جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

استرس و افسردگی احتمال سرطان را افزایش نمی دهند

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
استرس و افسردگی احتمال سرطان را افزایش نمی دهند

یک مطالعه جدید بزرگ این ایده قدیمی را به چالش می کشاند که افسردگی افراد را در برابر سرطان آسیب پذیرتر می کند.

 

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، مطالعه فعلی نشان می‌دهد که هیچ ارتباطی بین وضعیت سلامت روان و ابتلاء به اکثر انواع سرطان‌ها وجود ندارد.

این مطالعه که بر روی بیش از ۳۰۰۰۰۰ بزرگسال انجام شد، نشان داد که نه افسردگی و نه اضطراب مزمن با افزایش احتمال ابتلاء به سرطان در سال‌های آینده مرتبط نیستند. و زمانی که محققان انواع خاصی از سرطان را بررسی کردند، یافته‌ها تا حد زیادی یکسان بود.

تنها استثنا افزایش اندک خطر ابتلاء به سرطان‌هایی بود که به شدت با سیگار کشیدن مرتبط هستند، از جمله سرطان ریه. و تجزیه و تحلیل نشان می‌دهد که سیگار کشیدن و همچنین مصرف الکل و وزن زیاد، مقصر واقعی هستند، نه خود افسردگی یا اضطراب.

«لانک وان تویجل»، سرپرست این مطالعه و محقق روانشناسی سلامت در مرکز پزشکی دانشگاه گرونینگن در هلند، گفت: «یافته های ما نشان می‌دهد که هیچ مدرکی برای این ارتباط وجود ندارد.»

این ایده که افسردگی یا اختلالات اضطرابی می‌تواند خطر ابتلاء به سرطان را افزایش دهد، منطقی است. این شرایط با افزایش احتمال ابتلاء به برخی دیگر از بیماری‌های جسمی مانند بیماری قلبی مرتبط است. در این صورت، محققان بر این باورند که این ارتباط ممکن است تا حدی به دلیل تخریب هورمون‌های استرس بر سیستم قلبی عروقی باشد.

به طور مشابه، عنوان شده است که هورمون‌های استرس ممکن است فعالیت سیستم ایمنی را برای تغذیه رشد تومور کاهش دهند.

یافته‌های جدید شامل بررسی ۱۸ گروه مطالعاتی در اروپا و کانادا بود که به طور جمعی بیش از ۳۱۹۰۰۰ بزرگسال را که در ابتدا عمدتاً میانسال بودند، استخدام کردند.

شرکت کنندگان در مطالعه از نظر علائم افسردگی و اضطراب مورد ارزیابی قرار گرفتند و بین هشت تا ۲۶ سال پیگیری شدند. در این مدت، بیش از ۲۵۸۰۰ نفر به سرطان مبتلا شدند.

تیم تحقیق دریافت افراد مبتلا به افسردگی یا اختلال اضطراب به طور کلی در معرض خطر بیشتری برای ابتلاء به سرطان نیستند. همچنین خطر ابتلاء به سرطان‌های مرتبط با الکل یا سرطان‌های خاص مانند سینه، روده بزرگ یا پروستات را نداشتند.

مشکلات سلامت روان با کمی افزایش خطر ابتلاء به سرطان‌های مرتبط با سیگار مرتبط است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید