جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

استفاد از نانومواد برای ساخت واکسن ایدز

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
استفاد از نانومواد برای ساخت واکسن ایدز

یک گروه تحقیقاتی از نانومواد برای ساخت واکسن ضدایدز استفاده کردند. نتایج کار آن‌ها روی موش‌ها و خرگوش‌ها نتایج دلگرم‌کننده‌ای به دنبال داشته هر چند هنوز روی انسان آزمایشی انجام نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک ایمونولوژیست از فناوری نانو برای ساخت واکسن HIV استفاده کرده است. جوی لین چین محققی است که نتایج جالب توجهی در استفاده از نانومواد برای تولید واکسن ضدایدز به دست آورده است. چن متولد و بزرگ شده تایپه، تایوان است، که در سال ۲۰۱۷ به آمریکا آمده تا درمقطع دکتری دانشگاه دوک ادامه تحصیل دهد. وی در حال حاضر یک پژوهشگر فوق دکترا در کودکان در کالج پزشکی ویل کرنل در نیویورک است، جایی که وی و همکارانش از نانومواد برای تحقیق در مورد واکسن HIV استفاده می‌کنند.

دکتر جوئل کولی، از دانشگاه دوک، پیشگام مطالعه در حوزه نانومواد است. اگرچه همه‌گیری HIV/AIDS بیش از ۴۰ سال پیش آغاز شد، اما دانشمندان هنوز واکسن مؤثر در برابر این ویروس ایجاد نکرده‌اند. HIV به سرعت جهش می‌کند. این گروه معتقدند که نانومواد می‌تواند به ساخت واکسن برای مقابله با این ویروس کمک کند.

واکسن HIV این گروه تحقیقاتی هنوز در میمون‌ها یا انسان‌ها مورد آزمایش قرار نگرفته اما آزمایشات بالینی در موش‌ها و خرگوش‌ها نتایج دلگرم‌کننده ارائه کرده است.

مقاله اخیری که در مجله ایمونولوژی به چاپ رسیده، نشان می‌دهد که ایمنی شناسان درک ذاتی از اهمیت تنوع، حداقل در سطح بیولوژیکی دارند. ایمونولوژی به عنوان یک زمینه، فضای زیادی برای رشد دارد.

 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید