جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

ابر موشک ناسا شنبه به فضا پرتاب می شود

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
ابر موشک ناسا شنبه به فضا پرتاب می شود

ناسا تصمیم دارد روز شنبه ماموریت آرتمیس یک را به فضا بفرستد. آژانس فضایی آمریکا اعلام کرد پس از اختلال در موشکSLS و لغو ماموریت در روز دوشنبه، اکنون عملیات ۳ سپتامبر انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود موشک SLSهمراه کپسول بی سرنشین اوریون از پد ۳۹B مقر فضایی کندی در فلوریدا در ساعت ۱۸:۱۷ دقیقه به وقت گرینویچ به فضا پرتاب می شوند.

موعد اولیه انجام این ماموریت روز دوشنبه بود. اما طی شمارش معکوس اعضای تیم پروژه متوجه شدند یکی از ۴ موتور RS-۲۵ که قدرت مورد نیاز قسمت اصلی موشکSLS را تامین می کنند، قبل از احتراق خنک نمی شود و به دمای مورد نیاز (۲۵۰-درجه سانتیگراد) نمی رسد.

چنین مشکلی به دلیل نشت سوخت هیدروژن مایع بسیار سرد اتفاق افتاده بود. در هر حال تیم پروژه نتوانستند در بازه زمانی تعیین شده برای پرتاب مشکل را برطرف کنند، بنابراین ماموریت پرتاب لغو شد. اما اکنون مهندسان تصور می کنند مشکل را برطرف کرده اند. به اعتقاد آنها این مشکل به اختلال در حسگر دما در موتور شماره ۳ مربوط است.

آرتمیس ۱ نخستین ماموریت از برنامه سفر به ماه ناسا به نام آرتمیس است که هدف آن ارسال دوباره فضانوردان به ماه است. طی این ماموریت کپسول اوریون به سفری ۴۲ روزه دور ماه می رود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید