جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

ایلان ماسک جزئیات جدیدی درباره نسل دوم ماهواره‌های استارلینک منتشر کرد

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
ایلان ماسک جزئیات جدیدی درباره نسل دوم ماهواره‌های استارلینک منتشر کرد

نسل بعدی ماهواره استارلینک قرار است بزرگ‌تر و قدرتمندتر باشد تا اینترنت را به نقاط دورافتاده بیشتری ارائه کنند. ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس اخیر در یک مصاحبه اطلاعات بیشتری را درباره نسل دوم ماهواره‌های استارلینک به اشتراک گذاشته است.

ایلان ماسک در گفتگویی که با کانال یوتیوب Everyday Astronaut داشته، می‌گوید اسپیس ایکس چندی قبل اولین ماهواره استارلینک 2.0 را تولید کرده است. وزن این ماهواره جدید با طول 7 متری به 1.25 تن می‌رسد. اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم، وزن نسل اول ماهواره‌های این شرکت تنها 260 کیلوگرم بود.

این افزایش وزن کار حمل ماهواره‌ها تا مدار را سخت‌تر می‌کند. ماهواره‌های استارلینک معمولا سوار بر راکت فالکون 9 به مدار می‌روند، اما این راکت قادر به حمل استارلینک 2.0 نخواهد بود. در نتیجه، ایلان ماسک می‌گوید: «فالکون ظرفیت و قدرت کافی برای حمل استارلینک 2.0 به مدار را ندارد. پس حتی اگر اندازه ماهواره‌ها را کم کنیم، فالکون همچنان قدرت کافی برای حمل استارلینک 2.0 را نخواهد داشت.»

 ایلان ماسک جزئیات جدیدی درباره نسل دوم ماهواره‌های استارلینک منتشر کرد

بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات اعضای جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را منصوب کرد

استارلینک منتظر مجوز استارشیپ است

به همین خاطر، اسپیس ایکس تمرکز خود را روی استارشیپ گذاشته که فعلا در دست توسعه قرار دارد. این راکت در حال حاضر باید از اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) مجوز بگیرد و ثابت کند که از نظر زیست محیطی مشکلی ندارد. تصمیم FAA ابتدا قرار بود تا اواسط ماه ژوئن اعلام شود، اما ظاهرا به تاخیر افتاده است.

با این حال، ناسا پیش‌تر درباره استارلینک 2.0 ابراز نگرانی کرده و مدعی بود که این ماهواره می‌تواند ماهواره‌ها و فضاپیماها را در معرض خطر قرار دهد. مدیرعامل اسپیس ایکس می‌گوید استارلینک 2.0 از نظر قابلیت مدیریت داده‌ها حدود 10 برابر بهتر از ماهواره‌های نسل اول کار می‌کند. این شرکت اولین بار نسل جدید ماهواره‌های استارلینک را در ماه اوت 2021 معرفی کرد و مدعی بود که این نسل طراحی شده تا مکمل نسل اول باشد.

اسپیس ایکس در نظر دارد تا برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای مجموعا 42 هزار ماهواره را به مدار بفرستد. در حال حاضر حدود 2300 ماهواره در مدار فعال است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید