جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

اهمیت بک لینک در سئو

author منتشر کننده
نظرات (1) 3 0
اهمیت بک لینک در سئو

در این مقاله به اهمیت بک لینک در سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به خصوص گوگل، و همچنین به اهمیت بک لینک برای تقویت سایت‌های پزشکی، بهداشتی و تغذیه ای اشاره خواهیم کرد.

بک لینک چیست؟

به طور خلاصه، وقتی سایتی به سایتی دیگری لینک می دهد، به آن بک لینک می‌گویند. از نام‌های دیگر بکلینک، می توان به لینک ورودی یا لینک دریافتی اشاره کرد.

چرا بک لینک مهم هستند؟

بک لینک به ویژه برای سئو بسیار با ارزش است زیرا می توان از بک لینک به عنوان «رأی اعتماد» از یک سایت به سایت دیگر نام برد.

در حقیقت، بک لینک به وب سایت شما علامتی برای موتورهای جستجو است که دیگران به مطالب سایت شما اعتبار می‌دهند. اگر تعداد زیادی از سایتها به یک صفحه وب یا وب سایت لینک دهند، موتورهای جستجو می توانند نتیجه بگیرند که ارزش پیوند به آن محتوا را دارد و بنابراین ارزش جستجو در SERP را نیز دارد. بنابراین، بک لینک ها می‌تواند تأثیر مثبتی بر موقعیت رتبه سایت در جستجو در موتورهای جستجو نظیر گوگل داشته باشد.

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی که بطور خلاصه به آن در زبان فارسی رپورتاژ یا ریپورتاژ هم گفته می‌شود (و در واقع در زبان انگلیسی به ادورتوریال معروف است)، یک متن خبری یا مقاله است که بطور غیر مستقیم، به معرفی محصولات یا خدمات وب سایت شما می‌پردازد و در سایتی که از آن رپورتاژ آگهی خریداری می‌کنید قرار می‌گیرد. در این متن یا مقاله می توان بک لینک‌هایی قرارداد که به سایت شما اشاره کند. معمولا این رپورتاژها می تواند شامل 3 بک لینک فالو باشند. البته در برخی سایت‌ها اعم از سایت لینک بگیر دات کام، می‌توانید تا 5 بک لینک فالو هم در مطلب رپورتاژ خود قرار دهید.

اهمیت بک لینک

مهم‌ترین اهمیت بک لینک در سئو این است که مشتریهای وب سایت شما را افزایش می دهد. حال این افزایش مشتری می‌تواند مستقیم باشد، که بازدید کنندگان وبسایتهایی که از آن‌ها بک لینک می‌گیرید با کلیک روی بک لینک شما به سایت شما هدایت شوند، و می‌تواند غیر مستقیم باشد که این دومی برای ما اهمیت بیشتری دارد. دلیل آن هم این است که موتورهای جستجو، به خصوص گوگل، با در نظر گرفتن تعداد و کیفیت بک لینک‌هایی که به وبسایت شما داده شده، به وب سایتتان اعتبار می‌دهند و جایگاه سایت شما را در نتایج جستجو تعیین می‌کنند.

پس در واقع با خرید بک لینک از سایت‌های فعال و معتبر، می‌توانید جایگاه وب سایت خود را در گوگل ارتقا بخشید، و از این راه به تعداد مشتریان هدفمند وبسایت خود بیافزایید. حالا اگر سایت شما در حوزه ی بهداشت و تغذیه و پزشکی و حوزه های مرتبط با این موضوعات فعالیت دارد، و شما از سایت‌های حوزه ی بهداشت و تغذیه و پزشکی بک لینک بگیرید که با حوزه ی کاری شما هم نزدیک تر هستند، طبیعتا کمک بیشتری به ارتقای رتبه ی سایت شما در گوگل خواهد کرد. به این گونه بک لینک ها، بک لینک تخصصی گفته می‌شود.

به طور مثال اگر سایت شما یک سایت پزشکی است، بهتر است برای خرید بک لینک در سایت‌های پزشکی اقدام کنید. و البته سایت‌های در حوزه سلامت و تغذیه که محتوای مرتبط تری با محتوای سایت شما تولید می‌کنند.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. بک لینک یکی از فاکتورهای مهم سئو است ، و البته پس از بک لینک ، می توان از تولید محتوای خوب و مفید و بهینه سازی فنی سایت نام برد.

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید