جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آیا مصرف قارچ خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد؟

author منتشر کننده
نظرات (1) 10 0
آیا مصرف قارچ خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد؟

اخیرا دانشمندان در جستجوی ارتباط بین سرطان پروستات و مصرف قارچ هستند. در اولین بررسی درمورد این موضوع دانشمندان ژاپنی یافتند بین مصرف قارچ و کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات ارتباطی وجود دارد. گرچه میزان اثر کوچک است اما یافته‌ها نوید بخش این هستند که در آینده این اثر پررنگ تر خواهد شد. موسسه بین المللی سرطان پیش بینی کرده در سال 2019 حدود 174650 نفر در ایالات متحده آمریکا درگیر سرطان پروستات خواهند بود. گرچه درمان این نوع از سرطان پیوسته در حال پیشرفت است اما همچنان راهی برای پیشگیری از آن وجود ندارد. دانشمندان پیشنهاد می‌دهند که داشتن یک رژیم غذایی سالم می‌تواند این خطر را کاهش دهد. اگر آن‌ها بتوانند رژیم های غذایی ساده و شفابخش را بیابند، که این خطر را حتی به میزان اندک کاهش دهد، تحولی چشمگیر ایجاد خواهند کرد. اخیرا دانشمندان نتایج تحقیقات خود درباره قارچ را در ژورنال بین المللی سرطان منتشر کرده اند.

مصرف قارچ و کاهش سرطان پروستات

قارچ ها موادی ارزان هستند و به طور گسترده در سراسر دنیا در حال مصرف اند. در سال‌های اخیر مطالعاتی روی مواد غذایی از جمله گیاهان، سبزیجات و میوه جات و اودیه ها در حال انجام است تا بتوانند ظرفیت هرکدام را در مبارزه با انواع بیماری ها پیدا کنند. در سال 2012 ترکیبات بخصوصی در قارچ یافت شد که خواص ضد سرطان و ضد دیابت داشتند. مطالعه روی سلول های کشت شده و مدل های حیوانی نشان داد که عصاره بعضی قارچ ها میتواند رشد تومورها را آهسته تر کند. تنها یک مطالعه انسانی ، اثر کلاهک پودر شده قارچ سفید بر بازگشت سرطان پروستات در مردان را مورد آزمایش و بررسی قرار داد. دانشمندان یافتند که عصاره قارچ در بعضی از موارد مورد مطالعه، سطح آنتی ژن های خاص پروستات (PSA) ، بیومارکر اولیه برای سرطان پروستات، را کاهش می‌دهد و پاسخ سیستم ایمنی بدن را کاهش می‌دهد.

ارتباط سرطان پروستات و مصرف قارچ

برای این تحقیقات دانشمندان اطلاعاتی از 36499 مرد ژاپنی 40 تا 79 ساله جمع آوری کردند. آن‌ها پرسشنامه ای تهیه کردند که در آن پرسش هایی درمورد رژیم غذایی، سوابق پزشکی و درمانی، میزان فعالیت جسمی، میزان استعمال دخانیات، نوشیدنی های مورد استفاده، میزان تحصیلات و ... وجود داشت. دانمشندان سپس آن‌ها را بر اساس میزان مصرف قارچ در رژیم غذای به 5 گروه تقسیم کردند:

آن‌هایی که هرگز قارچ مصرف نمی‌کردند: 6.9%

آن‌هایی که یک یا دو بار در ماه قارچ مصرف می‌کردند: 36.8

آن‌هایی که یک یا دوبار در هفته قارچ مصرف می‌کردند: 36%

آن‌هایی که سه تا چهار بار در هفته قارچ مصرف می‌کردند: 15.7%

آن‌هایی که تقریبا هر روز قارچ مصرف می‌کردند: 4.6%

کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات و مصرف قارچ

در طول این آزمایش تعداد 1204 نفر مبتلا به سرطان پروستات بودند که حدود 3.3% شرکت کنندگان را شامل می‌شد. بعد از کنترل متغیر های بسیار، دانشمندان نتایج زیر را مشاهده کردند:

مردانی که یک یا دو بار در هفته قارچ مصرف می‌کردند، در مقایسه با آن‌هایی که کمتر از یک بار در هفته قارچ می‌خوردند 8% کمتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات بودند. آن‌هایی که سه بار در هفته قارچ مصرف میکردند 17% کمتر در خطر ابتلا به این بیماری بودند. این اطلاعات در میزان شیوع سرطان پروستات میان کسانی که بیشترین مصرف قارچ را داشتند و آن‌هایی که کمترین مقدار قارچ در هفته می‌خوردند بسیار با ارزش است ولی تفاوت تنها به میزان 0.31% است!! نوسنده اعتقاد دارد اثر مصرف قارچ و کاهش سرطان پروستات در مردان بالای 50 سال بسیار چشمگیر تر است و در جوانان حتی شاید نادر باشد. تحقیقات پیرامون این موضوع همچنان ادامه دارد و امید است بتوان اثرات بیشتری از قارچ در درمان سرطان پروستات کشف کرد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید