جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

علل اختلال اضطراب و نگرانی چیست

author منتشر کننده
بدون نظر 9 0
علل اختلال اضطراب و نگرانی چیست

اضطراب یا نگرانی، احساسی است که هر انسانی در طول زندگی با آن دست و پنجه نرم می‌کند. اما گاهی داشتن اندکی اضطراب یا نگرانی باعث می‌شود که در مواجه با مسائل مهم یا تصمیم گیری‌های مهم زندگی، دقت و احساس مسئولیت بیشتری کنیم، اما گاهی این اضطراب یا نگرانی از حد طبیعی و حتی از کنترل انسان خارج می‌شود و به مسئله ای خطرناک و زیانبار تبدیل می‌شود. ترس غیر منطقی در مورد مسائل، داشتن استرس غیر قابل کنترل در شرایط مختلف باعث اختلال در زندگی روزمره انسان می‌شود. اختلال اضطراب و نگرانی ممکن است از کودکی در افراد مستعد به وجود بیاید و تا بزرگسالی ادامه یابد.

اضطراب

نشانه ها و علل اختلال اضطراب و نگرانی

اختلال اضطراب و نگرانی می‌تواند وراثتی باشد، بنابراین برخی افراد به صورت ژنتیکی مستعد ابتلا به چنین اختلالی هستند اما همان گونه که می‌دانیم محیط نیز نقش بسزایی در مبتلا شدن به این نوع از اختلال، ایفا می‌کند. دانشمندان به این نتیجه دست یافته اند که انتقال دهنده‌های عصبی و برخی ساختارهای درون مغزی به نام آمیگدال، نقش عمده ای در این بیماری دارند. علائم جسمانی عمومی آن عبارتند از:

فشار و تنش عصبی

سردرد طولانی

درد عضلانی

تیک عصبی

حالت تهوع یا اسهال

کرخی یا سوزن سوزن شدن دست وپا

وسواس رفتاری

ناتوانی و ضعف جسمانی

تپش قلب

انواع اختلال اضطراب و نگرانی

این اختلال ممکن است در افراد مختلف به گونه ای متفاوت جلوه کند. پس نمی‌توان آن را بیماری ساده‌ای انگاشت. این بیماری که شایع ترین نوع اختلال در میان انسان‌هاست انواع مختلف دارد که روان‌پزشکان پس از تشخیص و بر اسای علائم و نشانه های آن می‌توانند نوع آن را تشخیص دهند. براساس تحقیقات اخیر ۷ نوع اختلال اضطراب و نگرانی وجود دارد که عبارتند از:

اختلال اضطراب فراگیر

اختلال هراس

اختلال اضطراب اجتماعی

ترس های خاص

اختلال استرس پس از واقعه

اختلال وسواس جبری

نحوه مقابله با اختلال اضطراب و نگرانی

روان درمانی می‌تواند به شما در شناسایی افکار، اعمال و رفتار منفی تان و سرکوب آن‌ها کمک کند. می‌توانید از درمان پزشکی نیز استفاده کنید و با مراجعه به پزشک و مصرف دارو به اختلال  اضطراب و نگرانی غلبه کنید اما مواظب باشید به داروها وابسته نشوید. از خود مراقبت کنید، سعی کنید از مواد غذایی کافئین دار برای تسکین خود، استفاده نکنید به جای آن از تکنیک‌های آرامش بخش مانند مدیتیشن و یوگا استفاده کنید یا ورزش کنید و حتی می‌توانید از داروهای گیاهی آرامش بخش اعصاب و روان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید