جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

اکسل و پشتیبانی از داده های جدید

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
اکسل و پشتیبانی از داده های جدید

نرم افزار اکسل، یکی از نرم افزارهای مجموعه ی آفیس است و از نوع نرم افزارهای صفحه گسترده است که جداول بزرگی در ستون و ردیف را در خود جای می دهد.

این نرم افزار، قدرت و انعطاف پذیری بالایی دارد و به همین علت حدود 4 دهه است که در دنیای تجارت استفاده می شود و به یکی از پر استفاده ترین نرم افزارها در دنیای تجارت مبدل شده است. انقلابی که در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی در زمینه محاسبات فردی اتفاق افتاد (این که هر شخصی بتواند کارهای خودش را انجام دهد)، بخاطر استفاده های زیادی بود که از نرم افزارهای صفحه گسترده به ویژه نرم افزار اکسل می شد!

این مجموعه تا کنون پیشرفت ها و تغییرات زیادی به خود دیده است. مهارت کار با اکسل، یکی از واجبات شغلی است که افرادی که واجد آن باشند، برای استخدام یک مرحله جلوتر از دیگران اند!

از اکسل چه استفاده ای می شود؟

در جواب این سوال باید بگوییم، با اکسل تقریبا همه کار می شود کرد! صفحه گسترده ها ابزارهای فوق العاده قوی ای هستند که در دنیای کار و تجارت مرتبا برای ثبت داده ، کار با آن و تهیه گزارش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به برخی استفاده های اکسل در دنیای کار و تجارت اشاره می کنیم:

- تهیه فرم های مختف و متنوع با گرافیک عالی.

- استفاده از تکینک ها و روش های آماری متنوع برای پیش بینی مثلا پیش بینی فروش ۳ سال آینده بر اساس داده های گذشته.

- انجام محاسبات شخصی و روزانه مثل محاسبه ماهیانه شارژ دفتر، شرکت، ساختمان مسکونی و ….

- ایجاد نرم افزارهای متنوع گزارش گیری (در هر زمینه کاری) جهت استفاده دیگران

- ایجاد داشبوردهای مدیریتی و گزارش های بسیار جذاب، متنوع، تحلیلی و مقایسه ای مثل:

- ردیابی فروش به تفکیک مشتریان بصورت ماهانه.

- تحت نظر داشتن مشتریان جهت پرداخت به موقع و حصول اطمینان از اینکه کسی تاخیر در پرداختی هایش ندارد

- تحت نظر داشتن و توجه به هزینه ها و تخصیص آنها به افراد خاص.

- گزارش وضعیت پیشرفت پروژه و منابع و …

- ایجاد نمودارها و گراف بر اساس داده ها برای نمایش دادن وضعیت عملکرد در گذر زمان

اکسل و پشتیبانی از داده های جدید

بیشتر بخوانید: یادگیری اصول برنامه نویسی - بخش اول

خبرهای جدیدی از اکسل

قبلا مایکروسافت اکسل تنها پشتیبانی از دو نوع داده یعنی عدد و متن را ارائه می کرد. این شرکت اکنون اطلاع داده است که به کاربران اجازه می دهد نوع داده های سفارشی خود را ایجاد کنند؛ داده هایی شامل عکس، آرایه و ... در ادامه ی ماه جاری میلادی، API جاوا اسکریپت جدیدی به طور پیش نمایش در اکسل در دسترس کاربران قرار می گیرد که به آن ها اجازه می دهد انواع داده های سفارشی را برای دریافت ورودی، نمایش خروجی و فعال سازی توابع سفارشی بسازند.

کاربران مایکروسافت اکسل در آینده نزدیک قادر خواهند بود افزونه ‌های خاص خود را ایجاد کنند یا افزونه ‌های موجود را برای بهره بردن از API جاوا اسکریپت آپدیت کنند!

دسترسی ها بیشتر می شوند!

با انجام تغییرات گفته شده، دسترسی بیشتری به انواع داده ها مثل کارت های محتوا، عکس ها، ماتریس ها، آرایه ها و مقادیر عددی قالب بندی شده در اکسل ایجاد می شود. نرم افزار اکسل مدت هاست که از ماکروها و افزونه ها پشتیبانی می کند ولی API های جدید مایکروسافت باعث سهولت استفاده ی کاربران می شود.

سامان دهی داده های پیچیده

مدیر کل شرکت مایکروسافت 365، وانگوی مک کلوی، در این باره می گوید: این ساختارهای منعطف تر به کاربران اجازه می دهد تا داده های پیچیده ای مثل اشیاء را سامان دهی کنند و آن ها را به صورت طبیعی تر ارائه کنند! شما می ‌توانید قدرت نوع داده ‌ها را در سازمان خود به اشتراک بگذارید و افزونه یا راهکارهایی بسازید که امکان اتصال نوع داده ‌ها به سرویس یا داده ‌های شما را فراهم کنند.

پیش نویس API جدید جاوا اسکریپت اکسل در همین ماه جاری میلادی عرضه خواهد شد، اما هنوز معلوم نیست که تمامی کاربران مایکروسافت 365 چه زمانی به این ابزار دسترسی پیدا خواهند کرد.مایکروسافت در همکاری ای که با شرکت بلومبرگ دارد، اقدام به تست ویژگی های جدید اکسل کرده است.

مایکروسافت و دوران دورکاری

علاوه بر این تغییرات اکسل، شرکت مایکروسافت از برنامه جدید خود یعنی برنامه Loop رونمایی کرده است. loop، اپ جدید آفیس برای دوران دورکاری استفاده خواهد شد. مایکروسافت لوپ که در واقع اسم تازه ای برای مایکروسافت Fluid است، به افراد این امکان را می دهد که به طور فوری و مشترک، روی فایل های آفیس کار کنند! برنامه ی اصلی لوپ، قرار است به زودی منتشر شود و در آینده ای نه چندان دور اطلاعات بیشتری در رابطه با آن در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت! این می تواند یک خبر خوش برای شرکت ها باشد.

سخن پایانی

در گذشته دسترسی به کامپیوتر و نرم افزارهایی مثل اکسل، برای همه امکان پذیر نبود؛ اکنون اما هر کسی در خانه ی خود می تواند به این نرم افزارها دسترسی داشته باشد. این نرم افزارها کمک شایانی به افراد و شرکت ها می کنند و در نتیجه یکی از الزامات برای زندگی و کار در جامعه ی امروزی محسوب می شوند. ممکن است بهانه بیاورید که نه، من از اکسل خوشم نمی آید ولی با پاور پوینت کاملا آشنا هستم و این کافی است، اما باید بدانید که اگر می خواهید کار خوبی نصیب شما شود باید کار با تمامی این نرم افزارها را بلد باشید، علی الخصوص اکسل! پس زودتر دست به کار شوید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید