جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

افراد مبتلا به پسوریازیس شدید در معرض خطر بیشتر بیماری قلبی هستند

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
افراد مبتلا به پسوریازیس شدید در معرض خطر بیشتر بیماری قلبی هستند

محققان گزارش می دهند افراد مبتلا به پسوریازیس شدید بیشتر در معرض خطر بیماری قلبی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، در گسترده‌ترین مطالعه تا به امروز برای بررسی جریان خون عروق کرونر و ارتباط بین پسوریازیس و بیماری قلبی، دانشمندان شیوع بالای اختلال عملکرد عروق کرونر را در بیش از ۳۰ درصد از افراد مبتلا به پسوریازیس که هیچ علائم بیماری قلبی عروقی نداشتند، گزارش کردند.

برای این مطالعه، ۵۰۳ فرد مبتلا به پسوریازیس اما بدون تشخیص بیماری قلبی عروقی تحت اکوکاردیوگرام داپلر برای ارزیابی میکروسیرکولاسیون عروق کرونر قرار گرفتند.

مطالعات قبلی نشان داده است که در افراد مبتلا به پسوریازیس شدید، عوارض قلبی عروقی و مرگ و میر افزایش می‌یابد. با این حال، تحقیقات محدودی در مورد مکانیسم‌های زیربنایی افزایش خطر وجود دارد.

محققان خاطرنشان می‌کنند که شواهد رو به رشدی از ارتباط بیماری‌های التهابی، از جمله پسوریازیس، آرتریت پسوریاتیک، آرتریت روماتوئید، و بیماری التهابی روده، با شیوع بالاتر اختلال عملکرد میکروواسکولار اندوتلیال و قلبی عروقی در غیاب بیماری قلبی عروقی آشکار بالینی وجود دارد.

محققان این مطالعه می‌خواستند ارتباط بین پسوریازیس و اختلال عملکرد عروق کرونر را بیشتر بررسی کنند.

بر اساس نتایج مطالعه، آنها مشخص کردند که التهاب سیستمیک در ایجاد اختلال عملکرد عروق کرونر نقش دارد.

آنها گفتند این مطالعه نشان می‌دهد که التهاب با بسیاری از فرآیندهای بدن تداخل دارد و به نظر می‌رسد التهاب جریان خون را کاهش می‌دهد.

دکتر «استفانو پیاسریکو»، محقق این مطالعه از دانشگاه پادوا در ایتالیا، می‌گوید: «بررسی اصلی این مطالعه این است که پسوریازیس شدید با شیوع بالای اختلال عملکرد عروق کرونر، مستقل از عوامل خطر رایج قلبی عروقی مرتبط است.»

شدت پسوریازیس، مدت و وجود آرتریت پسوریاتیک به عنوان پیش‌بینی‌کننده‌های مهم کاهش ذخیره جریان کرونری شناسایی شد. این موضوع اهمیت در نظر گرفتن التهاب و عوامل مرتبط با پسوریازیس را هنگام ارزیابی خطر قلبی عروقی در بیماران مبتلا به پسوریازیس شدید نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید