جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

المان های تعیین یک مد چیست؟

author منتشر کننده
نظرات (1) 4 0
المان های تعیین یک مد چیست؟

مد بسیار متغیر است و در تمام شهر و کشور و دنیا می‌­تواند متفاوت عمل کند. معمولا مد برای ما بعنوان یک الگو از مکان­‌های مختلفی در دنیا وارد می­‌شود و باعث تغییر و تحول در نوع لباس، سبک آرایش و حتی سبک زندگی می­‌شود. مهد مد در دنیای گذشته و امروز کشورهای اروپایی بودند که به این عرصه بسیار اهمیت می­‌دادند و برای آن ارزش خاصی قائل بودند. کشورها در موقعیت‌­های مختلفی مثل جنگ و استعمار که باعث شد اجبارا فرهنگ‌­ها تحت تاثیر و موثر واقع شود، موقعیتی را فراهم آورد تا مثل هزاران کشور دیگر، کشور ما نیز تحت تاثیر این اتفاق قرار بگیرد. اما موضوعی که در این میان گم شد، فرهنگ و اصالت بود.

مد

مد از کجا وارد شد؟

همواره در تمام دهه‌­ها به نوعی مد وارد شده بود، شاید در آن زمان به این نام شهرت نیافته بود. اما صنعت مد در تمام جهان بعنوان نمادی از فرهنگ و اصالت یک منطقه به نمایش در می‌­آید. همواره کشورهای شرقی برای نمایش فرهنگ اصیل شرق با نمایش لباس­‌هایی که نماد آن شهر یا کشور است سعی در بازشناخت این فرهنگ به بقیه مردمان دارند و کشورهای غرب نیز به هم­چنین. اما متاسفانه بسیاری از کشورهای اروپایی به دلیل صنعت پیشرفته‌­ای که دارند، توانستند در تاثیرگذاری نسبت به بقیه کشورها پیشی بگیرند و باعث شوند تا تمام کشورها به نوع پوشاک و مد این کشورها گرایش داشته باشند و در این میان اصالت و فرهنگ چیزی بود که گم شد. امروزه شاهد یک مد تقریبا کلیشه‌­ای و فراگیر هستیم که از کشورهای پیشرفته دنیا به تمام جهان سرایت می­‌کند و ما را دچار روزمرگی می­‌کند.

برای بهتر به نظر رسیدن باید پیرو مد باشیم؟

بسیاری از افراد از فرط مدگرایی در طول زمان به بیماری تبدیل می­‌شوند که هیچ فکر و اندیشه‌­ای از خود ندارند و تنها کورکورانه از مدی درست یا غلط پیروی می­‌کنند. بسیاری فکر می­‌کنند که برای بهتر زندگی کردن و نمایش بهتر خودمان باید حتما پیرو مد باشیم. این درصورتی است که مد ممکن است یک رنگ خاص یا مدلی خاص از یک لباس را پیشنهاد دهد که آن مد به احتمال زیاد به تن بسیاری از افراد خوش نمی‌­نشیند. پس پیروی کورکورانه  از مد نه تنها باعث پیشرفت ما نمی­‌شود، بلکه باعث عقب ماندن ما نیز خواهد شد.

بهترین مد و لباس برای یک آدم لاغر چیست؟

امروزه مد افراد لاغر و کشیده را تایید می­‌کند، این درحالی است که در چند سال گذشته مد زنان توپر تر و چاق تر را تایید می‌­کرد. مد در سال‌ها دچار تغییر و تحول می­‌شود و افراد نیز با این مد تغییر می­‌کنند و خودشان را هرچه بیشتر به آن مد نزدیک می­‌کنند. اما موضوعی که وجود دارد این است که بسیاری از افراد هیچ ارتباطی با مد ندارند و تنها دغدغه­‌شان این است که فارغ از بحث مد و پرداخت به مد از پوششی استفاده کنند که آن‌ها را بهتر و آراسته تر نشان دهد. رنگ­‌های روشن معمولا آدم را چاق تر نشان می‌­دهد، به همین دلیل است که آدم­‌های چاق معمولا از رنگ­های تیره و مشکی استفاده می­‌کنند. آدم­های لاغر بهتر است از رنگ‌­های روشن با طرح‌­های بزرگ استفاده کنند که با این کار امکان خوش هیکل نشان دادن­شان وجود دارد.

بهترین مد و لباس برای یک آدم چاق چیست؟

دقیقا پوشیدن هرآنچه برای یک آدم لاغر را تایید می­‌کنید، نباید مورد استفاده افراد چاق قرار گیرد. افراد چاق معمولا برای لاغر تر نشان دادن خودشان باید از رنگ­‌های تیره تر استفاده کنند. بهتر است طرح‌­های درشت پارچه را برای خودشان انتخاب نکنند و اگر می­‌خواهند از پارچه­­های طرح دار استفاده کنند، از طرح­‌های ریز پارچه استفاده کنند. پارچه­‌هایی که راه راه هستند اگر این راه‌­ها به سمت افق اشد، آدم را چاق تر نشان می­‌دهد و اگر عمودی باشد، کشیده­تر نشان می‌­دهد. امروزه کمپین‌­های بسیاری راه افتاده است برای بالا بردن اعتماد به نفس که در آن‌ها تاکید می­شود که از مد قدیمی استفاده نکنیم و برپایه باورهای قدیمی برای چاق‌­ها همان چیزی را انتخاب کنیم که برای لاغرها انتخاب می‌­کنیم. اما در واقع این باور تازه بین افراد کمی از جامعه رواج دارد و بقیه همان باور قدیمی را دارند.

تفاوت مد لباس در مجلس عروسی و تولد

بهتر است طرز پوشش ما برای هر نوع مجلس خاصی تغییر کند و این تغییر محسوس باشد. برای مثال بین استایل کسی که به میهمانی می­‌رود و زمانی که به مجلس ختم می­رود، شرایط ایجاب می­‌کند که مد متفاوتی را در نظر بگیریم. مجلس عروسی و تولد دو مجلسی هستند که به دلیل تم شادی که دارند، معمولا باید از لباس­‌های شاد و قابل توجهی در آن‌ها استفاده شود. عروسی درواقع بالاترین مجلسی است که یک نفر باید در آن شادترین و شیک ترین لباسش را بپوشد. البته نسبت به نوع رابطه شما با عروس و داماد، بهتر است نوع لباستان تغییر کند. برای مثال خواهر عروس باید نسبت به فامیل­‌های دورتر لباس بهتر و مجلسی تری را انتخاب کند. اما تولد درواقع نیازی به تجملات خاصی ندارد و بهتر است خیلی ساده تر از عروسی شما لباس بپوشید و نسبت به نوع تولدی که در پیش دارید، لباس مشخصی را انتخاب کنید.

مد برای رفتن من به یک ملاقات اداری چه توصیه هایی دارد؟

شما در نگاه اول برای رفتن به یک ملاقات اداری باید خودتان را ثابت کنید. طرز پوشش شما و نوع برخورد شما برای این کار بسیار اهمیت دارد. برای رفتن به یک ملاقات اداری بهتر است که شما لباس سنگین و آراسته‌ای به تن داشته باشید. استفاده از رنگ­‌های تیره این اتفاق را در شما رقم می­زند. البته این به این معنی است که حتما باید از رنگ مشکی استفاده کنید ولی در هر حال رنگ­های خوابیده تاثیر بیشتری در انتخاب شما برای استخدام دارد. بد نیست از زیورآلات شیک و وزینی استفاده کند. اگر شما مرد هستید، توصیه می­‌شود مد روز تمام جهان برای ملاقات اداری را در پیش بگیرید و از کت و شلوار و یا پیراهن و شلوار شیکی استفاده کنید. ساعت مچی را فراموش نکنید.

آیا مد برای همه انسان ها یک نسخه میپیچد؟

مد درواقع برای بهتر و زیباتر نشان دادن دنیا بوجود آمد که پس از دوره­ای این موضوع بیشتر دنیا را به تباهی و سیاهی برد. مد و فشن امروزه مثل داروی اعتیادآور عمل می­‌کند که اگر وارد آن شوی، ترک آن بسیار مشکل است. مد امروزه مدل­‌هایی به ما نشان می­‌دهد که شبیه به آدم‌­های واقعی نیستند، یا بعضا بسیار لاغرند یا بسیار قدبلند و این موضوع باعث می‌­شود که نتوانیم با مد همزادپنداری کنیم. مد پوششی را تحت عنوان بهترین مد سال به ما ارائه می­‌دهد که گاها اصلا به دل ما نمی‌­نشیند.

تا کجا باید با مد پیش رفت؟

مد همیشه نسخه‌­های بد و غیرقابل توصیه را ارائه نمی­‌دهد، بعضی مواقع پیشروی با مد از ما آدم خوشتیپ­‌تر و بهتری می‌­سازد. مد یک مبحث سلیقه‌­ای است و پیشروی با آن به خودمان ارتباط دارد. اما توصیه می‌­شود تا جایی با مد پیش روید که به خود واقعی­‌تان آسیبی نرسد. مد ممکن است شما را وارد منجلاب کند، با آن وارد منجلاب نشوید اما تا جایی که سعی دارد به شما بهترین و زیباترین وقایع را هدیه دهد، با آن همراه باشید. البته باید توجه داشته باشید که مد از ذهن یک نفر و توسط صرفا یک کمپانی ارائه نمی‌شود، پس به برندهایی که ارائه دهنده مد هستند، توجه داشته باشید و سعی کنید هرکدام که مطابق میل شما رفتار می‌­کنند را برای همراه شدن انتخاب کنید.

چرا مد مهم است؟

مد بدلیل بحث ستاره سازی و انقلابی که در پوشش و ظاهر انسان­‌ها ایجاد می­‌کند، مهم است. مد لباس می­‌تواند باعث شود که شما بروز به نظر برسید و در دنیایی که تکنولوژی مثل برق پیشرفته­تر می­‌شود، مد مثل یکی از المان­‌های مهم دنیا، در حال پیشرفت است. مد می‌­تواند شما را در مرکز تحولات و تغییرات دنیا قرار دهد و برای رسیدن به بهترین خودتان به شما کمک می‌­کند.

برای مد روز بودن باید چه کرد؟

اگر دغدغه‌­تان مد و فشن است باید برای مد روز بودن مدام مجلات فشن دنیا را بررسی کنید و برای بهتر شدن تیپ­تان تلاش کنید. می­‌تواند با سر زدن به بهترین مزو­ن­‌های شهرتان و پیگیری برند های مختلف در شبکه‌­های مجازی، آپدیت و پیشرفته به نظر برسید. طراح باسلیقه­ و خلاقی باشید و برای خودتان و بهتر به نظر رسیدن­تان ارزش قائل باشید. شما می‌­توانید خودتان به یکی از پایه‌­گذاران مد تبدیل شوید.

لزوم مد در جامعه چیست؟

لزوم مد در جامعه آپدیت و بروز به نظر رسیدن است. برای قرار داشتن در میدان رقابت جهانی، مد باید عضوی از یک جامعه باشد. امروزه مد مثل یک المان جهانی در واقع محک خوبی است برای انتخاب کشورهای پیشرفته و غیرپیشرفته در جهان. مد نمی­تواند یک سنگ محک درستی باشد اما در هر حال این موضوع محکی است که در این روزها بقیه عوامل زیر سایه آن مورد قضاوت قرار می­‌گیرد.

برای رسیدن به یک مد درست بهتر است از چه رنگ‌هایی استفاده کنیم؟

رنگ مثل طرح و بسیاری از مسائل دیگر بسیار سلیقه‌­ای است و طبق سلیقه­‌ی ما باید بهترین رنگ انتخاب شود. اما جدای از بحث زیبایی، به دلیل جذبی که رنگ‌­های تیره دارند، توصیه می­‌شود که از رنگ‌­های تیره در تابستان استفاده نشود و بیشتر از رنگ‌­های روشن استفاده شود که گرما را به بدن جذب نکند. رنگ‌­های تیره بیشتر زمستانی هستند و بهتر است در فصل­‌های سرد سال استفاده شوند. اما بهتر است شما در انتخاب رنگ­هایی که استفاده می‌­کنید، به هارمونی توجه داشته باشید و با این کار شیک­تر به نظر برسید.

تفاوت مد اروپایی و ایرانی

مدهای اروپایی که امروزه به خیلی از کشورها وارد شده است، بیشتر طرفدار سادگی و زیبایی در عین سادگی است. برای مثال نوع آرایش ظریف و بسیار رقیق است و تنها به منظور رفع نا هماهنگی‌­های پوستی گریم صورت می­‌گیرد. بیشتر سبک لباس­‌ها ساده با پارچه‌­هایی نه چندان مجلسی است. اما هرچه به سمت شرق روی می‌­آوریم، نوع آرایش‌­ها پیچیده­‌تر و غلیظ­تر می­‌شود و برای انتخاب پارچه لباس معمولا از پارچه‌­های سنگین و بسیار طرح دار و مجلسی استفاده می‌­شود.

کدام مد برای من مناسب است؟

اگر می­خواهید پیرو مد باشید و در انتخاب نوع لباس، شلوار، عینک، کفش و ... به بهترین گزینه برسید، خودتان را بشناسید. از نوع و رنگ پوست خود، نوع هیکل خود و قدتان باخبر شوید و بیشتر از همه، خودتان نسبت به خود اظهار نظر کنید. در نهایت تیپ شما توسط خود شما درست می‌­شود اما گاهی بد نیست برای بهتر به نظر رسیدن از چند نفر سوال بپرسید. مشاوره گرفتن از دوستانی که در عرصه مد فعالیت می­کنند، ممکن است راه حلی درستی برای شما باشد. سعی کنید با انتخابتان، ضعف­‌های خود را پوشش دهید و نکات برجسته­ای که شما را زیباتر می­‌کند را تقویت کنید.

مد و زیبایی چقدر باهم ارتباط دارند؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که تماشای برخی از مدل‌­ها اصلا دلنشین نباشد و یا حتی موجب خنده شما باشد. زیبایی و مد حتما در یک راستا فعالیت نمی‌­کنند. برای مثال در زمانی که تیپ هیپی در آمریکا و اروپا مورد استقبال قرار گرفت، بسیاری از افراد هویت خودشان را از دست دادند و دیگر زیبا به نظر نمی­‌رسیدند. مد ممکن است از یک فرآیند فکری، انقلابی شروع شود و شما را وارد محیط فکری دیگری بکند. اما گاها مد شما را به زیبایی می­‌رساند و باعث بهتر به نظر رسیدن شما می­‌شود.

بهترین مد برای یک سلبریتی چیست؟

سلبریتی‌­ها بدلیل اینکه الگوی یک جامعه به حساب می­‌آیند، باید بسیار بیشتر از بقیه مردم به فکر زیبایی و بهتر به نظر رسیدن­‌شان باشند. چون ممکن است استایلی که یک بازیگر به آن می­‌رسد به یک مد تبدیل شود و اگر این مد اشتباه و غلط باشد، یک جامعه را در خطر می‌­اندازد. لازم است سلبریتی­‌ها شان جایگاهشان را حفظ کنند و در مراسم­‌های مختلف، طبق اصول و قوانینی که حکم می­‌کند، پوششان را انتخاب کنند. زیاد رسمی پوشیدن و یا زیاد راحت پوشیدن گاها برای یک هنرمند باعث افت منزلت است و ممکن است مورد تمسخر قرار بگیرد. بهتر است سلبریتی‌­ها از نظرات یک طراح مد همواره استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. مد باید در راستای ارزش های جامعه باشد و تمامی ابعاد قومی ان جامعه را در بر گیرد

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید