جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

اسنپدراگون ۸ نسل ۲ رکورددار بنچمارک چند هسته ای ؛ همچنان پایین تر از A16

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
اسنپدراگون ۸ نسل ۲ رکورددار بنچمارک چند هسته ای ؛ همچنان پایین تر از A16

تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2 توانست در امتیاز چند هسته ای در بین تراشه های اندرویدی رکورد جدیدی را ثبت کند. این تراشه رکورد جدید را مدیون چینش متفاوت هسته های خود است. با این وجود همچنان نسبت به تراشه A16 در رده پایین تر قرار می‌گیرد.

پرچمدار جدید کوالکام که در بسیاری از گوشی های اندرویدی سال آینده حضور دارد، موفق به ثبت رکورد جدیدی در بنچمارک چند هسته ای تراشه های اندرویدی شد. این جابجایی رکورد در فرکانس پیش فرض این تراشه انجام گرفت.

در حال حاضر این تراشه در گوشی جدید ویوو به نام X90 در بنچمارک ۵ دیده شده است. کوالکام در زمان معرفی این تراشه در مورد آن گفته بود: در تراشه جدید هسته اصلی Cortex-X3 توسط واحد CPU با فرکانس ۳.۱۹ گیگاهرتز استفاده می شود. نتیجه بنچمارک گیک بنچ، این هسته در گوشی ویوو مدل پرو پلاس به فرکانس ۳.۲۰ گیگاهرتز دست پیدا کرد.

امتیاز چند هسته ای این تراشه در گیک بنچ ۵ رقم ۵۱۰۶ بود که در بین تراشه های اندرویدی رکورد جدیدی محسوب می شود. بهبود عملکرد در تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در اثر چینش ۱+۴+۳ هسته های CPU بوجود آمده است. همچنین تعداد هسته های پرقدرت آن تنها یک عدد است. کوالکام در این تراشه تعداد هسته های کم مصرف را کاهش داده با این حال نسبت به نسل قبل انرژی کمتری مصرف می کند.

برخی خبرها نیز از استفاده سامسونگ در گوشی گلکسی S23 از تراشه جدید کوالکام خبر می دهند. سامسونگ در این گوشی از نیمه اورکلاک شده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده کرده است. البته نمونه استاندارد این تراشه در گوشی ویوو نسبت به گلکسی S23 امتیاز بالاتری بدست آورده است.

برخی نیز احتمال می دهند سامسونگ با هدف افزایش عمر باتری و به عمد عملکرد این تراشه را محدود کرده است. برخی نیز معتقدند به دلیل داغ شدن بیش از اندازه گلکسی S23 اولترا نتوانسته نمره مناسبی در این آزمون کسب کند. این تراشه با وجود کسب رکورد جدید در بخش چند هسته ای هنوز پایین تر از تراشه A16 اپل قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید