جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

تولید مایعی که از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
تولید مایعی که از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند

پوسیدگی‌های دندان اگر درمان نشوند درد، تورم و بی خوابی همراه دارند از این رو گروهی از محققان دانشگاه نیویورک یک راه حل مقابله با پوسیدگی یافته اند که کارآمد و ارزان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، در این درمان از ماده فلوراید دی آمین نقره(SDF) استفاده شده که یک مایع ارزان قیمت برای جلوگیری از پوسیدگی است و حتی اجازه نمی دهد وضعیت پوسیدگی های موجود نیز بدتر شود. طبق بیانیه محققان این مایع مقابله با پوسیدگی مشابه سیلانت های دندانی عمل می کند.

ریچارد نیدرمن پروفسور اپیدمولوژی و ترویج سلامت در کالج دندانپزشکی دانشگاه نیویورک و مولف ارشد پژوهش می گوید: همزمان تحقیقات روزافزونی نشان دهنده آن است که SDF می تواند با پوسیدگی های دندان مقابله کند و نیاز به سوراخ کردن و پرکردن دندان را کاهش دهد.

پوسیدگی دندان یکی از نگرانی های رایج درباره کودکان در سراسر جهان است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا از برنامه تهیه سیلانت در مدارس پشتیبانی می کند تا به کاهش پوسیدگی و حفظ سلامت دهان و دندان کمک کند. در این برنامه متخصصان دندان یک پوشش محافظتی روی دندان های دانش آموزان به کار می برند. اکنون SDF به عنوان یک ماده افزودنی جالب توجه به این برنامه افزوده است.

طبق بیانیه محققان SDF در اصل توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای برطرف کردن حساسیت در دندان ها تایید شده است.

این مایع به طور مستقیم روی سطح دندان به کار می رود و باکتری های عامل پوسیدگی را حذف می کند. علاوه بر آن مایع مذکور رمینرالیزاسیون دندان را ترویج می کند و در نتیجه از پوسیدگی جلوگیری می شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید