جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

اپلیکیشن gboard یک صفحه کلید همه فن حریف

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
اپلیکیشن gboard یک صفحه کلید همه فن حریف

ایجاد رابط کاربری مناسب برای تایپ در گوشی‌های هوشمند به عنوان یک نماد تمام عیار برای ایجاد یک رابط کاربری مناسب بین کاربر و سیستم، یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی است که تولید کنندگان گوشی همراه می‌توانند برای رقابت با یکدیگر به ساخت و طراحی بهترین صفحه کلید مجازی روی بیاورند و با ایجاد افکت‌‌ها و یا نماهای جالب و در عین حال منحصر به فرد به رقابت بپردازند، در حال حاضر صفحه کلید گوشی‌های آیفون از ظاهری زیبا، جذاب و پر طرفدار برخوردار است که توانسته در جذب مخاطب و پیروزی در رقابت، بسیار موفق باشد. اپلیکیشن gboard  تولید شرکت گوگل یک پیشنهاد جذاب برای تمامی پلتفرم‌های تلفن‌های هوشمند است که در عین حفظ قالب جالب گوشی‌‌های آیفون قابلیت‌های بسیار کاربردی را برای کاربران فراهم نموده که در این مقاله به بیان بهترین ویژگی‌های این نرم افزار بسیار کاربردی خواهیم پرداخت.

معرفی اپلیکیشن gboard

اپلیکیشن gboard برای گوشی‌های اندرویدی و آی او اس در سال 2016 راه اندازی شد. توسعه دهنده این برنامه شرکت گوگل است که یک صفحه کیبورد مجازی با امکانات بسیار جالبی را برای کاربران خود ارائه داده است. این کیبورد مجازی بر اساس کیبورد سوم شخص بر اساس ظاهر کیبوردهای گوشی‌های آیفون ساخته شده که ویژگی‌های منحصر به فرد آن را از یک کیبورد ساده متمایز می‌کند، از ویژگی‌های خاص google keyboard می‌توان به تایپ پیوسته اشاره کرد که اولین بار توسط این شرکت معرفی شده است.

رابط کاربری اپلیکیشن gboard

 شکل ظاهری اپلیکیشن gboard به خلاف سایر صفحه کلیدهای مجازی که توسط استارت آپ‌های متفرقه ساخته می‌شود و تنها با اعمال تفاوت در ظاهر و شکل چینش حروف با هم رقابت می‌کنند، ساختاری مشابه ساختار معمول keyboard سیستم عامل ios دارد. در حقیقت شرکت گوگل با حفظ شکل ظاهری به ارائه خدمات کاملا متفاوت با صفحه کلیدهای معمولی پرداخته است که کاربران علاوه بر این که با یک کیبورد به شکل کیبورد گوشی خود مواجه هستند، می‌توانند از کاربردهای ویژه gboard  استفاده کنند.

ایموجی ها در اپلیکیشن gboard

استفاده از ایموجی در گپ‌ها و چت‌های اینترنتی به یک جزء جدایی نا پذیر تبدیل شده است. اپلیکیشن Gboard به این قابلیت در صفحه کلید خود، ویژگی‌های منحصر به فردی را در خود جای داده است. در قسمت ایموجی این اپلیکیشن با نوشتن نام ایموجی حتی به زبان فارسی، شکل آن ایموجی مورد نظر نمایش داده می‌شود که با کلیک بر تصویر آن به خوبی و راحتی اشتراک گذاری می‌شود و این یعنی دیگر نیازی به جستجوی چشمی بین ایموجی‌ها برای پیدا کردن ایموجی مثل گربه وجود ندارد، بلکه با نوشتن عبارت cat و یا گربه به زبان فارسی، تصویر ایموجی گربه نمایش داده می‌شود.

تایپ پیوسته در اپلیکیشن gboard

چشمگیر ترین قابلیت کاربردی اپلیکیشن gboard که بسیاری از کاربران را به سمت خود جذب کرده است، قابلیت glide typping است که با آن می‌توان تنها با کشیدن انگشت بر دکمه‌های مجازی به تایپ متون مورد نظر پرداخت، این کار سرعت تایپ در گوشی‌های همراه را بسیار بالا می‌برد چرا که به طور معمول همان کلمه مورد نظر توسط نرم افزار پیدا شده و تایپ می‌شود و یا این که کلمات حدس زده دیگری در نوار بالایی صفحه کلید نمایان می‌شود که در آن با لمس آن کلمه  به سرعت در متن جایگذاری می‌شود و تایپ می‌شود.

تایپ صوتی در اپلیکیشن gboard

قابلیت گوگل داک که به صورت تایپ صوتی ارائه می‌شود در اپلیکیشن gboard به صورت منحصر به فردی در دسترس کاربران قرار گرفته است، با تایپ صوتی، با بیان کلمات و ویس دادن به نرم افزار همان کلمات ادا شده به صورت نوشتار در می‌آید و به راحتی تایپ می‌شود. برای این کار یک آیکون میکروفون در گوشه سمت راست نرم افزار وجود دارد که با لمس آن و تنظیم آن بر زبان مورد نظر از جمله فارسی، می‌توان کلمات را بیان کرده تا تایپ شود.

gifهای اپلیکیشن gboard

شرکت گوگل خود ارائه دهنده جذاب ترین عکس‌های متحرک برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی است، اپلیکیشن  gboard گزینه‌ای در خود جای داده است که با آنلاین بودن و اتصال به اینترنت با لمس کلمه gif به جدیدترین و بهترین گیف‌های روز دنیا دسترسی داشت، در این قسمت نیز مانند بخش ایموجی این قابلیت وجود دارد که با نوشتن نام یا موضوع گیف، آن تصویر متحرک که مورد نیاز کاربر است نمایش داده شود و مورد استفاده قرار بگیرد.

جستجوی اینترنتی با اپلیکیشن gboard

گاهی اوقات هست که در هنگام تایپ کردن مطلبی و یا چت با شخصی نیاز به سرچ موضوعی پیدا می‌شود در اپلیکیشن gboard با لمس آیکونی که علامت گوگل است و در نوار بالایی صفحه کلید وجود دارد، کافی است با نوشتن آن موضوع و جستجو کردن آن، نتیحه حستحو در بخش زیرین صفحه نمایش، نشان داده می‌شود. با این قابلیت دیگر نیاز نیست که به هنگام چت، مرورگر جستجوگر باز شود و صفحه چت بسته شود. بلکه با انتخاب گزینه ذره بین در کادر بالایی صفحه کلید جستجو به راحتی انجام می‌شود.

مترجم در اپلیکیشن gboard

مترجم گوگل با عنوان google translate یک رابط کاربری برای یافتن معنای جملات زبان‌های دیگر در بستر وب است که در نوع خود تحول عظیمی در صنعت ترجمه به ارمغان آورده است. اپلیکیشن gboard قابلیتی جالبی وجود دارد که به واسطه آن می‌توان متنی که به زبان اصلی تایپ می‌شود به طور همزمان به صورت ترجمه به زبان دیگر به صورت تایپ شده نمایش داده شود. حتی این قابلیت را دارد که جملات به زبان مبدا در صفحه کیبورد تایپ شده ولی آن چه که در متن نوشتار در کادر مربوطه نمایش داده می‌شود، زبان مقصد باشد. برای انجام این قابلیت با استفاده از اپلیکیشن gboard تنها کافی است ابتدا دکمه مخصوص گوگل که با حرف G در کادر بالایی صفحه کلید نمایش داده شده است را انتخاب کرده و سپس از بین آیکون‌های کوچکی که دیده می‌شود اولین آیکون از سمت راست را که نماد مترجم گوگل است را برگزینید. در این حالت گزینه‌هایی به نمایش در می‌آید که با دستور کاربر به آن، برنامه ریزی می‌شود که زبان میداء و زبان مقصد برای عملیات ترجمه به هنگام تایپ چه زبان‌هایی باشد و با تایپ زبان مبداء به هر زبانی که دلخواه کاربر است، کلمات در کسری از ثانیه تایپ می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید