جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

اولین سلاح لیزری برای جت‌های جنگنده به ارتش آمریکا تحویل داده شد

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
اولین سلاح لیزری برای جت‌های جنگنده به ارتش آمریکا تحویل داده شد

لاکهید مارتین امروز اعلام کرد که اولین سلاح لیزری قابل استفاده در جنگنده‌ها را در ماه فوریه به آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی آمریکا تحویل داده است. این اقدام بخشی از برنامه بزرگ‌تری است که برای تجهیز جنگنده‌ها به سلاح‌های لیزری در نظر گرفته شده و امکان مقابله با موشک‌های دشمن را فراهم می‌کند.

به گزارش Breaking Defense، «تایلر گریفین»، یکی از مدیران لاکهید مارتین چند وقت پیش به خبرنگاران گفته بود:‌ «این سلاح کوچک‌ترین و سبک‌ترین لیزر پرانرژی در کلاس توان خودش است که لاکهید مارتین تاکنون ساخته. این سلاح سنگ محک مهمی در زمینه توسعه سامانه‌های نظامی لیزری در حوزه هوانوردی محسوب می‌شود.»

اگرچه پنتاگون در سال‌های اخیر برنامه‌های مختلفی را برای توسعه سلاح‌های مبتنی بر انرژی پیش برده، ولی اهمیت سلاح جدید لاکهید مارتین موسوم به LANCE به اندازه کوچک، وزن پایین و پیش‌نیازهای توان آن برمی‌گردد. گریفین می‌گوید: «اندازه این سلاح یک ششم اندازه سلاحی است که در سال 2017 برای ارتش ساختیم.»

 اولین سلاح لیزری برای جت‌های جنگنده به ارتش آمریکا تحویل داده شد

بیشتر بخوانید: بلگورود، یکی از مخوف‌ترین زیردریایی‌های دنیا در اختیار ارتش روسیه قرار گرفت

سلاح لیزری لاکهید مارتین بخشی از برنامه SHiELD است

نام LANCE مخفف «پیشرفت‌های لیزری برای نسل بعدی محیط‌های فشرده» است. لاکهید مارتین اولین بار در ماه نوامبر 2017 قرارداد طراحی، توسعه و تولید این سلاح را به عنوان بخشی از برنامه SHiELD نیروی هوایی دریافت کرد. این سامانه جدید سه بخش دارد: علاوه بر LANCE، یک سامانه کنترل پرتو ساخت شرکت نورتروپ گرومن و یک پوسته هم وجود دارد که روی هواپیما سوار می‌شود. سازنده این پوسته شرکت بوئینگ است.

«کنت وود»، مدیر کنونی واحد سلاح‌های مبتنی بر انرژی آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی در بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه تحویل گرفته شده از برنامه SHiELD جمع‌وجورترین و توانمندترین سلاح لیزری تاریخ است. او افزود: «تحلیل‌های کاربرد عملیات و مطالعات تاکتیکی در دست انجام قرار دارد و به ما کمک خواهد کرد تا ببینیم این زیرسیستم‌ها و سامانه‌های لیزری یکپارچه چطور می‌توانند به کار گرفته شوند.»

لاکهید مارتین حالا تمرکز خود را بر یکپارچه‌سازی این سلاح با سیستمی می‌گذارد که مدیریت گرما و سرمای LANCE را برعهده می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید