جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

اعتیاد به فضای مجازی به چه معناست

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
اعتیاد به فضای مجازی به چه معناست

امروزه استفاده از اینترنت و فضای مجازی جز لاینفک زندگی مردم شده است. بدون شک تاثیر این رفتار در میان خانواده ها، گرایش فرزندانشان به سمت اینترنت و فضای مجازی است. پس از استفاده­ی کودکان و نوجوانان از وسایل مختلف ارتباطی مانند تبلت ها، موبایل و کامپیوترها و ورودشان به فضای مجازی ساعت های مشغولیتشان با این دستگاه‌­ها بیشتر شده و پس از مدتی زندگی را بدون آنها غیر قابل ادامه می­‌دانند. اگر خانواده ها نیز این راه را دنبال کنند چه بسا اعتیاد کودکان و نوجوانان به فضای مجازی بیشتر شده و پس از مدتی تمام زمان آنها به سرگرمی با فضای مجازی سپری می‌شود.

اعتیاد به فضای مجازی به چه معناست

تاثیر روانی فضای مجازی در میان دانش آموزان:

فضای مجازی علاوه بر سرگرم کنندگی، تاثیرات روانی شدیدی نیز دارد. این تاثیرات، خودش را به شکل انزوا، خشونت و حالت­ه‌ای افسردگی نشان می­‌دهد. استفاده­‌ی­ بیش از اندازه از فضای مجازی، دانش آموز را به فردی تنها و منزوی تبدیل می­‌کند که بدون دستگاه بازی­اش قادر به ارتباط گرفتن با هیچ کدام از هم سن و سالان خودش نیست. هم­چنین بلوغ زودرس و نامناسب از تاثیرات فضای مجازی است. پرده برداری از مسائلی که برای دانش آموز زود هنگام اتفاق می­افتد، باعث بلوغ زود رس و خشونت او در رابطه با اطرافیانش می­‌شود.

فرهنگ سازی مقابله با اعتیاد به فضای مجازی:

یکی از مسئولیت­‌های مهم خانواده ها در برابر فرزندانشان فراهم کردن بستری مناسب برای جدایی با فضای مجازی است، که این مسئولیت را می‌­توانند به شکل گفتگو با فرزند، فرهنگ سازی عملی و استفاده نکردن خودشان از فضای مجازی انجام دهند. یکی از بزرگترین اشتباهات خانواده ها در این مورد خاص، قلع و قمع کردن فرزندشان و استفاده از خشونت بیش از حد برای آنهاست. قطعا پدر­ و مادری که خودشان از فضای مجازی استفاده نمی­‌کنند یا کمتر از بقیه استفاده می­‌کنند، می­‌توانند در نگاه فرزندشان ثابت قدم تر و با اراده تر باشند.

کارکرد فضای مجازی در خانواده به چه شکل است؟

ابتدای ورود فضای مجازی به خانواده­‌ها که اغلب با فیس بوک شروع شد، دقایق کمی از روز را به خودش اختصاص داد، اما میل به دیده شدن و در جریان امور مختلف قرار گرفتن باعث شد تا به مرور خانواده­‌ها زمان بیشتری را برای فضای مجازی صرف کنند و فضای مجازی در خانواده‌­ها به شکل یکی از عناصر خانه و خانواده در­آمد و با تعدد اپلیکیشن­‌های مختلف ارتباطی بالطبع زمان بیشتری صرف فضای مجازی شد و پس از آن اعتیاد به فضای مجازی معنا پیدا کرد. هر لحظه‌­ای که برای دور شدن از این فضا اقدام کنیم، زود تر می­‌توانیم از آن فاصله بگیریم و در نهایت طعم واقعی زندگی حقیقی را بچشیم.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید