جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

شرکت سامسونگ به زودی جدیدترین کارت حافظه خود را معرفی میکند

author منتشر کننده
بدون نظر 6 0
شرکت سامسونگ به زودی جدیدترین کارت حافظه خود را معرفی میکند

روزگاری بود که فضای ذخیره سازی اطلاعات کامپیوتری در دسترس هرکسی نبود. اولین هارد دیسکی که توانست به حجم «گیگابایت» برسد با اندازه یک ماشین صنعتی و به وزن 250 کیلوگرم تولید شد! این هارد فقط می توانست 2.5 گیگابایت اطلاعات ذخیره کند. زمان گذشت و علم با سرعتی نجومی پیشرفت کرد، شاید کسی تا 10 سال پیش فکر نمی کرد که یک فیلم کامل را در تلفن همراهش مشاهده کند، زیرا اولین نسل از تلفن ها که به سمت پیشرفته شدن حرکت می کردند حداکثر حافظه ای بین 1 تا 10 مگابایت داشتند که اگر موبایل دوربین دار بود مختص نگهداری تصاویر ضبط شده با دوربین گوشی بودند و شاید نهایتا می توانستید یک موزیک با کیفیت خیلی پایین را درون تلفن همراه خود داشته باشید. اما رفته رفته با پیشرفت علم و تغییر کاربردهای وسایل، به ویژه تلفن همراه که از یک وسیله ارتباطی به یک وسیله همراه همه جانبه تبدیل شده، نیارها نیز تغییر پیدا می کند و متصور نیست که با یک مگابایت حافظه فیلم های 4k را تماشا کنید !

سخت افزار کامپیوتر

اینجا بود که کارتهای حافظه به کمک تلفن های همراه آمدند و با ارائه فضاهای 1 تا 16 گیگابایتی، بسته به قدرت پشتیبانی تلفن همراه کمبود فضا را جبران می کردند، اما این پدیده نیز دستخوش تغییر شد و با ورود گوشی های هوشمند به بازار کارتهای حافظه ای که زمانی برای 2 گیگابایت فضای آن باید وسیله ای 250 کیلوگرمی را حمل می کردید، تا 256 گیگابایت روی یک کارت فوق العاده کوچک ارائه شد، اما این پایان ماجرا نیست، با ما همراه باشید تا در ادامه شاهکار جدید شرکت سامسونگ را معرفی کنیم.

سری EVO+

رم های سامسونگ تجربه خوبی از حس کردن سرعت در کنار حافظه بالا هستند. دو مؤلفه ای که هرکدام بدون حضور دیگری استفاده چندانی در دنیای امروز ندارند. هیچکس حافظه ی زیادی که ساعت ها جابه جایی اطلاعات در آن طول بکشد را دوست ندارد و در مقابل نیاز کمتر کسی با حافظه سریعی که حجم خیلی کمی از اطلاعات را در خود جا می دهد مرتفع می شود. دیگر نیازی نیست نگران پر شدن سریع حافظه ی موبایل خود باشید، زیرا سامسونگ با ارائه این حافظه 256 گیگابایتی نیاز شما را به خوبی درک کرده است. حالا شما می توانید خاطرات بیشتری را در این کارت حافظه ثبت کرده و از آن لذت ببرید. این کارت حافظه به تکنولوژی V-Nand سامسونگ مجهز است.

این کارت های حافظه در سایز میکرو اس دی ارائه شده و یک مبدل SD همراه با آن ارائه می شود که استفاده آن را در تمامی تبلت ها، تلفن های همراه اعم از هوشمند و غیر هوشمند و همچنین دوربین های عکاسی ممکن می نماید. این حافظه با هرگونه وسیله حرفه ای به خوبی کار می کند تا بهترین خاطرات زندگی شما را ثبت کرده و نگهداری کند. اما این حفاظت از اطلاعات در چه حدی پیشرفت کرده و سوال است که مقاومت این کارت حافظه در شرایط مختلف چگونه است ؟

سخت افزار کامپیوتر

مقاومت در برابر حرارت:

خبر خوب این که این کارت حافظه ضد حرارت است و می تواند دمایی بین 25- تا 85 درجه را تحمل کند.

ضد آب تا 72 ساعت :

این کارت حتی می تواند در دریا تا 72 ساعت مقاومت کند، بی آن که کمترین آسیبی به اطلاعاتش وارد شود.

مقاومت مغناطیسی :

این کارت حافظه در برابر اشعه ایکس و در برابر هر گونه میدان مغناطیسی مقاوم است.

سخت افزار کامپیوتر

و اما سوال بعدی که ممکن است برای هر کسی پیش آید، این است که این کارت حافظه تا چه مقدار میتواند در خود فیلم، عکس و آهنگ جا دهد ؟ خبر خوب این است که این کارت شگفت انگیز می تواند 10.940 عکس با کیفیت خیلی بالا و 16 ساعت و 20 دقیقه فیلم فول اچ دی بگیرد که یک روز کامل را در زمان بیداری اتان به راستی می توانید تماما ثبت کنید و حتی یک لحظه را نیز از دست ندهید. در رابطه با موزیک هم از 30.670 آهنگ پشتیبانی می کند که بعید می دانیم زمان آن را داشته باشید که همه ی آن ها را گوش دهید!

و اما قیمت این محصول در مدل 256 گیگابایت آن در زمان انتشار این مقاله چیزی حدود 890 هزار تومان بوده و هنوز اطلاعاتی از مدل 512 گیگابایتی که قرار است در آینده عرضه شود در دست نیست. حافظه ای که اگر در محصولی مانند Note9 سامسونگ استفاده شود، دستیابی شما به فضای ترابایت را در تلفن همراهتان ممکن می سازد...

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید