خود می پرسید که این بنرها چگونه طراحی شده اند. یکی از اصلی ترین روشهای طراحی بنر، نرم افزار فوتوشاپ می باشد. در نتیجه با کسب تجربه و شناخت اجزای مختلف این نرم افزار و به کار گیری ذوق و استعداد می توان اقدام به طراحی های نوآورانه کرد به صورتی که شرکت های مختلف برای طراحی بنرهای جذاب، مستقیما به سمت شما جذب شوند.

فرادرس با بهره گیری از بهترین اساتید ماهر در زمینه های گرافیکی، مجموعه آموزش فوتوشاپ را از سطح مبتدی تا پیشرفته برای متقاضیان گرامی تدارک دیده است که می توانید با مراجعه به لینک زیر از آنها استفاده کنید:

مجموعه آموزش فتوشاپ (Photoshop) — کلیک کنید

ویژگی های نرم افزار فوتوشاپ

اگرچه عموم مردم، نرم افزار فوتوشاپ را، یک ابزار برای ویرایش عکس برای چاپ می دانند، اما قابلیت های این نرم افزار بسیار بیشتر از آنچه تصور می شود، می باشد. اگر بحث ویرایش عکس را کنار بگذاریم، نرم افزار فوتوشاپ اجازه طراحی و تولید محتواهای دیجیتالی که به صورت تصویری هستند را به کاربر می دهد. به عنوان مثال با نرم افزار فوتوشاپ می توان یک مجله کامل یا جلد کتاب و بسیاری موارد دیگر را طراحی کرد. در خصوص ویژگی های نرم افزار فوتوشاپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. باز کردن فرمت های مختلف عکس

همانطور که در ابتدای مقاله آموزش طراحی بنر تبلیغاتی در فوتوشاپ اشاره شد، نرم افزار فوتوشاپ به صورت تخصصی یک نرم افزار طراحی، ساخت و ویرایش عکس می باشد. در نتیجه می بایست اکثر فرمت های عکس را پشتیبانی کند. نرم افزار ادوبی فوتوشاپ، می تواند فرمت هایی نظیر TIFF، GIF، JPEG، PNG  را به سهولت باز کند. همچنین این نرم افزار قابلیت باز کردن فایل های PDF را به صورت یک فایل عکس نیز داراست؛ در نتیجه فایل های PDF را نیز می توانید با این نرم افزار باز کنید.

2. پشتیبانی از تنظیمات وبسایتی

از آنجایی که بنرهای تبلیغاتی سراسر اینترنت، به صورت عمده با نرم افزار فوتوشاپ طراحی می شود و در سایت ها قرار میگیرد، در حالت معمول حجم فایل ها می بایست تا حد امکان بدون آن که کیفیت عکس تغییر چشمگیری کند، در کمترین حالت خود باشد. فوتوشاپ از این قابلیت پشتیبانی می کند و به واسطه آن می توان حجم عکس هایی که قرار است در صفحات اینترنت درج شوند را تا حد امکان پایین آورد.

آموزش فوتوشاپ

3. رابط کاربری دوستانه

فوتوشاپ، همانند یک جعبه ابزار بسیار بزرگ و پرامکانات است. هر ابزار موجود در این نرم افزار به گونه ای طراحی و تعبیه شده است که تمامی نیازهای مخاطب را پاسخ دهد. البته این در حالی است که کاربر، کار با آنرا بلد باشد! به همین منظور، رابط کاربری محیط فوتوشاپ بسیار دوستانه است و می توان از آنها به راحتی استفاده کرد. در صورتی که بر روی هر ابزار با موس بایستید، یک نمایش کوچک از قابلیت هر ابزار نمایش داده می شود.

4. همگام سازی با سایر نرم افزارهای گرافیکی

نرم افزار فوتوشاپ با سایر نرم افزارهای گرافیکی شرکت ادوبی، به صورت کامل همخوانی دارد. به صورتی که می توان فایل های فوتوشاپ را که با پسوند PSD ذخیره می شوند را در نرم افزار های illustrator، After Effect، Premier و... باز کرد. برای یادگیری اصولی کار با این نرم افزراها در جهت طراحی عکس ها، بنرها و... می توانید از مجموعه آموزش کامل زیر در فرادرس استفاده کنید:

مجموعه آموزش نرم افزار های Adobe — کلیک کنید

قابلیت های نرم افزار فوتوشاپ

در  آموزش طراحی بنر تبلیغاتی در فوتوشاپ، حرف اول را نوآوری و خلاقیت و سپس، کیفیت و ظرافت می زند. تبلیغاتی با مخاطب ارتباط برقرار می کند که در دیدگاه اول نظر او را به خود جلب کند. وجود شعارها، جملات آهنگین و... به همین منظور است تا ذهن مخاطب را برای مدتی به خود مشغول کند و در خاطر او باقی بماند.

برای آنکه بتوان نوآوری و خلاقیت را بر روی کاغذ آورد، می بایست یک نرم افزاری وجود داشته باشد، که از انجام تغییرات مختلف ابایی نداشته باشد و دست کاربر را باز بگذارد. نرم افزار فوتوشاپ قابلیت های مختلفی را در اختیار کاربر قرار می دهد که نه تنها باعث خلق آثار چشم نواز می شود، بلکه سرعت کار را بالا خواهد برد تا کاربر در سریع ترین زمان ممکن، به هدف برسد. از قابلیت های موجود در فوتوشاپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.فوتومونتاژ

با استفاده از این قابلیت می توان تصاویر مختلف را بر روی یکدیگر سوار کرد و نورپردازی آنرا به صورتی انجام داد که کاملا واقعی به نظر برسد. به صورتی که تشخیص مونتاژ بودن آن عملا ممکن نباشد.

فوتومونتاژ در فوتوشاپ

2.هوش مصنوعی

ورود هوش مصنوعی به فوتوشاپ، یک قدم بسیار بزرگ به سمت پیشرفت هرچه بیشتر این نرم افزار بوده است. به واسطه این قابلیت، نه تنها سرعت انجام برش ها، ویرایش ها و روتوش ها کاهش پیدا می کند، بلکه دست کاربر را بسیار بازتر می گذارد.

3.پشتیبانی از مد های مختلف رنگی

نرم افزار فوتوشاپ به عنوان یک نرم افزار گرافیکی باید دقیق ترین کدهای رنگ ها را در خود داشته باشد. به همین منظور، انواع مدهای رنگی مختلف را در خود جای می دهد که به شرح زیر است:

- مد رنگی RGB

- مد رنگی LAB

- مد رنگی CMYK

- مد رنگی سیاه و سفید

- مد رنگی Bitmap

- مد رنگی Duotone

آموزش طراحی بنر تبلیغاتی در فوتوشاپ - نکات مهم

همانطور که اشاره شد، قابلیت ها و ویژگی های نرم افزار فوتوشاپ تمامی نیازهای کاربر را پاسخ می دهد و می توان به واسطه آن بنرهای دلخواه را طراحی و تولید کرد. اما در خصوص طراحی باید برخی از نکات کلی را در حین کار رعایت کرد تا علاوه بر افزایش جذابیت، خوانایی و سادگی کار نیز حفظ شود.

1.انتخاب اندازه بنر و میزان رزولوشن

اولین مرحله در آغاز مراحل طراحی بنر، انتخاب اندازه آن است. نرم افزار فوتوشاپ دست متقاضی را در انتخاب ابعاد بنر کاملا باز می گذارد و شخص می تواند بنا به خواسته خود، علاوه بر تغییر مقیاس، اندازه بنر را نیز به طور دلخواه تعیین کند. از آنجایی که بنرها بسته به کاربرد آنها، در اندازه ها و طرح های مختلف تولید می شوند، در وهله اول باید ابعاد مورد نظر را انتخاب کرد. بنرهایی که در نمایشگاه ها نصب می شود، مطمئنا از بنرهای تبلیغاتی سطح شهر بسیار کوچک تر خواهند بود و به همین واسطه می توان رزولوشن پایین تری را برای آنها انتخاب کرد.

آموزش فتوشاپ برای استفاده در صنعت چاپ و تبلیغات — کلیک کنید

2.رعایت اندازه المان های استفاده شده

در طراحی بنر، حفظ هارمونی بین اجزای مختلف موجود در بنر اهمیت بسیار زیادی دارد. برای مثال نباید اندازه یک المان بسیار بزرگ تر از سایر المان ها باشد. در صورتی که بنر تبلیغاتی به موضوع خاصی اشاره می کند، باید اندازه ها به صورتی رعایت شود تا دقیقا به موضوع مورد تبلیغ اشاره شود و چشم بیننده را به موضوع اصلی هدایت کند.

طراحی بنر تبلیغاتی با فوتوشاپ

بسته به آنکه بنر در حال طراحی قرار است کجا درج شود، می توان اندازه المان های مختلف را تعیین کرد. به عنوان مثال اگر بنر تبلیغاتی بر روی پایه های نمایشگاهی نصب می شود، اندازه المان ها می تواند به صورتی باشد که ضمن معرفی محصولات، جلوی درج متن را برای معرفی بیشتر نگیرد.

همچنین اگر بنر قرار است بر روی تابلوهای بزرگ شهری قرار بگیرد، باید از نوشتن متن زیادی جلوگیری شود و در عوض با استفاده از یک شعار، جمله و یا تعداد کمی کلمه، موضوع به طور کلی به اطلاع مخاطب رسانده شود. در چنین شرایطی عکس ها و المان های مختلف می تواند به نسبت بزرگ انتخاب شوند تا از دوردست قابل مشاهده باشد و چشم مخاطب به سمت آن جلب شود. علاوه بر این موارد در آموزش طراحی بنر تبلیغاتی در فوتوشاپ، در صورتی که از متن در بنر خود استفاده می کنید، باید اندازه فونت آنرا متناسب انتخاب کنید. کلمات مهم را می توان با رنگ دیگر نمایش داد تا چشم مخاطب خسته نشود و یا می توان بخشی از نوشته که اهمیت بالاتری دارد را با فونت دیگری نوشت و یا آنرا بولد کرد.

3. رنگ بندی متناسب با موضوع تبلیغ

تمامی توناژهای رنگی در نرم افزار فوتوشاپ موجود می باشد و طبق آنچه که گفته شد مدهای رنگی مختلف در این نرم افزار وجود دارد. در نتیجه ممکن است این چنین برداشت شود که می توان از تمامی رنگ ها استفاده کرد. این موضوع کاملا درست است، می توان از همه رنگ ها استفاده کرد، اما باید دید که آیا تمامی مخاطبین از رنگ های استفاده شده رضایت لازم را خواهند داشت؟

استفاده از رنگ های تند می تواند باعث خستگی و اذیت شدن چشم شود و برخی از رنگ ها به دلیل تیزی زیاد می تواند خواننده را اذیت کند. در نتیجه به صورت کلی باید از رنگ هایی استفاده کرد که باعث اذیت چشم نشود و در عین حال به حدی کدر نباشد که خواننده رغبت نکند تا بنر را کامل مشاهده کند. علاوه بر این بحث روانشناسی رنگ ها را نیز باید در نظر گرفت. هر رنگ می تواند حس و حال مختلفی را به مخاطب ارائه کند در نتیجه رعایت رنگ بندی می تواند حس رضایت را در شخص القا کند.

4. طراحی متعادل و شیک

طراحی یک بنر شلوغ می تواند خواننده و متقاضی را کاملا گیج کند. از طرف دیگر بنری که بسیار ساده باشد باعث می شود که طراحی بسیار ابتدایی به نظر برسد. آن چیز که مهم است رعایت اعتدال در حین آموزش طراحی بنر تبلیغاتی در فوتوشاپ می باشد. آنچه که باید توجه شود آن است که بنرهای تبلیغاتی که به تابلوها متصل می شود و یا بر روی پایه ها قرار می گیرد، تنها چند ثانیه فرصت دارند تا مخاطب را به خود جلب کند. در نتیجه نه باید طراحی به قدری ساده باشد که خواننده توجهی به بنر تبلیغاتی نکند، و نه آنقدر شلوغ باشد که خواننده با مشاهده آن دچار سردرگمی شود. به صورت کلی باید طراحی بنر به صورتی باشد که اعتدال را رعایت کند و گرافیکی جذاب داشته باشد.

آموزش طراحی بنر تبلیغاتی در فوتوشاپ

چرا فوتوشاپ یاد بگیریم؟

در دنیای امروزی که سرعت حرف اول را می زند، طراحی و ساخت عکس ها و بنرهای مختلف می تواند یکی از راه های کسب درآمد باشد. علاوه بر این، یادگیری فنون مختلف همواره مفید خواهد بود و نه تنها درهای جدیدی را به سمت درآمدزایی باز خواهد کرد، بلکه می تواند در آینده بسیار راهگشا باشد.

شرکت ها، مشاغل اینترنتی و سازمان های مختلف به صورت مداوم در جهت طراحی بنرهای تبلیغاتی با متخصصین گرافیک همکاری می کنند. از طراحی بروشورها، کاتالوگ ها و بنرهای تبلیغاتی گرفته، تا طراحی ست های اداری، کارت های ویزیت، پوشه ها و... همه و همه نیاز به طراحی های نوآورانه و شیک دارند و به دست آوردن آنها بدون کسب آشنایی کامل با فوتوشاپ و یا همکاری با گرافیست ها ممکن نخواهد بود.

بازار کار متخصصین گرافیک در ایران کاملا پویا است و به صورتی است که یک طراح ماهر و خلاق، هیچ گاه بیکار نخواهد بود. در نتیجه در صورتی که مایل هستید تا کار با فوتوشاپ را برای استفاده های کاری یاد بگیرید، فرادرس با برخورداری از برترین اساتید و متخصصین گرافیکی، فیلم های آموزش طراحی بنر تبلیغاتی در فوتوشاپ را برای شما تدارک دیده است. در جموعه زیر می توانید به مجموعه آموزش طراحی گرافیک و فتوشاپ دسترسی پیدا کنید:

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید