جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

اپل M1 مکس گرافیک ۶۰۰۰ دلاری AMD را در بنچمارک Affinity شکست داد

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
اپل M1 مکس گرافیک ۶۰۰۰ دلاری AMD را در بنچمارک Affinity شکست داد

نسل جدید مک بوک پرو از تراشه‌های اپل M1 پرو و M1 مکس بهره می‌برد که قدرت بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. حالا طبق نتایج بنچمارک ویرایشگر تصویر «Affinity»، پردازشگر گرافیکی ۳۲ هسته‌ای اپل M1 مکس توانسته سریع‌ترین GPU در این بنچمارک یعنی رادئون پرو W6900X شرکت AMD را شکست دهد. این گرافیک شرکت AMD قیمتی برابر ۶۰۰۰ دلار دارد.

طبق یک رشته توییت از «اندی سامرفیلد»، توسعه‌دهنده اصلی برنامه Affinity Photo، پردازشگر گرافیکی M1 مکس موفق به شکست نماینده AMD شده است. به گفته سامرفیلد، تیم Affinity از زمان عرضه اولین نسخه Affinity Photo برای آیپد، در حال بهینه‌سازی نرم افزارش برای اپل سیلیکون بوده است.

با توجه به اینکه یک بنچمارک به تنهایی نمی‌تواند میزان سریع بودن یک GPU را مشخص کند، Affinity ابزار خودش را توسعه داده تا بتواند عملکرد گرافیک‌ها در برنامه‌هایش مانند Affinity Photo و Affinity Designer را اندازه‌گیری کند.

برای مثال توسعه‌دهنده این ابزار می‌گوید Affinity Photo با پردازشگر گرافیکی که قدرت پردازشی بالا، پهنای باند سریع روی چیپ و سرعت بالایی در انتقال اطلاعات داشته باشد، بهترین عملکرد را از خودش نشان می‌دهد. قدرتمندترین GPU مورد بررسی این ابزار بنچمارک تا به امروز، گرافیک AMD Radeon Pro W6900X بوده که اپل آن را به عنوان یک ماژول MPX با قیمت ۶۰۰۰ دلار برای مک پرو به فروش می‌رساند.

این گرافیک از ۳۲ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 بهره می‌برد و پهنای باند مموری ۵۱۲ گیگابایت بر ثانیه دارد. با این وجود در بنچمارک Affinity از GPU اپل M1 مکس با ۳۲ هسته گرافیکی و پهنای باند مموری ۴۰۰ گیگابایت بر ثانیه شکست خورده است.

در تست «Raster» تک GPU، تراشه اپل توانسته به امتیاز ۳۲,۸۹۱ دست پیدا کند و پردازشگر گرافیکی AMD هم امتیاز ۳۲,۵۸۰ را کسب کرده است.

در نهایت باید بگوییم که این امتیاز بالاتر به معنای آن نیست که پردازشگر گرافیکی اپل در تمام زمینه‌ها و فعالیت‌ها عملکردی بالاتر از محصول AMD از خودش نشان می‌دهد، با این حال نشان‌دهنده قدرت فوق‌العاده بالای M1 مکس است. علاوه بر این، برای ویرایش تصاویر گزینه مناسب‌تری از یک کارت گرافیک مستقل گران‌قیمت به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید