جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

ارزش سهام شرکتهای تراشه ساز آمریکایی سقوط کرد

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
ارزش سهام شرکتهای تراشه ساز آمریکایی سقوط کرد

پس از اینکه ان ویدیا و ای ام دی فاش کردند مقامات آمریکایی به آنها دستور داده اند صادرات پردازنده‌های پیشرفته هوش مصنوعی به چین را متوقف کنند، ارزش سهام آنها سقوط کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارزش سهام شرکت‌های سازنده تراشه در ایالات متحده روز پنجشنبه سقوط کرد و شاخص اصلی مربوط به شرکت‌های سازنده نیمه هادی‌ها بیش از ۳ درصد کاهش یافت.

ارزش سهام ان ویدیا ۱۱ درصد سقوط کرد که بزرگترین افت درصد یک روزه آن از سال ۲۰۲۰ به این سو بوده است. ارزش سهام شرکت رقیب کوچک‌تر ای ام دی نیز تقریباً ۶ درصد سقوط کرد.

تا اواسط روز پنج شنبه، حدود ۴۰ میلیارد دلار از ارزش سهام ان ویدیا در بازار بورس از بین رفت. ۳۰ شرکتی که شاخص نیمه هادی‌های فیلادلفیا موسوم به اس او ایکس را تشکیل می‌دهند، مجموعاً حدود ۱۰۰ میلیارد دلار از ارزش خود را در بازار سهام از دست دادند.

به دنبال این سقوط معامله گران بیش از ۱۱ میلیارد دلار سهام ان ویدیا را مبادله کردند که بیشتر از هر سهام دیگری در وال‌استریت بود.

محدود شدن صادرات دو تراشه محاسباتی برتر ان ویدیا در حوزه هوش مصنوعی موسوم به H۱۰۰ و A۱۰۰ می‌تواند بر فروش بالقوه ۴۰۰ میلیون دلاری محصولات این شرکت به چین در سه ماهه مالی جاری تأثیر بگذارد.

AMD هم اعلام کرده مقامات ایالات متحده به آن گفته‌اند صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی برتر خود را به چین متوقف کند، اما این شرکت معتقد است قوانین جدید تأثیری اساسی بر تجارت آن با چین نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید