جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

از ایده تا اجرا

author منتشر کننده
بدون نظر 6 0
از ایده تا اجرا

به اندازه­ ی تمام آدم‌هایی که روی کره زمین زندگی می­‌کنند، ایده وجود دارد. ایده‌­ها مثل یک جرقه در ذهن، ذهن آدمی را روشن می‌­کنند و راهی قابل اعتماد و موفقیت ساز را در ذهن ترسیم می‌­کنند. موفق بودن یا نبودن ایده به عوامل زیادی بستگی دارد. زمانی که فرد با توجه به بزرگ بودن یا کوچک بودن ایده به تمام ابعاد آن فکر کردن و با توجه به استعداد و تلاشش راه درست رسیدن ایده به اجرایش را در ذهن پروراند، می‌­تواند اقدام به عملی کردن ایده کند. در بیشتر موارد ایده به اندازه کافی خوب و درست است اما اجرای آن با نابسمانی‌­های فراوانی همراه است. پرورش درست ایده قبل از اجرا لازم است و تا فرد وارد مرحله­‌ی اجرایی نشده است، لازم است تا تمام ابعاد و شرایط مهم و تاثیرگذار را بررسی کند.

ایده

ایده‌ها از کجا می‌آیند؟

ایده­‌ها کاملا نسبی هستند. در برخی موارد زمانی که ذهن پر از دغدغه است و به مشکلات زیادی گرفتار است، ایده‌­های مناسبی بوجود می‌­آیند. در برخی مواقع آرامش و موقعیت­‌های آرامش بخش باعث بروز و پیدابش ایده‌­های مختلفی می­‌شود. بسیاری از مواقع با دیدن موفقیت یک آدم در زمینه کاری مرتبط با ما ایده­‌های جالبی به ذهن می‌­رسد. برای گرفتن ایده‌­های خوب بهتر است زندگینامه آدم‌­های معروف را مطالعه کنیم اما زندگی آن‌ها را تقلید نکنیم. هر انسانی در شرایط خاص و در مکانی خاص ممکن است به مرحله بلوغ فکری برسد و با تقلید کردن از انسان­‌های دیگر ما تنها یک مسئولیتی سنگین را به زندگیمان اضافه کردیم. اما بد نیست که روش‌­های درستی که انسان­‌های موفق در زندگی به کار می‌­گرفتند را به کار ببندیم و رفتارهای اشتباه و نادرست را از بین ببریم.

برای رسیدن به یک ایده خوب چه کاری انجام دهیم؟

بهتر است قبل از هر اقدامی خودمان را بشناسیم. خودشناسی یکی از مهم‌­ترین اعمالی است که یک انسان می­‌تواند در طول زندگی­اش انجام دهد. با شناخت خود ما متوجه استعدادها و سلایق رفتاری­مان می­‌شویم و در بهترین راه قدم برمی‌­دارد. ایده­‌ی خوب در زمانی که شما در مسیر درستی قرار گرفته‌­اید به بهترین اجرا ختم می­‌شود. انسان­‌های زیادی هستند که در طول زندگی سالیان طولانی را به اشتباه به یک رشته اختصاص داده‌­اند و بعد از زمانی که بیشتر از نصف عمرشان گذشته است متوجه اشتباهشان شده‌­اند. هیچوقت برای شروع دیر نیست اما رسیدن به درست‌ترین روش زندگی برای ما هرچه زودتر اتفاق بیفتد منجر به اتفاقات بهتری می­‌شود.

آیا یک ایده خوب منجر به یک اجرای درست می‌شود؟

ایده خوب مثل قدم گذاشتن در مسیر یک پیاده روی طولانی است. امکان دارد که شما نیمی از مسیر را بروید و متوجه اشتباهتان بشوید و یا در طول راه جذابیت‌­های اطراف باعث شود که به انتهای مسیر نرسید. گاهی تا رسیدن به مقصد هیچ جذابیتی وجود ندارد و شما باید یک راه طولانی و طاقت فرسا را بدون هیچ جذابیتی طی کنید. به خودتان و ایده‌­هایتان اعتماد کنید. گاهی اعتماد کردن بد نیست اما همیشه نه. پس از بالا و پایین کردن تمام مشکلات و سختی­‌هایی که ممکن است در طول مسیر با آن‌ها برخورد کنید، بهترین ایده را برگزینید و در مسیر قدم بگذارید. برای رسیدن ایده تا اجرا با سختی­‌های زیادی برخورد خواهید کرد که مقاومت شما در برابر آن‌ها در بیشتر موارد نتیجه­ی خوبی خواهد داد.

ایده

ایده‌های کسب کار جالب

ایده­‌های کسب و کار یکی از ایده‌­هایی ست که نیاز به تفکر فراوان دارد. این ایده­‌ها که معمولا زمان و پول آدم را درگیر می­‌کنند، بسیار غافلگیرانه هستند. در برخی مواقع یک ایده نو در میان مردم بسیار طرفدار پیدا می‌­کند و به بهترین نحو نتیجه می­‌دهد و در مواقعی ایده­ی نو برای مردم غیرقابل درک و غیرقابل پذیرش است. در بیشتر مواقع شما باید شروع به کار کنید و در دل ایده­تان به اجرا برسد و آن زمان متوجه اشتباه یا درست بودن ایده­تان بشوید که در این مسیر ممکن است تمام ثروت خودتان و عمر خودتان را ببازید. از مشورت نکردن بپرهیزید، اما اعتماد به خودتان را از دست ندهید. راه آدم‌­های موفق را پیدا کنید و سعی کنید شبیه ترین راه به آن‌ها را در نوع خودتان امتحان کنید.

چگونه ایده را به اجرا برسانیم؟

مسیر ایده تا اجرا مسیر بسیار سخت و طولانی­ای است و برای رسیدن به یک اجرای درست به یک ذهن خلاق، مبتکر، شرایط عقلی و فیزیکی درست و یک تلاش مستمر نیاز است. در میانه راه گاهی ممکن است سختی به هدف غلبه کند و شما را از ادامه راه منصرف کند. اما در نظر داشته باشید که بیشتر آدم‌های موفق در همین مسیر با شرایط سخت به بهترین نتیجه رسیدند و بیشتر آن‌ها درست در زمانی که امکان منصرف شدن­شان زیاد بود به راهشان ادامه دادند. سعی کنید در مسیر از آدم‌هایی که مدام شما را تلخ می­‌کنند، دوری کنید و آدم‌هایی که برای شما منبع انرژی مثبت هستند را جایگزین کنید.

ایده‌ها را بنویسید

در بعضی از شرایط نامناسب مکانی و زمانی ایده­‌های بسیار خوبی به ذهن می­رسد که با ندیده گرفتن آن‌ها باعث می­شویم که خیلی زود از ذهنمان پاک شوند و چند هفته یا چند ماه بعد متوجه می‌­شویم که آن ایده‌­ها که در آن زمان به ذهن ما می­‌رسیدند بسیار مناسب بودند. با نوشتن ایده‌­ها بر روی کاغذ باعث می­‌شوید که ایده­‌ها جمع شوند و زمانی که به  ایده­ های خلاقانه نیاز داشتید، با باز کردن دفترتان با کلی ایده جدید و نو روبرو شوید. ایده‌­ها گاهی در کنار هم بهتر به نظر می­‌رسند و منجر به یک اتفاق خوب می‌­شوند. نوشتن ایده روی کاغذ شما را یک قدم به هدفتان نزدیک تر می­‌کند و در شما انگیزه بوجود می‌­آورد.

کدام ایده‌ها پول سازند؟

ایده­‌های جالب همیشه مورد توجه قرار می­‌گیرند و دیده می‌­شوند. اما حتی انسان­‌هایی که با ایده‌­های خوب به موفقیت‌­های بزرگ رسیدند شاید در راه رسیدن به مقصدشان تردید داشتند. تردید یکی از اجزای یک مسیر سخت است. ایده­‌های نو و خلاقانه جذاب اند و گاها پول ساز. اما یک ایده به اندازه­ای که ممکن است پول ساز باشد به همان اندازه ممکن است سختی داشته باشد. ایده‌­های بزرگ با سختی بیشتر و ریسک بیشتر همراه است. اعتماد به خودتان و ایده‌­هایتان و مشورت کردن با آدم­‌های موفق هم عرصه یا غیر مرتبط به شما کمک می‌­کند که متوجه شوید، راه را درست انتخاب کردید یا خیر. همه‌­ی ایده‌­های خلاقانه قابل اجرا نیستند، شما باید به قابل اجرا بودن ایده­‌ها نیز فکر کنید.

ایده پردازی تجاری

معمولا پس از مدتی که در یک شرکت تجاری کار می‌­کنید، ناخودآگاه پر از ایده­‌های خوب تجاری می‌­شوید. در واقع نشست و برخاست در محیط هایی که حول محور یک موضوع می­‌گردند به انسان کمک می­‌کند که در هدفش مصمم تر باشد. نسبت ایده­‌های ما از یک محیط بزرگ تا یک محیط بزرگتر باید بزرگتر شود. در واقع کسی که دارای یک ایده­ی تجاری است و ساکن یک روستا هست به نظر خودش بزرگ ترین ایده­‌ی دنیا را دارد اما با ورودش به یک شهر بزرگ تر متوجه می­‌شود که ایده­اش بسیار تکراری است و در سراسر یک شهر بزرگ استفاده می‌­شود. این نسبت در کشورهای پیشرفته باز هم تغییر می‌­کند. ممکن است در کشور ما یک ایده هرچقدر هم بزرگ باشد وقتی در یک کشور پیشرفته تر مثل انگلستان اجرا شود یک ایده پیش پا افتاده به نظر برسد. پس ایده­تان را نسبت به محل اجرایتان بزرگ و بزرگ تر کنید.

ایده‌های اشتباه را از بین ببریم

ذهن ما یک ابعادی دارد که براساس پرورش آن در طول مدت زندگی بزرگ یا کوچک است. اما ما در نهایت با یک ذهن نامحدود طرف نیستیم، بلکه محدودیت ذهنی ما می‌­تواند که گسترده تر یا کوچک تر شود. ایده­‌های اشتباه نیمی از ذهن ما را اشغال می‌­کنند و به ایده‌­های دیگر که در طرف تاریک ذهن ما می‌­درخشند اجازه بروز نمی‌­دهند. با از بین بردن ایده‌­های اشتباه اجازه بروز ایده­‌های ناب به ذهن داده می­‌شود. چه بسا که یک ذهن خالی بهتر از یک ذهن مریض است. گاهی  ایده‌­های اشتباه اجازه تنفس را از مغز شما می‌­گیرند و ذهن شما را به یک ذهن پر دغدغه تبدیل می‌­کنند که باعث می­‌شود اجازه فکر کردن و اندیشیدن گرفته شود. سعی کنید ایده­‌های اشتباه را از بین ببرید حتی در زمانی که ایده­‌های نو به ذهنتان خطور نکرده اند.

ایده‌های جالب چگونه شکل می‌گیرند؟

برای دست یافتن به یک ایده جالب بهتر است مطالعه را جدی بگیریم. مطالعه­‌تان را تنها محدود به چند مجله و کتاب نکنید، بلکه شخصیت خودتان را به یک کتابخوان تبدیل کنید. در کتاب خوانی فراتر از عرصه خودتان بروید و شاید اگر در تجارت فعالیت می­‌کنید، بد نباشد که کتاب‌­های روانشناسی و چند رمان بخوانید. شاید خواندن کتاب روان‌شناسی به رشته شما نزدیک نباشد اما گاها باعث می­‌شود که دیدتان نسبت به جهان پیرامون­تان گسترش یابد. گاهی یک موسیقی خوب، یک ساعت خلوت کردن با خودتان و دقایقی سکوت و هر از گاهی مسافرت ممکن است شما را تا مرز یک ایده خوب پیش ببرد و بخشی از این ماجرا به خلاقیت و بدعت خودتان برمی­‌گردد. پرورش یک ایده و پر و بال دادن به آن نیاز به تمرکز و تمرین دارد.

ایده

برای ایده گرفتن از دیگران کمک بگیریم

مردم می­‌توانند بهترین مشاور و بدترین مشاور برای شما باشند. اینکه به مردم باید اعتماد کرد یا خیر کاملا به تصمیم خود شما برمی‌­گردد. باید حد و مرز مشخصی را بین خودتان و مردم مشخص کنید. گاهی بهترین گزینه برای مشاوره نظرات اطرافیان شماست و گاهی مطلقا مشاوره بی فایده است. دیگران و نظریاتشان یک راه است که ممکن است به شما ایده بدهند و گاها ایده‌­های شمارا نیز می­گیرند و کمکی به شما نمی‌­کنند. رفتار شما در مقابل حرف‌های مردم بسیار اهمیت دارد. باید حد دخالت آن‌ها را برایشان توضیح دهید و ازشان بخواهید تا فراتر از آن قدم برندارند.

ایده: جرقه‌ی مهم در ثبت یک اثر مهم

ایده یکی از مهم­‌ترین بخش­های ثبت یک ایده است. تا ایده نباشد چیزی برای اجرا و ثبت کردن وجود ندارد. به اندازه­‌ای که یک ایده مهم است، روند و عملکرد در رسیدن به یک نتیجه خوب مهم است. اگر عملکرد شما درست نباشد، ممکن است که ایده را حیف کنید. در برخی مواقع رسیدن به یک ایده خوب به قدری وقت شما را می‌­گیرد که دیگر زمانی برای روند نمی­‌گذارد و شما را خسته تر از آن می­‌کند که قادر به انجام کاری باشید. بهتر است در مدت محدودی به خودتان فشار نیاورید و کارها و مشغولیت­‌ها را در طول سال پخش کنید.

از ایده‌های جالب درس بگیریم

بهتر است آدم‌­های موفق و کارهایی که به موفقیت ختم شده‌­اند، همواره جلوی چشم ما باشند و هر روز آن‌ها را مطالعه کنیم. از ایده­‌های جالب درس بگیریم و مدام روندی که یک ایده­‌ی خوب طی می­‌کند تا به یک اجرای خوب برسد را برای خودمان ترسیم کنیم. ایده‌­های جالب می‌­توانند برای ما مثل یک منبع مطالعاتی، مفید واقع شوند و بهترین درس‌­ها را به ما بدهند.

ایده هایمان را ماندگار کنیم

حتما در هر عرصه‌­ای که هستیم جایی برای ثبت ایده­‌های ما وجود دارد. سعی کنید ایده­‌های تان را برای همه بازگو نکنید و به همه اعتماد نکنید. ایده­‌هایتان را تا زمانی که پربار تر شوند، پیش خودتان نگه دارید. بهترین زمان برای ثبت و پخش ایده، زمانی است که ایده­‌تان به بالاترین بخش پرورش خود دست یافته است و دیگر اضافه کردن هر نکته‌­ای به آن، کار شما را خراب خواهد کرد. تنها در این صورت می­‌توانید ایده­تان را بازگو کنید.

آیا تمام ترشحات مغزی ما ایده است؟

آدم‌­ها اکثرا خودشان به خودشان ضرر می­‌رسانند. توهم داشتن یک ایده نو و ناب، بدترین اتفاقی ست که می‌­تواند یک نفر را تا حد دیوانگی برساند. مدام با خودتان تکرار کنید که تمام ترشحات مغزی ما، ایده نیستند. بلکه بعضا باقیمانده­‌های یک فکر مریض هستند که به ذهن ما خطور می­‌کنند. بازگو کردن این افکار برای دیگران باعث می‌­شود که دیگر جدی گرفته نشویم و در زمانی که واقعا یک ایده بکر به ذهنمان می­‌رسد، اعتماد دیگران و حتی خودمان از ما گرفته شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید