جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

امواج مضر محيط اطراف از آن چه فكر می‌كنيد به شما نزديكتر هستند

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
امواج مضر محيط اطراف از آن چه فكر می‌كنيد به شما نزديكتر هستند

اغلب ما به زندگي مدرن امروزي عادت كرديم. اما تعداد كمي از ما از عوارض آن بر سلامتي خود آگاهي داريم. به نظر می‌رسد كه گوشي هاي همراه، مايكروفر ها، مودم های وای فای، كامپيوتر ها و ديگر لوازم الكترونيكي اطراف ما، يك موجي از انرژي نامرئي ايجادمي كنند كه باعث ايجاد نگراني برخي از متخصصين شده. از ابتداي پيدايش جهان، خورشيد امواجي مي فرستد كه ميدان الكتريكي ومغناطيسي ايجاد می كنند. بخشي از اين امواج كه با چشم مي توانيم ببينيم را نور مرئي تشكيل مي دهد.

در آغاز قرن بيستم، سيم كشي هاي برقي و روشنايي لامپ ها به منازل راه پيدا كرد. محققان به اين نتيجه رسيدند كه خطوط برقي كه بااين حجم از انرژي در خدمت جوامع بشري هستند، در واقع امواج الكترومغناطيس از خود ساطع مي كنند. همان كاري كه روزانه و درطي ميليون ها سال، خورشيد برايمان انجام می داد. بر اساس گفته ی بانك جهاني، 89 در صد جمعيت جهان به برق و لوازم برقي دسترسي دارند. و اين يعني يك حجم بي نهايت وسيع از برق و امواج الكترومغناطيس در سراسر دنيا. حتي با وجود اين امواج، بسيارياز دانشمندان هنوز معتقدند، امواج الكترومغناطيس سلامتي ما را تهديد نمي كنند. اما در سوي ديگر، دانشمندان زيادي با آن هامخالف هستند و معتقدند اين بمباران امواج برايمان خطر ساز است. و عقيده دارند كه تحقيقاتي كه تا كنون در اين زمينه صورت گرفته،نا كافي بوده است. و تا روشن شدن موضوع، نياز است موارد خطر را بشناسيم و تا جاي ممكن خود را از اين بمباران انرژي در امان نگهداريم.

13 روش براي حفاظت از خود در برابر امواج الكترو مغناطيس

1- در زمان مكالمه با گوشي تلفن همراه، بهترين و امن ترين روش، حالت بلندگوي آن، با قرار گيري گوشي در فاصله اي به اندازه ي يكدست از خودتان است. البته همچنان اين روش هم بي عيب و ايراد نيست. (زيرا همچنان اين امواج در مقياس كمتر انتقال پيدا مي كنند) اما بهتر از نگه داشتن گوشي در كنار گوش و در واقع بسيار نزديك به سر، استفاده از هدفون و هندزفری متصل با سيم است. هدفون هاي بلوتوثي مي توانند انتخاب سوم شما باشند. زيرا سطح پايين تري از امواج مايكروويو در گوشي تلفن شما را انتقال می دهد اما به نسبت هدفون سيمي، در اين مورد، امنيت كمتري دارد. زماني كه از تلفن همراه خود استفاده نمي كنيد، هدفون خود را خاموش كنيد.

2- سعي كنيد در طول روز، تلفن را در كنار خود نگه نداريد و اگر مجبور به اين كار هستيد، تلفن را طوري قرار دهيد كه آنتن آن، كه امواج بيشتري را منتشر می كند، از شما دور بماند.

3- زماني كه ميزان آنتن دهي گوشي همراهتان در حد اكثر تعداد خطوط خود است، از آن استفاده كنيد. يعني زماني كه بهترين ميزانآنتن دهي را دارد. زماني كه كيفيت سيگنال ضعيف باشد، گوشي شما، امواج بيشتري را ساطع مي كند.

4- سعي كنيد در آسانسور، ماشين، قطار و هواپيما از گوشي خود استفاده نكنيد. گوشي های موبايل، در محيط هاي فلزي بسته، باتريبيشتري مصرف كرده و امواج بيشتری منتشر مي كنند.

5- تا حد امكان به جاي تماس تلفني، از گزينه ي پيام دادن استفاده كنيد. هر چه گوشي از بدن شما دورتر بماند، براي شما بهتر است.

6- وقتي در منزل هستيد، از تلفن ثابت سيمي استفاده كنيد. به اين دليل كه تلفن هاي ثابت بی سيم امواجي به حد و اندازه ي گوشي موبايل ساطع مي كنند.

7- ممكن است به دلايلي ترغيب شويد تا از حفاظ هاي ضد امواج موجود در بازار استفاده كنيد. اما به خاطر داشته باشيد كه آن هاممكن است باعث قطع آنتن گوشي شما شوند و همين موضوع باعث شود گوشي شما امواج بيشتري تخليه كند.

8- اگر در خانه يا محيط كار خود، مودم وايرلس داريد، سعي كنيد آن را در اتاقي كه استفاده ي كمتري دارد و خارج از اتاق خواب خود، نگه داري كنيد. (يا آن را در طول شب خاموش نگه داريد). تلاش كنيد تا اتاق خواب خود را تا جاي ممكن از امواج الكترونيكي دور نگهداريد. علاوه بر مودم وايرلس، گوشي هاي موبايل، تلفن هاي ثابت بي سيم و كامپيوتر ها را نيز از خود دور نگه داريد. برخي براي حفظهرچه بيشتر ايمني، حتي وسايل برقي داخل اتاق خواب را هم از برق مي كشند. اگر شما هم نگران آلودگي هاي الكترونيكي محيط اتاق خواب خود هستيد، از يك ساعت زنگ دار باطري دار استفاده كنيد. و مطمئن شويد كه سيم هاي سيار يا چند راهي هاي برقي، اطراف يازير تخت شما قرار نگيرند. از پتو هاي برقي و تشك هاي داراي گرم كننده هم تا حد امكان اجتناب كنيد.

9- هر زمان كه ممكن است، براي اتصال به اينترنت هم از سيم اترنت به جاي مودم وايرلس استفاده كنيد.

10- نرم افزار هاي اتصالات وايرلس كامپيوتر، مثل بلوتوث و ايرپورت و امثال آن را خاموش نگه داريد. در غير اين صورت كامپيوتر شما بهطور مداوم به انتشار امواج مي پردازد و شما را در معرض امواج الكترومغناطيس قرار مي دهد.

11- فقط از چاپگر هاي سيم دار استفاده كنيد. و همينطور تمام لوازم جانبي كامپيوتر مثل موس و صفحه كليد بهتر است از نوع بی سيم نباشند.

12- نسل جديد مانيتور هاي كودك وايرلس كه غالبا زير تخت و زير تخت و يا تشك قرار مي گيرند، به اندازه ي گوشي موبايل خطرتشعشع امواج دارند.

13- مراقب كنتور هاي هوشمند مبتني بر فرمانس هاي راديويي باشيد. اين كنتورها به طور فزاينده در حال نصب در سراسر خانه هاهستند تا مقدار برق مصرفي خانوار را كنترل كنند. اين دستگاه ها اخيراً به عنوان يك منبع قابل توجه از امواج الكترومغناطيس مورد ظنواقع مي شوند.

متاسفانه هنوز قطعيتي در مورد مضر يا بي ضرر بودن اين امواج در اطراف ما و اثر آن ها بر سلامتي افراد، وجود ندارد. و اين موضوعتبديل به جنجالي بين دانشمندان و پرشكان شده كه هر كدام دلايل خود را براي تأييد و رد آن برتر مي شمرند. به همين دليل تا زمانتحقيقات بيشتر و روشن شدن قطعي موضوع، رعايت موارد احتياط، بي ضرر است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید